Grand cherokeen korotus ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja ristokakko, 8.9.2007.

  1. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Tarvitaan maavaraa vm-94 grandiin lisää ja kysyisinkin tässä,että minkälaisilla palikoilla nuo lailliset 3" olisi syytä korottaa.googlettamalla löytyy rapakon takaa jos jonkin tasoista lift kittiä aina 150 taalasta 2000 taalaan.Jos joku täällä palstalla on korotellut grandiaan niin ottaisin mieluusti tiedonjyvät vastaan. T:risto kakko.
     
  2. Rivi

    Rivi Gearhead

  3. persus

    persus 3rd gear

    halvimmalla ja helpoimmalla selviää ku ostat pitemmät vieterit alla!!!tai viel halvemmal jos laitat vakio jousien alle sellaset koroke palat!!!
     
  4. ristokakko

    ristokakko 1st gear

  5. persus

    persus 3rd gear

    grand cherokee

    on kyllä varmasti paljon parempi ku toi mun ehdottama ...mut ku me monet juostaa vaa usein halvemman perässä=D
     
  6. ristokakko

    ristokakko 1st gear

  7. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Osat tupsahtivat kotiin 3 viikon odottelun jälkeen ja varsinaisen myyntihinnan lisäksi lähetyskulut amerikassa maksoi 280 taalaa ja suomessa tullaus ja kuljetus ups:n kautta maksoi 202€.Siis kaikkiaan tämä sarja maksoi minulle 897€. Ja eikun hyvillä mielin laittelemaan paikoilleen.Tunkkausten siis 1 hallitunkkia kummallekkin puolelle ja puupökkelöt varmistuseksi, pääsin aloittamaan kun olin ottanut tietysti renkaat irti .Aloitin siis etupäästä ensin.Etuiskarit olivat alapäästään kiinni 2;lla 8mm pultti-mutteri yhdistelmällä kiinni ,jotka olivat jo hyvin ruostuneet jumiin.siis CRC:TÄ kehiin.olisi pitänyt ajoissa sitäkin laittaa kun remppa oli tiedossa.Yläpää olikin helposti yhdellä mutterilla kiinni tosin kuskin puolella on juuri siinä kohtaa jarrutehostajassa joku sähkövipstaaki joka piti irroittaa. Sain iskarit irti.Tukivarsien (lower links)kiinni akselissa toinen pää ja toinen rungossa 2:lla 12mm:npultilla avain 21mm ja eikun kimppuun.Vittu että jotkut pultit voi olla jumissa.Käsivoimilla ei hivahtanutkaan ! Jalkavoimat riittivät kun sain autosta hyvän vasta-otteen.onneksi oli hyvät lenkkiavaimet oikeen gedoret juuri sopiva pultiin. hikeä alkoi pukkaamaan.Ensimmäinen lähti irti ja päätin pitää pienen tauon.Sain toisenkin irti helvetillisten kiroilujen saatelemana.Etuakseli nytkähti alaspäin ,mutta ei tarpeeksi vielä jotta jouset voisi irroitaa.purin siis lisää.Iroitin kallistusvakaajan,joka loikoili semmoisten tappien nenässä kiinni. lähti helposti 15mm avaimella.Huomasin juuri ajoissa että jarruille menevät letkut oli KIREELLÄ!.ne oli