Hinausvakuutus museoautoon.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja twincam6, 23.5.2017.

  1. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Ifiltä kerrottiin tänään että heiltä on poistunut osakaskosta museoajoneuvoja koskien hinausvakuutus.
    Onko muillakin vakuutus yhtiöllä muuttunut samanlainen käytäntö ettei hinausvakuutus koske enää museo ajoneuvon osakaskoa
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Miten olis autoliiton plus jäsenyys. Reilun satkun vuosi.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  3. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    eikös plusjäsenyyden edut kuten hinaus koske vain 2000-luvun uudempaa autokalustoa, niin muistelisin.
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ulkomailla raja tais olla että maks 15 v autoja hinaillaan. Ei o kotimaassa ikärajaa, mun -97 pulkka oli viime syksynä lavetilla pariinkin kertaan.
     
  5. pontiac60

    pontiac60 Gearhead

    Saa ifiltä vaikka täyskaskon vanhaankin ajoneuvoon
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Moottoripyörissä on ainakin joku raja täyskaskolle, en muista tarkkaan, olisko ollu 50v. Mulla on -81 härräkässä sellanen.
     
  7. MaxHeadroom

    MaxHeadroom Gearhead

    Mielestäni tuo on ollut käytäntö If:issä museovakuutuksessa olevilla jo pidempäänkin. Tuli toissa vuoden kesällä testattua, ei lämmennyt vakuutusvirkailija If:issä mun ehdotukselle korvaamisesta...
     
  8. pontiac60

    pontiac60 Gearhead

    1963 olssiin sai ainakin
     
  9. pörre

    pörre Gearhead

    Autoliiton plus-jäsenyydellä meni mun -62 Buick just pari viikkoo sitten lavalla himaan, kun hajos bensapumppu tienpäällä.
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Autoliiton myyjä ainakin puhelimessa kommentoi, että hinauspalvelussa ei ole ikärajaa, kun kysyin, että kattaako se mun -34 vuoden foordinkin.
     
  11. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Eipä saanut 2015 kun kiuruun olisin moista tarvinnut eli muuten kyllä kaikki muut tulee muttei hinauspalvelua.

    Ajatellut tuota AL,n + jossa ei ole ajoneuvokohtaista rajoitetta oli sitten mp tai ha tai matkailuauto jää monta vääntöä pois yhdellä jäsenyydellä.

    Eipä ole saanut vain aikaiseksi vieläkään kun muuta mietiskeltävää.
     
  12. f34

    f34 Double Gearhead

    Juu, tuo autoliiton palvelu ei ole sidottu mihinkään autoon. Oot vaikka kaverin kyydissä, niin kaverin autokin kuuluu palvelun piiriin. Mulla oli tuo jäsenyys monta vuotta, mutta kun en kertaakaan tarvinnut, niin irti sanoin viimevuonna nuukuuksissani.. Ja käyttöautoissa hinaus sisältyy kaskoihin. Jos harrastepeli pettää, niin soitan naapurille. Heti jäätiin kaverin uuden Seatin kanssa tien poskeen.. No onneks hänellä oli kuitenkin vakuutusyhtiön hinauspalvelu.
     
  13. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Niin, nimenomaan ifiltä sanottiin että hinausvakuutus ei enää kuulu museoajoneuvon osakaskoon. Mutta jos on tavallisessa vakuutuksessa niin auto voi olla vaikka yli 50 vuotta vanha. Sehän tässä musta vähän hassua onkin.
    Eli onko tämän ketjun 63 0lds museossa?
    Ja onko muut yhtiöt muuttaneet samoin säännöt?
    Jäi hieman epäselväksi saako autoliiton plus jäsenyydellä hinauksen museopeliin jos hajoo?
     
  14. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Tulihan otettua AL plus kun kaikenlaisilla rojuilla tulee ajeltua pitkin suomea ja käyttiksetkin vähän mitä lienee iän kertymien sattumien summana ei se 107 € ole pahakaan summa vuodessa (juo sen verran vähemmän tai hakee ulkoa halvemmalla)
     
  15. pontiac60

    pontiac60 Gearhead

    63 oldsi ei oo museo
     
  16. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Mulla MR rekisterinen auto ja täyskasko ja siihen ei vain kuulu se hinauspalvelu näin todettiin vakuutustädin toimesta 2015 ja kaikki muut hilpehöörit kylläkin ja arvon sain itse kertoa ja olivat tyytyväisiä ilman selittelyjä.

    Mutta nyt on tämä AL plus ja voi katsella mitä voi näistä muista vakuutuksista ruveta jättämään pois taitaa tuo satku nopeasti kertyä takaisin.

    Eipä tarvitse oluen kulutusta ainakaan sittenkään alkaa säännöstelemään menee se satku turhempaakin.
     
  17. Nupa

    Nupa Double Gearhead

  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Motonetillä ad-korjaamoketjulla on sellainen tieturva joka kattaa hinaukset ym.Vuoso on joku 30e
     
  19. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    LähiTapiolan harrasteajoneuvovakuutuksessa ainakin vielä hinausturva olemassa.
     
  20. Nupa

    Nupa Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!