Grand cherokeen korotus ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja ristokakko, 8.9.2007.

  1. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Tuo on muuten ERITTÄIN HYVÄ POINTTI! .Tuntuvat olevan tarkkoja.siis 7x16 ja et 10,4 rules.Mistähän tommoset saisi hommattua :eek: .AMERIIKASTA? Tämä on paha, niin paha ,että taidan tästä ruveta kaljan juontiin :D
     
  2. persus

    persus 3rd gear

    miks tarvii ohjausiskari laittaa renkaiden takia?ja eikös se oo jo vakiona?ainaki mul oli!
     
  3. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Niin sanoppa se . niin se mullakin on vakiona ,mutta jos näitä grandeja liikkuu suomen teillä ilman tuota ohjausiskaria? tiedä nyt hänestä.
     
  4. MudMax

    MudMax Gearhead

  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    On se vakiona, mutta kun se ei oo pakollinen, niin tuossa tapauksessa se sitten on pakollinen!!
     
  6. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Tänään taas konttorilla näyttämässä nyt vakiogummien kanssa ja homma eteni nyt siihen pisteeseen että sain jo muutoskatsastuksen muuten paitsi renkaiden osalta kuntoon.Hämmästys oli suuri kun aamulla konttorin tiskillä virkatäti sanoi saatuaan tiedot koneelta ,että tämähän on AJOKIELLOSSA! Hyvällä tuurilla olisin saanut sakot ja kilvet olisi otettu parempaan talteen :D Tällä kertaa yritin olla viisas ja kysellä noista vanteiden offseteista ja raideleveydestä että miten se mitataan ja voinko laittaa 7x16 vanteen tilalle 8x16 vanteen.Eilinen katsastusmies ei ollut paikalla ja uusi mies ei oikeen osannut kertoa muuta kuin että raideleveyden muutos ei saa ylittää tuota 30mm.Eilinen kaveri mittasi nuo leveydet jotka oli adapterien kanssaja kirjasi ne ylös.Niitä tuloksia ei tietenkään löytynyt käyttöön ja homma jäi sen puolesta seuraavaan kertaan.Nyt kun on vakiokumit alla mun ilmeisesti kannattaa vielä käydä konttorilla varmistamassa tältä eiliseltä kaverilta nää mitat ennen uusien vanteiden tilaamista.Tarkkaa tuntuu olevan.Kun kysyin sitä ,että jos alkuperäisen vanteen offset on 25,4 ja uuden on 10 niin muutokseksi tulee 30,8mm .Kelpaako? Vastaus oli jyrkkä EI! :-? Noh pari kertaa kun vielä konttuurilla käyn niin ollaan jo lähellä hyväksyttyä :D
     
  7. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Tänään kävin taas konttorilla ja nyt sain alkuperäisen katsastusmiehen kiinni ja yritin näin joulun kynnyksellä saada vielä lupaa tuohon 30,8mm:raideleveyden ylitykseen jossa siis 0,8mm liikaa.Lupaa ei herunut ,mutta katsastusmies lupasi välipäivinä soittaa AKEEN mitä mieltä siellä ollaan asiasta. :eek: Itse olen aivan varma ,että siihen pitää hakea poikkeuslupa ja sehän maksaa taas 340€ :mad: Noh Tämä homma on jo kussut silmille! Olisi pitänyt ottaa enemmän selvää asioista! Ei pidä uskoa amerikan setää ,.että kun ostat 3"korotussarjan niin se mahdollistaa 33"renkaiden asennuksen.Ameriikassa kyllä mutta EI SUOMESSA EDES 31".Taidan tästä ruveta kaljan juontiin :D Ei muuta kuin painetaan leuka rintaan ja kompuroidaan kohti uusia pettymyksiä.Vai miten se meni.
     
  8. persus

    persus 3rd gear

    se olis ollu kaikkein paras ku ei alunperinkä olis hakenu mitää lupia eikä muutoskatsastanu....ajais vaa noil kumeil ja vaikka tulis sakot ni ei ne kumminka noin paljo olis ku toi poikkeuslupa...ja katsastuksee olis vaihtanu vakio kumit!
     
  9. PsykoDrift

    PsykoDrift 1st gear

    Hieman ohi aiheen mutta komea maasturi 8)
     
  10. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    No niin .Nyt on otteessa 265x70x16.Tilasin siis jenkeistä uudet vanteet ,joitten offset olikin +5mm.renkaat mahtuvat juuri ja juuri.Erillisiä levikkeitä lokasuojiin ei tarvitse laittaa kun kulutuspinnan osa pysyy lokasuojan reunan sisällä.Näin lopuksi lahden Lotilan K1 katsastusmiehille kiitokset Ymmärtäväisyydestä ja annetuista neuvoista joittenka pohjalta asia saatiin kunnialla päätökseen voimassa olevien asetuksien ja säädöksien puitteissa. :D Lisäsin muutaman kuvan kuvablogiin.

    http://www.kuvablogi.com/nayta/713877/
     
  11. jus57

    jus57 Gearhead

    vanteet

    Upeet talvirenkaan vanteet! Mikä merkki vai onko omaa desingiä mukana?
     
