Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Ja nekin on Karpovin aloittamia:D
     
    Bowtie tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sepä se!

    Sama pätee moneen muuhunkin tekniikkaan. Jopa japsiruiskut iän myötä voi ruveta törttöilemään ja kuka korjaa...


    Sikshän ne jenkeissäkin pistää ne mäkeen kun tulee tunnit täyteen. Niin kauan hymyillään kun lämpöanturin, icm ja tps vaihdolla toimii, mutta kun onkin käyty kaikki läpi niin hymy hyytyy. Rahaa ainakin äkkiä palaa.

    Ei tarkotus sotkea tai mollata. Itse mieluummin ajan.
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mutta ei se tbi:n korjaaminen maksa enempää kuin kaasarointi.... eli miksi muuttaa varmatoimisuus johonkin pianolangoilla viritettyyn ryyppysysteemiin, mikä vaati työtä ja rahaa enemmän?
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ja mitä muuta siitä kuluu kun läppäakseli, joka kuluu kaasuttimesta ihan samalla tavalla?
     
  5. 401

    401 2nd gear

    Aika paljo on jo selvinny tosta aiheesta.
     
  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ruotsissa näytti Autotekin pihassa olevan useammassakin vehkeessä noita kiinni.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mitäs tollasella Sniperillä on hintaa Suomessa?
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvin säädetty manuaaliryyppy ei mun mielestä kauhean epävarma ole. Saahan niitä sähkösiäkin.


    Suomesta icm ja tps ja jo on 120€ selällään. Sillä jo hyvä kaasari löytyy. Ainakin kun lämpöanturi vielä samaan kimppaan.


    Tbi kamat myös menee kaupaksi, mullakin oli aikalailla +-0 mitä niistä sain ja mitä kaasarimuunnokseen meni.


    Johtosarja kun vielä kuppaantuu, vikavalo rupeaa tippumaan pelistä ja tietokonekin mykistyy niin on usko koetuksella.


    Talvella toki varmaan ruisku kivempi starttailla. Kun ei pätkäajoa ja muute autolle turmiollista (kylmänä heti vedättämään) harrasta niin kaasari piisaa. Ryypyn kanssa kun hetken käyttää.


    Kulutus ei ainakaan noussut mulla eikä teho tippunut joten tbin hyödyt jäi kovin vähäisiksi?

    Emmä edelleen toimivaa purkais ja varmaan tulee tbi olemaan jos pikappia halajan, mutta kyllä mä heti varoiksi rupeen kaasarointisettiä kasaamaan jos alkaa kiukuttelu :D
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kyllä jos vertaa tbi:n uusia osia suomesta, käytettyyn kaasariin, niin kyllä. Mutta jos haluaa itse tehdä uusista tai tehdaskorjatuista, niin kyllä se tule äkkiä halvemmaks pistää tbi uusiks jenkeistä, ja niin se täytyy hinnotella. Jokainen voi tietty miettii jos kotoa löytyy jo valmiiks jotain ni sit.... ja joo, kyllä kaasarit toimii, itse ajattelin käyttöautoa tolla setupilla, joten tbi voittaa mielestäni. Sit jos hakee tehoja, ni jossain vaiheessa kaasarilla helpompaa. Sitä en tiedä noista swirl porteista, että toimiiko ne kaasari vs tbi samalla tavalla? Häviääkö alavääntö vai?
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Usasta mäkin osani tilasin mutta tuli sille lystille silti hintaa.

    Mulle ainakin tuli alavääntöä kaasarin kera reilusti vs mitä ruiskulla. Eikä oo mitään lumetouhua kun kuminpolttoa yritin silloinkin ja odlla ajelua jne jne.


    Käyttöauton hyvä olla toisaalta tekninen toisaalta ei. Nyt jos hyytyy toi kaasarikoneinen niin yleisesti voidaan ajatella että bensa tai syttypuolella vika. No tässä tapauksessa jos pumppu ei hajoa niin sitten kaasarissa tuketta tai bensalinjassa. Sytkäpuolella sitten on se alkeellisempi icm ja pickup ja puola mitkä voi tehdä stopin.

    Tbin kanssa on heti peli auki että mikä anturi siellä nyt on vai mikä. Eikä niitä aina mukana tuu pidettyä.

    Nimittäin mäkin sain esim icmmiä niin yhen rikkinäisen jo uutena ja ei kuulemma ollut harvinaista.


    Jos ruisku antais tosiaan enemmän tehoa tai kulutusta pienemmäksi niin vois sitä elvytellä enemmän. Tbiss tais joku 500cfm olla virtaus ja periaattessa kaks kurkkunen vaikka nyt onkin ruisku.
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tottahan se alavääntö kasvo, jos vaihdoit rikkinäisen ehjään
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ja noi omat jurriset vääntöarvuuttelut oli lähinnä, näkyy paperilla, ei tunnu.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eihän mulla suorituskykyongelmia tbin kanssa ollut vaan startti. Joten en usko että se kovin perseellään oli vasta päästöt kohdallaan ym.


