H-D:n hankinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja paska-666, 19.3.2007.

  1. hiltja-14

    hiltja-14 1st gear

    Jos haluu pysyy nurkissa, niin 70 lukulainen rautis on oikea vaihtoehto :rotfl: Itellä kans kyseinen ja mallia aja viikko, korjaa seuraava viikko :poff: KYLLÄ RAUTIS ON POIKAA!!!
     
  2. kippis

    kippis Gearhead

    onko oikeesti tuota mallia ? ei vaan, kyllä mäkin taidan hieman rajottaa noita ajeluita niin säilyy mopo kunnossa :poff:

    onko noista tulppien kastumisesta jotain tietoa kellään ?
    ngk tulppia ainakin osa moittii... ittellä nyt hd :n omat tulpat ja just ostin accelin u - ura tulpat, vois jopa toimia...?
    vai onko enempi kaasarista kiinni toi kastuminen?
    dellorto ainakin tuossa on...

    kärjetön sytkä olis varmaan poikaa poistaa toi ongelma, ehkä talvella sitten vois sellasen siihen viritellä...
     
  3. hiltja-14

    hiltja-14 1st gear

    Kaasarit yleensä mallia säädä joka kevät. Tulppista aika tarkka, eli mieluummin ns. orggis tulppia. On myös tarkka sytytyksestä. Tuossa on jotain läppää aiheesta ja lisää löytyy, kun etsii kyseisiltä sivuilta.
    http://www.hdcf.fi/index.php?option=com ... Itemid=129
    Uus kärki,konkka ja tulpat oli 30e. Ja pelittää hyvin. Kannattaa miettiä onko järkeä satsata rahaa järjettömään?
     
  4. jylhä

    jylhä 1st gear

    Onneks olkoon! kyllä rautiksella pitemmällekkin pääsee, kun muistaa pitää siitä hyvän huolen. Sytytys kohdalleen ja venttiilit säätöihinsä, niin eiköhän se käynnisty, sulla näkyy olevan siinä tommonen helppo sähkömoottorikäynnistyskin.
     
  5. bootsi

    bootsi Gearhead

    Sähkökiksi
    :rotfl:
     
  6. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Mites noi muuten vakuutukset? Mammaa oli töissä porukat pelotellu MP:n korkeilla vakuutusmaksuilla.
    Kattelin Pohjolan laskurista et jollekki 80-luvun FXR:lle alle 500€/vuosi.
    Ei paha ollenkaan?

    ....pala palalta vastarinta murretaan... 8)

    Ei muutaku muksut mummulaan,:pinup: tarakalle ja paanalle.
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    juu ihan kohtuu maksulta kuullostaa,
    kilowatit siinä kai sen hinnan määrää. vakuutusneitonen ihmetteli hd pientä KW määrää... 41 ? kai se oli tottunut katupyörien tehoihin...
    tapiolan sivuilla kans hyvä laskuri.

    minusta tuo hinnalla pelottelu on kai nykyään jo enemmän legendaa 8)
    täysillä bonuksilla 200-300 e maksu ei ole paljoo
     
  8. bootsi

    bootsi Gearhead

    ..ja vakuutuksenottajan ikä. :wink:
     
  9. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    70-luvun rautiksen liikennevakuutukset Ifissä 200 ekua koko vuosi, aja vaikka vuoden ympäri, lähtöbonuksilla 20%. Noin nafti 1/3 siitä kuin pelkkä kesä Tapiolassa, vaikka mulla oli Tapiolassa ennestään neljä autoa, peräkärry, mopo ja omakotitalo irtaimistoineen vakuutettuna.

    Mulla vaihtuikin sitten kaikkien ajoneuvojen liikennevakuutukset Ifiin samantien. Toki noissa jenkkiautoissa perusmaksun säästö oli vain noin 470 ekua siis per vakuutus per vuosi...

    Ja nyt puhun siis vain ajoneuvojen pakollisista liikennevakuutuksista, joten kuka korvaa mitäkin ja miten voi unohtaa.

    Kannattaa siis tosiaankin välillä kilpailuttaa. Minulla tuosta viime kilpailuttamisesta (silloin vaihdoin Ifistä Tapiolaan) oli kulunut viitisen vuotta ja pikku hiljaa oli hinnat keikahtaneet aivan toisinpäin.
     
  10. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Tilasin ensinmäisen kaksipyöräisen ,ja tietenkin HD. avon jälkeen parasta viihdettä mitä rahahalla saa,suosittelut muillekkin!!!
     
