Gmc syclone/typhoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kape, 17.12.2005.

  1. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Tässä tätä "overboost" vikaa ollaan jäljitelty eli edellämainitsemaani ja nyt näyttäisi siltä että ainakin vikakoodien mukaan kone käivisi liian rikkaalla. Eli olisi taas hyvät neuvot tervetulleita. Sähköt käytännössä uusittu kaikki. Mistä voisi siis johtua. Kyllähän tuo ihan loogiselta kuulostaisi kun kone "tukehtuu" kiihdyttäessä overdrivellä ja pitää ajella hetki hissunkissun että taas pystyy revittää....
     
  2. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Apua!

    Lytyisikö vinkkejä ^^ olevaan ongelman ratkaisemiseen?
     
  3. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Vikakoodi olikin:

    Code 44
    O2/Lean exhaust

    Eli siis tietysti liian laihalla käy!

    Check the ECM wiring connections, particularly terminals 8 and 15. Check for vacuum leakage at the TBI base gasket, vacuum hoses or the intake manifold gasket. Replace the oxygen sensor.

    Happisensori on vaihdettu ja nuo turbon alipaineputket on suht uudet. Olisikohan sitten nuo tietokoneen johdotukset syynä. Nyt kun vielä löytää nuo 8 ja 15 terminaalit...
     
  4. Jasca

    Jasca 1st gear

    Eiks tossa tarkoiteta ECM:n eli moottoriohjausboxin liittimen nastoja 8 ja 15?
     
  5. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Joo näin itsekkin tulkitsen. Kait sitä pitää ottaa "silmä käteen";)
     
  6. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Onko muuten tietoa tuon laitteen napaisuuksista eli miten pystyn paikallistamaan nuo terminaalit mitä käsketään tarkistaa vai olisiko säkällä laatikossa numeroitu nuo? Kuulin vaan että esim s-10 ei ole mitään infoa missä mikin on.
     
  7. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Käy laihalla

    Onko jarrutehostin alipainetoiminen?
    Jos on niin, alipainevuoto voi olla runsastakin vuotavasta tehostimesta.
    Alipainetehostin on kunnossa jos moottorin sammutuksen jälkeen alipainetta "jää säilöön" yhteen jarrunpainallukseen ja seuraava painallus tuntuu raskaammalta...
     
  8. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Re: Käy laihalla

    Hmm empä muuten tiedä, täytyy tutkia.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Juu, eiköhän se semmoinen ole.
     
  10. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Tuli muuten mieleen tässä kun lämppärin kennoa vaihdetaan että mitenhän hyvin tuo ECM on suojattu kun eikös se kenno ole about sen yläpuolella tai ainakin lähettyvillä ja kun se on vuotanut niin iski pelko persauksiin että jos koko boksi olisi ottanut itseensä tuosta?

    No kohta se selviää jahka on purettu koko etukonsoli tieltä pois...
     
  11. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Jaaha ei ollut ECM vaurioitunut ja johdotuksetkin on tsekattu... Bensapummu on katsottu kuten myös sensorit... Silti antaa vikakoodi 44...

    Menipä vaikeaksi :x
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mitenlailla se bensapumppu on katottu? Jos siitä on vähän puhti hiipunut, niin tuntuisi ettei sitä ihan helppo välttämättä ole todeta. Bensanpaineen mittaus varmaan auttaisi rajaamaan mahdollisen "kakun" saantiongelman ainakin siirtopuolelta. Pitää vaan virittää mittari siten, että saa lukemat luettua (tai talteen) myös lappu lattiassa -tilanteessa.

    Joku viisaampi saa jatkaa, en osaa neuvoa miten tuo käytännössä tehdään. Enkä muista ulkoa paljonko paine pitää olla, tehtaan manuskoissa se kyllä oli mainittu.
     
  13. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Ihan liikkeen testereillä ja ajossa joo...

    Täytyy vielä varmistaa että on testattu kunnolla.
     
  14. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Jep eli kunnolla on testattu. Tuntuu siille että joku anturi/sensori(suuttimiinkaan ei pääse helposti käsiksi) antaisi nyt väärää infoa "aivoille" eli ECMmälle koska kone ei käy rikkaalla eli kaikki muu toimii eikä kone saa liikaa ilmaa ja alipainee vuodotkin on kaikki tutkittu. Eli joutokäynti on täysin priimaa yms. Nyt se antaa engine chekkiä aika tiuhaan tahtiin ja itse asiassa nyt se käy paremmin tuon engine chekin jälkeen. Päästöarvot menevät tietysti päin prinkkalaa mutta jos sammuttaa koneen ja käynnistää uudelleen on taas päästöt myös priimaa...
    Jenkitkin epäilevät vaan bensa pumppua tai turboa tai väärää vikakoodia mutta kun nekin on tutkittu...

    Jatkoa eli tälläistä tuli jenkkilästä eli syty.netistä:

    >OK. Check the scan tool O² voltage. If it remains below .3V for 50-100 >seconds, 44 will set. Watch the O² voltage with it in closed loop. Does >it 'cycle' normally? If not, maybe it's contaminated, even if it's new. >Drive it with the scan tool as well. Especially watch the O² voltage in OD, >when you "make it do it".

    >Check the TAN ground wire on rear of LH head. It is in same ring as >blk/wht ground 450. The tan wire is O² reference ground.

    >Could the exhaust system be restricted? Might dilute the intake charge to >the point that it reads 'lean', but hard to believe it could do this for 100 >seconds.

    >If you can make it do it consistently, it should be possible to find it. It's
    >not as tough as an intermittent problem. 44 is set by low O² voltage. You >should be able to see this on the scan tool, and evaluate the conditions >that make it occur.

    Eli eikun tutkimaan taas :( Onneksi autolla pystyy sentään ajelemaan.
     
  15. DOWNPIPE

    DOWNPIPE 1st gear

    Tietoo..

    asiasta kymmenenteen..kellään tietoa tosta AVK:lla olevasta -93 Typystä? tuotenro:108777
     
  16. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    Re: Tietoo..

    joo, kävin kattelemassa 3100 tarjottu. tarttee etutolpan ja etulokarin vasemmalle puolelle. näytti, ettei olisi hirveän paha korjaus, mutta kattelin aika pintapuolisesti. Tekniikka näytti olevan aikalailla ok ja suuttimet, ja perusosia oli uusittu.ihan ok rojekti.
     
  17. DOWNPIPE

    DOWNPIPE 1st gear

    mistähän tohon lokarin sais..vai oliko se niin pahasti solmussa et noukanduu...? kuvassa näyttäs et kylki ei muuten ois paha.
     
  18. DOWNPIPE

    DOWNPIPE 1st gear

    nii ja onko tietoa missä ollu ennen AVK:lle tuloa...?näyttäis olevan joku kilometri/maili epäselvyys..
     
  19. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    www.syty.net jos perse kestää dollarin ja lähetysmaksut;)

    Tietty jos on vielä suht osissa se lokari niin lasikuitu kittiä vaan kaupasta ja väsäämään;)
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Itse omaani hommasin JMT Autopalvelusta.
     

Kerro tästä muillekin!