H-D:n hankinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja paska-666, 19.3.2007.

  1. paska-666

    paska-666 1st gear

    Eli perheen kinnerit myyty, jäljellä vaan käyttöauto.
    Miul on perkeleen moinen pyöräkuume. Ajattelin ensimmäiseksi H-D:ksi Sportsteria, 883 (?)

    Antakaa vinkkejä aloittelijalle. Ja hei, EI vittuilua kiitos. Kokemusta kyykkypyörista mut ei ne nappaa. Kyl noi saundit ja kiireetön eteneminen on miun juttu.
     
  2. chevrod

    chevrod 1st gear

    Itsekkin ameriikan mopolla kurvailevana ehdottaisin HDCF:n sivuille kääntymistä sieltä vois löytyä enempi tietoo kun täältä.
     
  3. NJC-13

    NJC-13 3rd gear

    suosittelen ostamaan suoraan 1200 mallin

    käytännössä toi 883 tulee jossain kohtaa kuitenkin muutettua 1200
    itse ajelin yhden ajokauden 883 jonka jälkeen teetin konversion

    eihän siinä silti kovin paljoa turpaansa saa rahallisesti

    onhan se nyt ihan eri peli, yksin ajellessa toi 883 vei ihan kivasti
    mutta kaks päällä 1200 on kyllä varsin mukava

    huiput 883 oli jossain 165 paikkeilla
    1200 kuljettaa n 185 nopeudella

    kyllä sportster on varsin mukava mopo, itsellä tosiaan se 2005 kumiripustettu mallia custom

    niin ja http://www.hdcf.fi/juttutupa/index.php
    ps.

    käytä hakua :)
     
  4. hairdude

    hairdude 1st gear

    ei oo paikkaa mihin 883 ei olis ehtiny 1 tai kaks päällä , plus reissu kamat .
    yleinen nopeus rajoitus 80 tai 100 . jos vauhti on ainoa kriteeri niin v-rod tai buell
    on varmaan parempi valinta . fyysinen koko on tärkeempi kriteeri , matkaajoa, kruisailua , mieti mitä pyörältä odotat mihin sitä käytät .
    osta se itsellesi älä kavereiden mieliksi . onnea harrastukselle .
     
  5. pakki

    pakki 1st gear

    Ihan ykkösjuttu: Käy koeajolla ja testaamassa useampi malli, siitä sitten miettimään budjettia,käyttötarkoitusta ym. Mutta käy koeajoilla.
     
  6. RabaFari

    RabaFari 1st gear

    Kannattaa tosiaan käydä koeajamassa eri laitteita kun monesti on siitä edellisestä ja varsinkin edellisistä omistajista kiinni minkälainen se mopo on. Seppiä kun on moneen lähtöön.. :lol: Lähestulkoon aina pääsee helpoimmalla kun ostaa niin uuden kuin rahkeet kestää.
     
  7. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Älä kuitenkaan hyvää rautapäätä sivuuta, jos ruuvaaminen kiinnostaa, etkä pelkää tärinää. Nimim. evosta rautapäähän aikoinaan edennyt. Rautapäässä on luonnetta. Nättejä ironhead- pinssejäkin on edullisesti saatavana HDCF:llä.
     
  8. paska-666

    paska-666 1st gear

    Kiitti vinkeistä.
    Mitä kuutiotuumiin tulee, onko vakuutusmaksut / kaskot miten kalliimpia 1200:ssa? H-D centerin sivut koluttu läpi, aloitan tänään hakemaan vanhoja topicceja....

    Kieltämättä jokainen käytetty pyörä on yksilö, ehkä täytyy tosiaan yrittää mahdollisimman uutta. Vituttaa vaan ajella ympäri suomea kepön perusteella toteamassa ettei tää ollukkaan mulle sopiva....

    BTW: Pohjois-Karjalan alueella myytävänä olevat Sportsterit 883/1200 , pistäkää yv:tä.

    Ois nastaa tutustua muutenkin H-D immeisiin, varsin reilun tuntuista porukkkaa kun on tullu luuhattua cruisingeissa kaverin Impalalla.

    Ai perkele, ne olikin kerhosivustot :oops:
     
  9. Zandmann

    Zandmann Gearhead

    Koetas JepJep. Sieltä kuulemma jotain saa, palveluakin. Itse en ole vielä asioinut mutta kun tuollaisen maatalouswärkin hankinta tulee eteen, on osoitteena joko tuo JepJep tai sitten HD Sunrise.

    -Janne-
     
  10. paska-666

    paska-666 1st gear

    Joo tuo jepjep on tuttu, saa ainakin H-D aiheisia vaatteita joka lähtöö. Todella asiallinen mesta. Hyvää palvelua, on tullu pyörittyä useemman kerran.
     
  11. Low Rider

    Low Rider 3rd gear

    Prätkien vakuutussysteemit kokenu viimeaikona täysremontin. Homman nimi on tehopainosuhde, ainakin tietyillä v-yhtiöillä. Myös tästä keskustetu paljo mp (myös hdcf) -foorumeilla. Itellä vakuutukset halpeni kun vaihoin 790cc trumpasta 1340cc HD:n. En usko että 883/1200 olis niin paljoo eroa vakuutuksissa että siitä pitäisi kantaa murhetta ostopäätöstä tehtäessä.