rungossa kiinni kumikiinnittimellä jotka painetaan rungossa olevaan hahloon.Ei vahinkoa onneksi.Jouset?Semmoinen helvetin pitkä tappi siellä keskellä jossa kumitoppari päässä .jousipuristimella puristamalla jousta vähän vinoon sain kuin sainkin jousen pois kun olin vähänaikaa ihmetellyt että missä se nyt vielä muka kiinni on.semmonen pidike löytyi alapäästä joka lähti 13mm:n lenkillä.UUTTA OSAA PAIKOILLEEN Paketin mukana tulevat jouset olivat 5cm pidemmät ,jotenka jousta piti puristaa enemmän kasaan jotta sain sen venkoiltua paikoilleen.Katkaisin toiselta puolelta sen tapin päässä olevan kumitopparin joka ei ollutkaan kumia vaan jotain uretaania!Sain sen liimattua pikaliimalla takaisin.Uusiin tukivarsiin piti laittaa päihin rasvanipat lyömällä vasaralla kun ei niissä ollut kierteitä.päihin tuli mukana myös kumiset puslat ja niiden keskelle rautaputki, josta kiinnityspultti mahtui läpi.Etuakselia piti vähän tunkkailla ,jotta sain tukivarsien kiinnityspultit paikoilleen.Etuakselin päässä on pulteissa epäkesko säätö ,jonka laitoin samaan kohtaan jossa se olikin .Sitten iskunvaimentimet joihin piti laittaa haitarikumisuojat niippusiteellä (paketin mukana)Paketin mukana tulleet tarrat liimasin myös iskareihin.Meinasin unohtaa kallistuksen vakaajan irti .se meni helposti paikoilleen kun tunkkasin vähän akselia ylöspäin .Sen verran tuli luettua paketin mukana tullutta ohjetta ,että tukivarsien etupään kiinnityspultit ,jossa on se säätö niin se piti kiristää lopullisesti vasta kun auto on laskettu maahan pyöriensä varaan.Sitten vielä eteen yksi osa.Englannin kieliseltä nimeltään Front trackbar relocation bracket?suomensin sen etu pitotangon uudelleensijoitus hakanen.Sille löytyi paikka kun katselin ohjetta ja siinä oli kuva .se olikin helppo laittaa paikoilleen ja tanko kävi siihen kuin rasvattu.Takapää olikin sitten paljon helpompi .Tosin pultit olivat yhtä jumissa ja jopa ruosteisemmat.Tein työt samanlailla kuin edessäkin SITTEN TOIMITUKSESTA PUUTTUI TAKA TUKIVARSISTA KUMIPUSLAT JA RASVANIPAT.Jouduin laittamaan vanhat tukivarret takaisin.PIENEN VITUTUKSEN saattelemana pistin Cyberjeepille vittuiluviestin ja pyysin lähettämään heti puuttuvat osat . Mutta autohan korottui vallan silmissä ja on tosi ryhdikkään näköinen ja mikä parasta ajettavuus on samanlainen ja jopa mielestäni hiljaisempikin kuin ennen kiitos uusien puslien.Kaiken kaikkiaan aikaa meni minulta 12tuntia mokomaan hommaan.Ammattimies tekee varmaan työn parissa kolmessa tunnissa .joten itse tehtynä hyöty jää olemattomaksi näin rahallisessa mielessä ,mutta sainpahan rystyset verille. T: ristokakko
     