    Mäkin ennen luulin että ruisku tuo tehoa mutta nyt tuntuu että päästöjä sillä vaan haettu pienemmäksi, ehkä sitten käytettävyyttä.

    Ruisku ja kaasarimottien tehoerot yleensä tainneet johtua vain siitä että kaasarikoneesa ollut eri keppi ja kannet esim?
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja kun tosta tuli heti mieleen: "autoon asennettua polttoainepumppua ei löydy, ole hyvä ja asenna pumppu uudelleen". Tai TPS anturilla on havaittu resurssiristiriita lämpöanturin kanssa, poista viimeksi asennettu laite ja käynnistä järjestelmä uudelleen. Kivaa esim keskustan liikennevaloissa...
     
    laujok, Nikuzai, rb ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    En mä sillä meinannut että ruisku tuo automaattisesti tehoa. Swirl portia meinasin, kun siinä se pyörre mahdollistaa hyvän alaväännön, ja se vaatii myös hyvän bensa/ilmaseoksen, mikä on tarkempaa ruiskulla. Ja meinasin aika olematonta, eikä välttämättä edes ole näin. Ja tbi:ssä kuten kaasareilla on 1 sama ominaisuus, etenkin 8 koneella. Vaikka se käy, niin se ei kerro mitn sen kunnosta. Se että auto sutii, ei myöskään kerro sen kunnosta, se että 5.7tbi ei sudi, kertoo että se on ollut aivan vituillaan. Jopa 4.3tbi sutii aivan helposti jarrua vasten.
     
  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Olikohan kellään otsikkoon liittyvää :rolleyes:
     
  17. dean66

    dean66 Gearhead

    reilu 1600e oli viimeksi kun katsoin.

    niin ja tämä oli tosiaankin ketju tähän aiheeseen liittyen. en ihan hurjan paljon arvosta tuota arvokeskustelua erilaisten järjestelmien paremmuudesta. niistä voisitte meuhkata omassa hiekkalaatikoissanne. kiitos.
     
    Seevu, barracud ja caprice305 tykkäävät tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Luulis päästöjen tyhjällä ja kierroksilla kertovan edes jotain? Kyllä se tbikin suti mutta ei niin vaivattomasti. Haluaisin nähdä 4.3tbi vanin joka sutii aivan helposti kahdella pyörällä. Pickupit erikseen kun niissä kevyt perä ja painoa muutenkin vähemmän.

    Meinasin yöllä tehdä oman aiheen tälle kiistelylle mutta se varmaan kuivaisi kokoon :D
     
  19. puna niska

    puna niska Gearhead

    Näkisin asian niin että kovin rajuun mottiin en laittas semmosta ruiskua joka ohjelmoidaan pelkästään jostain käsimokkulasta.
    Jos niitä karttoja ei pääse läppärillä viilaamaan niin sinne helposti jää pieniä tai isompia hikotuksia ja nikotuksia.
    Ja viilee imari voi aiheuttaa murheita alle 15c kelissä.
    Ja ennen kun joku pomppaa kattoon niin mulla ei oo näitä vastaan mitään mutta ihtee korpeais laittaa toista tonnia tämmöseen ja ihmetellä sen pokkulan kanssa pari kesää että mitähän arvoo pikkuisen huijjais minnekkä suuntaan että se toimia kun läppärillä sen sais korjattua oikeesta taulukosta.
     
  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Juurikin näin...mutta ei tyrmätä heti alkuunsa, vaikuttaahan tuo asialliselta vempeleeltä jos toimii...kun tuossa eilen kävi vilkasemassa mustaa Sniper:a, niin kyllä sitä taas pian löysi itsensä katselemassa Summitin sivuilta Vortec/E-Tec/AFR kansia ja sopivaa imusarjaa tuohon alle :odwink:
    Summit:lla perussarja tuhannen taalan luokkaa ja Premium, jossa tulee pumput ja suodattimet tarvikkeineen parisen sataa enempi...eli 1500 - 1700 eur varmastikin täällä.

    https://www.summitracing.com/int/parts/sne-550-511/overview/

    Tuo imusarja juttu on totta, jos plenum on kylmä ja sinne ruiskutetaan paljon bensaa, niin se voi kylmällä kelillä alkaa keräytymään pohjalle, josta se valuu hallitsemattomasti moottoriin, etenkin kun kaasuläpät on täysin auki TBI-tyyppinen ruisku tekee sitä.
    Niin kauan kun suihku osuu läpän päälle ja imeytyy tavallaan siitä reunan yli koneeseen tyhjäkäynti/osakaasu , niin homma vielä toimii, mutta kun polkaistaan läpät auki, niin kohta alkaa räkiminen.
    Tuossa on onneksi 4 suutinta ja sumu pisarakooltaan varmasti vähän pienempää kuin jos olisi vain 2 suutinta...
    Imusarjaksi ei kannattane valita jotain Edelin Air Cap tyyppistä, jos aikoo ajella kylmillä keleillä...joku Performer toiminee paremmin.
     

Kerro tästä muillekin!