Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sniperin ohjeessakin taisi olla etäisyys lambdan jälkeen vaadittavalta putken pituudelta. Sitten kun Sniper menee särki, oli jossain listattuna osia joita saa vaikka RockAutosta rikkinäisten tilalle. Esim: [​IMG] Kriittisiä paikkoja ovat olleet injektorien sähköliittimet (omassakin oli, korjaus nippusiteellä) [​IMG]

    , lambda (Bosch LSU4.9 O2 UEGO Wideband Oxygen Sensor for PLX AEM 30-2004 0258017025),IAC, CTS, TPS.

    Oma pakarivuoto, joka pisti seokset aivan katolleen, ei näkynyt mitenkään ulospäin. Saippuavesitestillä olisi löytynyt aavistuksen vuotava kollektorin (uusi) tiiviste.

    -Jake-
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Tämä lambda-lappu joka tulee siinä sarjassa mukana on kyllä tahattoman komiikan kliimaksi. Kokeilin miten skulaa ja viikon jälkeen oli tiivistelappu tullut puhalletuksi atmosfääriin, kauhea vuoto ja bensaa paloi sen mukaisesti. Ei sitten tarvi olla kovin kummoinen ilmavuoto ja ”korjauskartta” alkaa näyttää aika erikoiselta...piti laittaa kuparitiivisteet sarjan ja kannen väliin ennenkuin tuli riittävän tiivis.

    Toinen aivopieru valmistajan ohjeissa on että sitä vakioletkua voi käyttää polttoainepumpun jälkeisissä linjoissa. No tottakai jos haluaa tutustua tiepalvelun väkeen tai polttaa autonsa.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  3. Itsekin pähkäillyt näitä bensalinjoja ja metallisia käyttänyt tähän saakka.

    Sniperin käyttöpaine 58-65PSI
    Master kitin mukana tuleva letku on Earl's Vapor Guard Hose 3/8"
    Max PSI 225.

    Eli paineenkeston suhteen ei pitäisi olla ongelmaa. Paluulinja tietty pitää olla kunnossa.

    Specseissä listataan että sopii gasoline, E85, alcohol, methanol ym.

    Liittimet, kuumankesto, vai mikä letkun käytössä on heikoin kohta ?
     
  4. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Voi olla että havainnoin Hollikan EFI foorumin kuvasta väärin mutta amerikanjussilla oli ko letku jotenkin turvonnut heti klemmariliitoksen jälkeen ( painepuolella, pumpulta suodattimelle menevä linja), lieneekö letkun kudoksissa ongelmaa vai näyttikö vaan siltä jos klemmari oli vedetty prkleen tiukalle?
    Mutta joo, silloin kun olin asennustarvikeostoksilla vauhtiputkassa ( Autoracing) ja kysäisin letkutyypin valintaa niin koko lafkan henkilökunta vastasi kuorossa että älä vaan laita muuta kuin putkea ja teräspunosletkua, mahdollisen letkurikon sattuessa gasoa lentää enemmän kuin tarpeeksi.
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. generalo

    generalo Gearhead

    Vaihtuu powergliden tilalle th700r4 -loota nyt tässä samassa rytäkässä, niin minkähänlainen tv-vaijerin korvakko tuohon sniperin kylkeen kävis näppärästi?

    Uspartsilta hypersparkin ohjainyksiköt loppu ja ei tietoa, että milloin tulee lisää, niin arvelin Summitilta tilailla. Ellei sitten jollain vaikka täällä olisi ylimääräistä myydä...
     
  6. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Eikö siihen käy sama kuin holleyn kaasarille.
     
  7. 2207

    2207 Gearhead

    Holleyn foorumia nyt tovin selanneena kandee ajaa dataloggausta samalla kun ajaa opetusajoa ruiskulle.
    Tärkeintä on että AFR-tavoitearvot ovat oikein ja moottorin ominaisuuksien mukaan laitettu.
    Koska jos AFR-targetit on pielessä, niin vaikka kuinka väännät bensakarttaa se korjaa sen aina pieleen.

