Hionko vannetta vai akselinpäätä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Aspenisti, 18.11.2006.

  1. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Mä jätin pultit sormitiukkuuteen, eli kyllä siinä pultin kartio otti heti kiinni, kun vanne irtosi.
     
  2. jviirret

    jviirret 1st gear

    No nii, vanne irtosi. Ei auttanut pelkästään CRC:llä päivien liottaminen ja parrulla kumin(vanteeseen ei mahdu löymään) pieksäminen. Mutta kun lämmitti "nestekaasutoholla" vanteen keskireunan ympäristöä niin paljon että alkoi maalit käryämään ja pieksi sitten parrulla, niin irtosi.

    Jukka
     
  3. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Miten teidän vanteet on noin tiukassa, eikö ole asentaessa kellot soinut jos on pitänyt väkisin niitä paikalleen kiristää?
     
  4. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Eipä minullakaan subbarista orkkis takavanteet irronneet omin voimin. Kahteen mieheen saatiin vanteet irti, kun toinen vänkäsi vannetta parrulla ja toinen antoi moskalla iskuja kumin sisäpintaan.
     
  5. jviirret

    jviirret 1st gear

    en tiedä kuka asentanut. Nyt ensimmäistä kertaa itse irroitin. Todennäköisesti laitettu alle joskus vuosituhannen vaihteessa. Oli selkeästi ruostunut kiinni. Jarrurumpukaan ei tullut ihan nykäisemällä ulos, vaikka nitkuikin renkaan irrottamisen jälkeen 5mm.

    Jukka
     
  6. mä_vaan

    mä_vaan 1st gear

    avaa muttereita pikkasen ja aja ympyrää parkkiksella sillä lailla vanhoista hiace:ista saa jämahtäneet liikkeelle!
    ja siis vain 1 pyörä kerrallaan!!

    rengas alalla työskentelevänä toi lankulla hakkaaminen tuttua mutta ite käytän 3kg lekaa 80cm varrella ja lyön RENKAASEEN EN siis vanteeseen rengas pyörimään hiljalleen ja kaveri ottaa kopin kun se lähtee!!!
     

Kerro tästä muillekin!