  11. hiltja-14

    hiltja-14 1st gear

    Onnex olkoon :p . On se vaan hienoo vetää litimärkänä pimeessä mustat lasit päässä :p . Ja aivan JÄÄSSÄ! 8) . Silti parasta hommaa mitä voi tehä housut jalassa...
     
  12. KALE

    KALE Gearhead

    Miekin oon 26-vuotta haaveillut HD:n hommaamisesta ja nyt se
    oli lopultakin mahdollista. vm-88 ja 883. Mulle ainakin tuntuis tehot riittävän. Kaikkein pahin hurjastelu vietti on hävinnyt ja kauan sitten.
    Välillä kumminkin lapsettaa ja annetaan vehkeille vähän happea :oops:
    Vielä kunhan saan ton Rodin valmiiksi ja rakennan Customin olis
    kaikki koossa mitä on tullu neljätoistavuotiaasta asti haaveiltua.
     
  13. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Tässäpä tuoretta tarinaa hd:stä,olen ajanut ja omistanut aika monta pyörää pääosin isoja mutta vähän aikaa sitten ostin uutta vastaavan 1200 sporan,ja vasta kun pyörä tuli saksasta pääsin ajamaan sillä...ja ajoin noin 200km ja se riitti,vaihdoin big evon heti ja nyt vasta tuntuu harrikalta ja jopa alan pitää siitä.Kait tuo spora joillekin käy mutta mulle oli pettymys tuo hento rakenne ja keveys eikä tehojakaan oikein ollut.
     
  14. jylhä

    jylhä 1st gear

    Olisit ostanu heti Rautapään. :soosoo:
     
  15. human62

    human62 1st gear

    Kaverini sano että 1200 spora jättää alkukiihdytyksessä raskaan ison 1340 HD:n... :D

    No eihän näillä kilpaa ajeta (paitti tuolla kiihdytysradoilla...) :)
    Näähän on makuasioita spora(1000-1200) voi olla ihan hyvä aloituspyörä, mutta näitäkin on kuultu kun kaverilla oli 883 (vanhempi ) muut pysähtyivät taukopaikalle ja hetken päästä tuli sitten tää 883 HD... :rotfl: :rotfl:

    Näähän on kiinni matkanopeudesta että kyllä tuo pikkuHD voi mäkisessä maastossa jäädä hieman jälkeen jos ajetaan paljon yli 80km/h....
     
  16. B 50

    B 50 Gearhead

    Jos näin ei olis, mallinimi kai olis Sportslesster, tai jotai..
     
  17. human62

    human62 1st gear

    Oliskohan sillä jotain tekemistä painon kanssa? :D
     
  18. rockamobile

    rockamobile 1st gear

    spora on erittäin hyvä eka HD
    -aloittelevalle harrastajalle sopivan kokoinen ja helppo hallita
    -yksi parhaista harrikoista ajo-ominaisuuksiltaan
    -siinä on idiootti varma tekniikka
    -edullinen hankintahinta
    vaikka kyseessä olisi ensimmäinen moottoripyörä nii suosittelisin ite suoraan tonnikakssatasta, kasikasikolmonen on ekan kesän jälkeen auttamatta mopo...

    toinen hyvä vaihtoehto on dyna josta ite tykkään erittäin paljon, 96 kuutiotuumasella moottorilla se on jo oikeesti ISO pyörä josta pikku vehkeilyllä saahaan mukavasti tehojakin... 8)
    suosittelen koe-ajamaan uuden streetbobin ja fatbobin joista ensimmäisessä huippua bopper fiilistä ja jälkimmäisessä raakaa voimaa ja ajo-ominaisuudet on parasta mitä custompyörissä on koettu...
     
  19. da-mies

    da-mies 3rd gear

    Ja uusista malleista sit vielä cross bones joka on siis softail. Korkeeta stongaa, risukeulaa, astinlaudat ja staippeja...
     
  20. Joo, tuli hommattua tommonen Luut Ristissä ja maanantaina tuli Pornaisissa pyörähdettyä. 148 km on nyt mittarissa ja hyvältä tuntuu edelleen. Vähän kun tuunailee, niin ihan asiallisen siitä saa. Pakoäänet on kyllä niin mitättömät noiden läppien takia, että hädin tuskin kypärä päässä kuulee, onko Mopedi ees käynnissä. Ruisku, jalkavaihteet ja sähköstartti on kans ihan turhia, mutta onneks niistäkin pääsee helposti eroon.
     

Kerro tästä muillekin!