    Spora on rungoltaan oikeasti melko pieni pyörä, tästäkin syystä kunnon koeajo on pakollinen juttu. Tangon ja tappien säädöllä/vaihdolla ajoasennon saa toki muutettua mieleisekseen mutta varmaan haluat aluks pyörän hankittuasi vaan ajaa. Liikkeestä (esim. pari edellämainittua) hankittaessa se etu, että tommoset jutut saa näppärästi kuosiin siinä muun kaupanhieronnan yhteydessä jos tarvetta.
     
  12. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Ittelläni 1200 conversio meneillä. koska 883 riittää hyvin yhelle henkilölle sunnuntaisin mutta kahelle suosittelen 1200 sekin riippuu minkä kokoiset ihmiset aikoo olla kyydissä! koeajolla kannattaa käydä että saa vähä tuntuma ja ota matkustaja mukaan! spora on aika pieni pyörä joten mun mielestä pitää olla isompi pyörä jos aikoo olla kaks päällä usein. Ja sitten kannattaa ostaa mahdollisimman hyväkuntoinen koska ovat kumminkin melko saman hintaisia! sitten toinen asiakin joka kannattaa ottaa huomioon on jos hengitus parannukset ovat tehtyjä.

    Jos sulla on jotain erityistä mielessä niin voit laittaa s-postia tai pm niin vastaan jos osaan

    tom_dahl@hotmail.com
    050-4106628
     
  13. tiili

    tiili Gearhead

    Niin ja onhan tötterö-shovelikin hyvä vaihtoehto,huokeita hinnaltaan,suht varmoja, ja jos ostaa suht orkkiksen,niin vieläpä voi olla ihan ajettavakin.
    kannattaa huomioida rakennetussa pyörässä kaikenlaisiin keulan ja keulakulman muutoksiin,ne vaikuttaa ajettavuuteen ja yleensäkin pyörän käyttäytymiseen huomattavasti. Rakennettu pyörä on hyvä koe-ajaa ennen ostoa. Ja kannattaa ostaa pyörä mikä miellyttää silmää sellaisenaan(tai pienillä muutoksilla ok),koska muutokset keventää lompakkoa roimasti.
     
  14. pässi

    pässi 3rd gear

    Ja jos evosporaa haluat, keskity -91 ja uudempiin. Vanhemmissa evo- koneisissa on maailman paskin laturisysteemi. Ja kallis korjata kun menee rikki. Siis kun, ei jos. Hinnoissa ei suurempia eroja ole.
     
  15. da-mies

    da-mies 3rd gear

    Juu näin on, ja -91 uudemmissa hintaan sisältyy viä viides vaihde ja remmiveto.
     
  16. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    - Olen saanut kokemusta '04 1200R:sta ja suurin osa positiivista. Ainut suurempi "vika" on primitiivinen, rusahteleva laatikko joka on ollut H-D:n Trade Mark aikojen alusta. Siihen tuli helpotus 2006. Siinä on helicall rattaat ja napakka siirtäjä. Tähän kaipaa jo 6:tta pykälää että voisi kiusata hitaampija kyykkyjä....
    - Eli suosittelen '06-07 malleja. Ja tietysti 1200 heti koska sen sä haluat kuitenkin vaikka 883 riittäisikin.
    - Isoista tykkään ainoastaan vanhemmasta Dyna Sportista joka on ainut joka pitää Sporalle puolensa mutkaisella tiellä ja jossa on ripeämmän ajamisen iloa. Dynaan saa myös mainiot Öhlingin pumput.
    - Jos on kyseessä pelkkä "bar hopping bike" on sama minkä ostat (80% H-Dn omistajista).
     
  17. terroristo

    terroristo 1st gear

    Kuminauhat kuuluu kalsareihin ja ketjut moottoripyöriin !!
     
  18. paska-666

    paska-666 1st gear

    Helou !!

    Kiitos ensinnäkin asiallisista viesteistä. Pyörän koko on lähinnä ollu harkinnassa koska en oo mikään karpaasi, vain 170 ja risat. Valitettavasti työ asiat on vieny kaiken ajan (myös perheeltä perk..) että en oo päässy pyöriä kokeilemaan....ja tuo hinta: niinpä....kyllähän tuolta pankista sais vaikka 15 donaa mutta kyllähän se täytyy takaisinkin maksaa.

    Muijaa ei moiset värkit kiinnnosta joten yksipäällä ajoa tulee. Saattaa ollla rankan näköstä kun lähden kesämökille rinkka selässä ja sivulaukut kamaa täynnä...työmatkatkin sujuis rattoisammin tommosella vehkeellä aikas mukavasti.
     
  19. Jonde

    Jonde 1st gear

    Ei pidä paikkaansa, mulla on -91 883cm3 5-vaihteinen missä on ketjuveto, ja ei ole muutettu jälkeenpäin. Tuo remmiveto vaihtuu muistaakseni vasta -92. Kannattaa muistaa että ketjut on kuitenkin mukavampi fiksata tien sivussa kuin remmi..
     
  20. Hanxi

    Hanxi Gearhead

    Kuuluuko tämä "KUN" vai "JOS" -osastoon :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!