    Mä oon tehnyt dataloggausta nyt tänä keväänä ja teen vielä lisääkin koko ajan. Pääsee paremmin käsiksi siihen että mistä kohtaa karttaa pitää muuttaa ylös tai alas.
     
  8. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Ja kun tuntuu et on hyvä, niin ottaa kaikki korjaukset ja oppimiset pois , ja säätää sen jälkeen joka osa alueen kartan just kohdilleen. Ja laittaa sen jälkeen pienen korjauksen päälle niin korjaa tarvittaessa, (tämän jälkeen tuskin kannattaa oppimista laittaa päälle kun saattaa tehdä säätöjä vaikka ei tarvii)
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. generalo

    generalo Gearhead

    Minkä lukeman naputtelen tuohon "WOT Ignition Timing"?
     
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    32 to 34 degrees of timing could be just about right for a typical pump gas street engine. Googletin.
     
    generalo tykkää tästä.
  11. generalo

    generalo Gearhead

    Kiitos!

    Vielä tulpanjohdot ja vähän sähköjä tekemättä, ja bensalinjan liitokset kiristämättä. Sittenpä pääsiskin jo starttailemaan, toive olisi saada vapuksi ajoon.

    Sähköflektiä en nyt alkuun ajatellut laittaa, kokeilen alkuperäisellä peltiropeltimella.
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Hitto kun en muista noita omia säätöjä, mutta eikös ne perussäädöt siinä manuskassa olleet kaikki?
    -J-
     
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Otin eilen Impalan ajoon ja kuukausien seisomisen jälkeen hörähti Sniperillä todella helposti käymään, vaikka itseä jännitti.

    Heti, kun auto oli kotona lisäsin tämän jatkokäikäleen vivustoon, toiveissa saada on/off-tyyppinen kaasuttaminen pois.
    [​IMG]

    No hienosti keveni kaasupoljin ja huomattavasti mukavampi ajaa, mutta on/off säilyi. Helpommin hallittavissa toki. Ehkä kokeilen progressiivisuutta seuraavaksi..

    Viime kesältä säilynyt ärsyttävyys on AFRn pompsahtaminen pahimmillaan 30 paikkeille, kun lähtee varovasti kiihdyttämään 1000->1500rpm. (40km/h, kaupunkiajo) tai lähtiessä rauhallisesti esim. risteyksestä. Vaihe kestää sekunnin kaksi. Kun enemmän antaa kaasua, oiretta ei ole. Osaisiko tähän joku antaa neuvoa? "Acceleration enrichment" handheldista?

    -Jake-
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mikähän anturi kykenee moisen AFR:n mittaamaan? Ei mun Innovate näytä ulkoilmassakaan 22:aa enempää ja viimeistään 17-18 kohdalla alkaa nypyttää laihuuttaan.

    Mittari on apuväline. Ajomukavuus ja hienosäätö perslihaksilla.

    Onks se on/off paikaltaan lähtiessä vai aina kun palaa takaisin vedolle moottorijarrutuksesta? Säätääkö Sniper sytkää?
     
  15. Täältä vois löytyä piirrustusta?

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Nyt tuossa ajellessa se tekee sitä tasakaasulta nätisti kiihdyttäessä, paikaltaan lähtiessä ja myös moottorijarrutuksessa. Sniper säätää sytkää.
    Tekisin säädöt, kun tietäis mitä muuttaa.

    -J-
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Onko se toisio läppien tanko vakio?
    Sitä muuttamalla saa tuon on/off kaasun pois.
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Juu on vakio ja nimenomaan toi progressiivinen tanko tarttis hommata (tai tehä, jos löydän mitat)

    -J-
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ite laitoin kaverin sniperiin holleyn tuplapumpusta.
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!