  8. Antti P

    Antti P Gearhead

    Kuvia kehiin, jos löytyy.
     
  9. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    voisin laitella kuvia ,mutta kun en osaa laittaa niitä tänne .olen sitä joskus yrittänyt turhaan.
     
  10. Antti P

    Antti P Gearhead

    no suoraan en minäkään osaa kuvia ladata mutta mulla tuolla fotkin puolella mitä helposti sinne saan.
    Mut hieno homma että olet sen sarjan saanu asennettua.
     
  11. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Täytynee etsiä jostain joku kuvapankki minne sitten voin linkittää kuvat.Mulla on vielä vakiogummit alla 235/70/16 ja ne näyttävät aikas sirkkelin teriltä nyt kun jeeppi nousi tuon 3tuumaa.Ajattelin nyt hommata 265/75/16 renkaat.Ovat suurinpiirtein samaa kokoluokkaa kuin 31/10.5/15 ja ne käyvät vielä jeepin 7,5 leveille orkkis vanteille. Eurovanteella oli tässä ainakin vielä viikko sitten Kumhot tarjouksessa 99€ kappale .Laittelen sitten kuvaa jonnekkin kun uudet renkaat on alla.
     
  12. ristokakko

    ristokakko 1st gear

  13. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    No niin.Tässä taisi nyt käydä niin että toimituksesta puuttuneet puslat jäävät saamatta.lähettämäni viestin jälkeen tuli vastaus ,jossa pyysivät lähettämään osanumerot puuttuvista osista.Eihän minulla niitä numeroita ole ,koska ne sisältyivät tarvikelaatikkoon ,jossa oli nuo tukivarret ja niiden puslat.Yritin sitä selvittää niille ,mutta sieltä vastattiin ,että se ei ehkä ollutkaan heidän vikansa ja että mieluusti myisivät minulle tuon tarvikelaatikon (component box) jonka hinta muuten on 269,15 TAALAA. PASKA JUTTU.EN MILLOINKAAN ENÄÄ TILAA CYBERJEEPILTÄ ENÄÄ MITÄÄN :mad:
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Huomaatkos taas miksi kannattaa jättää noi ongelmat Suomalaisen maahantuojan niskoille!!! Osat maksaa vähän enemmän, mutta kun jotain puuttuu, joku muu hoitaa....
     
  15. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Niinpä niin. :) No nyt on takalinkitkin paikoillaan.Korja-kumista käypäset pu-puslat ja motonetista rasvanipat ja tuttu sorvasi sopivat väliholkit.hintaa kerttyi vielä 75€ lisää :-? .Ilmeni vielä että nyt ratti ei olekkaan samassa asennossa kuin ennen ajettaessa suoraan vaan on kääntynyt vasemmalle n,50-60astetta .ilmeisesti on rengaskulmien säätö edessä.
     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mielenkiintoinen rojekti,
    Meilla vaimon ZJ'ssa on ollu jo 7 vuotta rustyn 1 3/4 korokepalikat alkuperaisjousten kanssa ja on huomattu mm etta etukallistusvakaajan reaktiotangon kuulanupit ei ole kovin pitkaiksia johtuen vaarasta geometriasta, taka-akselin tukivarret pitas olla pidemmat jo talla miedolla korotuksella, rengas tulee holmon nakosesti pyoranaukon etuosaan jo talla miedolla korotuksella.
    Saadettava panhardi tarvii myos etta akselin sais keskelle
    Mites toi sun paketti jossa on puolta enemman liftia on huomioinu naa jutut, takatukivarret oletettavasti on pidemmat mutta saahan jatit ne pois?
    Regastus meitilla on 285-50-18 , vanne on 9,5 levee.
    BTW tilaan Cyberilta tanaan vahan nippeleita mun CJ vitoseen, mulla ei ole ollu ongelmia ton puljun kans mutta teenkin tilaukset aina puhelimitse enka netin kautta, tulee myyjaan henkilokohtainen kontakti ja mahd.ongelmien ratkominen on sitten helpompaa kun on "tuttu" myyja
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ratin suoraksi säätö tapahtuu säätämällä välivartta (simpukan ja oikean olkavarren välissä), ei vaikuta paljoa muihin kulmiin!! Mutta onhan se hyvä tarkistaa muutkin kulmat!!
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mitäs olisit tarvinnu, oliskohan mulla ollu??
     
  19. ristokakko

    ristokakko 1st gear



    En jättänyt pois.

    Kyllä tukivarret ovat n 1cm pdemmät kuin alkuperäiset ,mutta siltikin takarengas ei ole mullakaan keskellä pyöränaukkoa.
     
  20. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Sain tässä isommat kiekot alle siis 265x70x16 Fedima extremet. renkaan korkeus on n,790mm eli siis vastaa 31x10,5x15 rengasta .Nythän kävi niin että renkaan sisäreuna hankaa kallistuksen vakaimeen kun kääntää ratin ihan ääriasentoon.kysymys on ihan pienestä hipomisesta .Katsastumiehelle tämä tuskin kelpaa.Asennutin renkaat jeepin orkkis 16x7 aluvanteille,joka oli virhe koska renkaat jäävät liian sisään.Edessä on siis vanteiden vaihto enemmän ulospäin levittäviin. 15mm varmaan riittää hyvin.Että silleen tää homma etenee! :-?
     

Kerro tästä muillekin!