  12. persus

    persus 3rd gear

    mistä oot tommoset vanteet löytäny jeepin jaol?ootko ite hitsannu lukkokehän niihi vai oliko valmiina?onks noi allterrainit kans 31x10,5?kummat renkaat on jeepin alla paremmat noi
    allterrainit vai fedimat?
     
  13. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Ameriikastapa löysin.Eivät ole oikeat lukkokehät vaikka siltä vaikuttaa.kehät vain koristeena.Vanteet merkkiä american eagle.Ostin nuo all terrainit kesäkummeiksi kun nuo fedimat jyrristää asfaltilla.Fedima pitää metässä kuin tauti ja käytänkin niitä sitten näin talvisin.Molemmat rengasmerkit ovat samaa kokoa eli 265x70x16 vastaa 31x10,5x15 tuumakokoa. linkki vanteisiin on alla ,joka toimii tai sitten ei

    http://www.jeep4x4center.com/jeep-chero ... series.htm
     
  14. persus

    persus 3rd gear

    pitääkö noi fedimat talvellakin hyvin?siis huomattavasti paremmin ku allterrainit?tuskin ne sentää nastrarenkaitra vastaa!mutta ovat siis liian härskit ajella asfaltilla!? :eek:
     
  15. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Fedima on selkeä mettärengas ja ei pidä jäisellä tiellä juur mitään niin kuin ei all-terrainkaan .Lumihangessa ,mudassa,mullassa ,kuusen juurella tms,Fedima hakkaa all-terrainin mennen tullen.All-terrain on yleiskumi joka pinnalle ympäri vuoden ja on selkeästi hiljaisempi ja parempi asfaltti-ajoon kuin fedima.jos ajoa jäisillä teillä paljon,hommaisin nastarenkaat ja kesäksi vaikka all-terrainit sitten. :D Lisään tähän perään että,mulla on jeeppi talvisin yleensä aina työkäytössä metsässä ja kesäisin sillä vedän venettä kun on toi uisteluharrastus.muut ajot hoidamme emännän suzuki jimnyllä kun se viepi vähemmän bensiiniä.
     
  16. persus

    persus 3rd gear

    ok.onks tos sun jeepis mikä kone ?paljokos se hörppää menovettä jossaa seka/matkaajos?
     
  17. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Joo.kyllä menovettä haukkaa riittävästi.keskim kulutus ympäri vuoden mulla jotain 18l/100km kaikki ajot. maantiellä kulutus 11,5-12l/100km pintakaasulla. 1000kg:n veneen veto 90km/h n,15,5l/100km. Metsä-AJO n.60l/100km.Voi olla että siinä ei kaikki säädöt ja releet ole ihan kohillaan ,mutta on se katastusmiehelle aina kelvannut.Kone on moparin 318 monipisteruiskulla ja loota A518 (tf727 lukkoturbiinilla varustettuna).Mukava paketti mielestäni.Lisäksi siinä on kaikki mukavuudet :D
     
  18. persus

    persus 3rd gear

    eli mintas mukii tos konees on ja monta litraa?mulle ei noi pelkät mallimerkinnät kerro mitää :poff:
    mut siis matkaajos esim. 100km/h pääsee jollaaa 12litral vai?
     
  19. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Siis kone onv8 eli pyttyjä kahdeksan ja tilavuus on 5,21litraa ja teho 215hv tai 158kw ja vääntöäkin 390Nm peräti. kiihtyvyys 10,1s 0-100km/h Huippunopeus 180km/h.kiipeää sinne aika rivakasti.Kulkisi kovempaakin mutta alkaa kone räpättämään juuri siinä vauhdissa,että olisiko jotenkin rajoitettu?viisaammat kertokoon.Jos moottori on kunnossa niin tuo 12l/100km maantiellä alittuu.Kuusamon reissuilla ja kanootti katolla laskettu kulutus oli viime kesänä 12,9l/100km ja siinä oli jo metsäajoakin paljon seassa.ja kaupunkiajoakin n,50km.matkaa tuli kaikkiaan n,2000km. :D
     
  20. persus

    persus 3rd gear

    ok...no kyl tol sit ihan inhimillisel kulutuksel pääsee!nousiko kulutus ku laitoit isommat virsut alle?
    vieköhän vastaava vehe kutos koneel paljo vähemmän?
     

Kerro tästä muillekin!