Moro moro ja tervetuloa. Kerro heti onko sulla nimimerkkisi mukainen auto ja onko siinä sitä vastaava kilpi, kun tuon toisen vastaavanmerkkisen kilven merkityksen noin kätevästi avasit. Eilen Meilahden Scandicin luona oli parkissa RAM-3 joka ei ollut Ram vaan Bemari. Tämänkään merkitystä en tiedä.
Okei myönnän pois. Ei ole LC500h:ta ja siten ei myöskään vastaavaa kilpeä, mutta olen kyseisessä mallissa ollut. Ja olen myös kilven LC-500 bongannut HEL Lentokentällä. Itse pidän paljon Lexuksista joten olen perehtynyt niiden kilpienkin tietoihin. Osaan kyllä avata muutakin tietoa kun tykkään perehtyä niihin tarkemmin Mutta asiaan: EDE-919 Volvo S90 D3, HL Charterin auto ja oli vielä viime syyskuussa Lähitaksi #919 mutta ei ole enää UPT-1 Toyota Truck Masters Hilux Double Cab 2.4 D-4D 4WD KAS-19 MB Sprinter Tourer 316 CDI W907 (Lähitaksi #89) yllätys yllätys YE-5 Skoda Octavia Sedan G-TEC
Oliskohan tuo RAM-3 jonkun Raimon auto? Vai onkohan siinä kolmen perheeseen kuuluvan henkilön etunimistä ensimmäiset kirjaimet. Ei voi muistaa...
Tuossa äsken vastaan tuli: BÄD-2 MB Sprinter 319 CDI W907 Nää on jonkinsortin takseja ja heillä on autoissa myös kilvet BÄD-3, BAD-3 ja BÄD-4 kaikki tietenkin Mersuja, joista kaksi ensimmäistä E-sarjaa ja viimeinen V-sarjaa.
En edes hoksannut paikan päällä, olisin toki ottanut paremman kuvan kilvestä, mutta tuossa Ladassahan on erikoiskilpi! VAZ-71 eli varmaan sitten -71 mallinen eli hyvin varhaista tuotantoa edustava VAZ-2101.
XI-528 Merkkinä BMW ja loput voikin jo arvata AG-879 MB X250d 4Matic, tämän merkitys aivan hukassa mutta sen olen havainnut että näitä -879 päätteisiä kilpiä on enemmän kuin ruohoa kesällä
-879 loppuiset kilvet joita on tosiaan kuin meren mutaa, kuuluvat kaikki saman konsernin autoihin jonka puhelinnumero päättyy -879. Niitä on aivan tolkuton määrä. Tänään Pori-Kangasala-Jyväskylä-Kankaanpää-Pori kierrokselta: JR-8 BMW X5 NUU-6 MB CLS (?) PAA-9 rekka JYK-1 valkoinen rekka KH-9 musta A8 Audi ROP-1 joku Ford tila-auto, koiranäyttelytouhu "Rotunsa Paras" RAE-10 BMW X3 valkoinen WRX-10 Subaru Impreza SEV-3 rekka (S. Viitanen Oy) EUR-80 Scania rekka, kyljessä luki KOSOLA KUORMALAVAT tms, euro-lavoihin tuo kilpi liittynee tavalla tai toisella.
Helsinkiin kun menee niin yleensä näkee ainakin yhden -879 kilven. Tänään oli vuorossa AN-879. Tullinpuomin Shellillä on lähes aina jotain bongattavaa. Tänään pari kertaa ohi ajaessa pistä silmään pari taksia AS-54 MB S560e W222 OMW-4 MB E200d W213 Kotikaupunkiin kun palasi tuli nähtyä Porsche Cayenne E-hybrid AN-5. Seisoo usein Alepan tai vastaavan pienen kaupan parkilla joten epäilen että jotain tekemistä niitten kanssa.