Harrasteauton reaaliarvo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 24.6.2017.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mutta kun pointti olikin että piti ajaa kesäajonsa tolla :poff:
     
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Perustelusi on kelvoton. Ei jatkoon.

    Ketään ei oikeastaan kiinnosta mitä olet nähnyt... Sen verran olet niitä homojuttuja viljellyt että on kaikille parasta että pidät ihan omana tietonasi :poff:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ford Bronco on miltei yhtä hyvä maastossa kuin Mosse.
     
  4. spinout

    spinout Gearhead

    Kommarille maastounelma Moskvitsh 410 4WD ja hajut kaupanpäälle. Lantikka liikkuu varmaan samaa tahtia, jos se on tuon hinauksessa..


    [​IMG]
     
    Muokattu: 13.9.2017
    kaarne tykkää tästä.
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Vanhat ranskalaiset ovat makeita.
     
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Sekä vanhat britit. Että venäläiset. Ja saksalaiset.
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Nii ja onha mulla tuo vanha kooda
     
  8. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Sulla faktoja, muilla mielipiteitä. Melko hankala jatkaa keskustelua, kun yksi "tietää" ja muilla vaan mielipiteitä.

    AHi
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. kaarne

    kaarne Gearhead

    Myös tavallinen Mosse on maastokelpoinen jonka voi todeta kuka tahansa joka on niin onnekas että saa sellaisen koeajoon.

    Neuvostoliittolaiset autot tehtiin maastokelpoisiksi koska heidän tiensä eivät aina ole länsimaista tasoa.

    [​IMG]
     
  10. kaarne

    kaarne Gearhead


    On kai parempi että täällä on edes yksi asiantuntija.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Usealla eri neuvostoliiton aikaisella vermeellä ajaneena (myös mossella ja gazilla) ni täytyy sanoa että on ne ruokalusikka-kaasupolkimineen ym. "Hienouksineen" aivan kamalia paskoja ajaa... eikä se gazikaan nyt kyllä älyttömän häävi ollu menemään maastossa moneen muuhun verrattuna, että se siitä sun "asiantuntemuksesta".... ensi kerran kun esität väitteen niin anna edes karvan verran kokemus tai faktaperäistä tietoutta aiheeseen....
     
  12. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Niinpä, mossen ja tuon tienpätkän suunnittelu ja toteutus on samaa tasoa. Tuo on varmasti iskurityölaisten hyvän päivän aikaansaannos. Mossea ei varmaan valmistettu kuin maanantaisin, tiistaista sunnuntaihin ryypättiin vaan ja lopputuotekin kuuden päivän rännin ja krapulan tulos. Siinä kelpaa kaarnen vetää vappumarssia eestaas peltiprenikat rinnassa :rotfl:

    IS
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jaahas. Täällä se kaarne edelleen esiintyy "asiantuntijana", ilman että on koko od:lla olo aikanaan antanut ainuttakaan konkreettista näyttöä teknisestä osaamisestaan, esim. neuvomalla muita teknisissä ongelmissa tai esittelemällä omia harrasteitaan ja mitä kaarne niille on tehny, joka tosin todennäköisesti rajoittuu siihen barn dustien ripotteluun auton päälle.

    Muutenkin mies on ku poliitikko: puhuu (tai siis kirjoittaa) vitusti mutta sisältöä täys nolla.

    Perään kaarnen pakollinen LOL.
     
  14. minski

    minski Gearhead

    Ja radalle päästyään Mosse on varsinainen eläin. Menohaluja on vaikea pidätellä.

     
    kaarne tykkää tästä.
  15. kaarne

    kaarne Gearhead


    Mosse on Euroopan nopein vakioauto.


     
  16. kaarne

    kaarne Gearhead

    Asiantuntija esittää amatööreille kysymyksen:

    kumman näistä autoista ostaisitte harrastekäyttöön jos olisi pakko valita vain toinen?


    [​IMG]

    (Ford Taunus vm. 1977)

    [​IMG]

    (Ford Cosworth vm. 1987)
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Amatööri vastaa asiantuntijalle, Tanari on persevämpi.
     
  18. minski

    minski Gearhead

    Kyseinen Tuhnus on suosikki Fordini. Olen tuollaisella (punaisella) vm. 1977 farkulla ajellut aikoinaan pitkiä matkoja.
    Lämppärin puhallinkin oli niin tehokas, että tukka pyöri päässä - mikä oli harvinaista sen ajan autoissa.
     
    kaarne tykkää tästä.
  19. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Älä nyt, kyllähän kaarne on perinpohjin jo kertonut miten Pebble Beach Concours d'Elegance -tasoinen kiesi syntyy, kun putsaa vaan kaiken vedellä ja saippualla, sekä oikoo hirvikolarin jälkeiset rutut nyrkillä takomalla.

    must-have-LOL!

    -JJ-
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  20. kaarne

    kaarne Gearhead


    Punainen väri sopii Taunukseen kuin mansikat kakkuun.

    Oma ensi havainto uudesta korimallista tapahtui vuonna 1976 ja kyseinen auto oli keltainen mikä myös sopi auton olemukseen hyytävän hyvin.

    Taunuksen huonoja puolia olivat kevyt perä jonka takia omistajat pistivät takaluukkuun kaivonkansia talven tullessa.

    Auto oli myös ruosteherkkä varsinkin takakurakaarien osalta.
     

Kerro tästä muillekin!