Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mun omatekemässä Elka-Jetronicissa slantsixin closed loop säätöön kuulunut kapeakaista-anturi oli etummaisessa pakosarjan puoliskossa. Takaosasto sai sitä samaa, mitä etummainenkin. Sitten jos puolesta moottorista mitatussa lakkaa just mittauksen puolella joku käymästä, niin tulos heittää tavanomaista enemmän. Mutta siitä ei ole suurempaa haittaa, kun vaan laite osaa asettua oikealla tavalla vikatilaan.
     
  2. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Sniper vetää moottorijarrulla seokset 12.6-13.3 välille ja oppiminen on poissa silloin, kohde olisi 14.4 mutta sinne menee vasta kun vähän kaasua näytää..
    Mitenkäs tuon saisi arvoihin?
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tartteeko se saada ? :odeek:

    Kyllä mulla menee ihan vakio tehdastekoinen käyttöauto moottorijarrutuksessa (Denso ECM/turbo/automaatti) aina 11.6 AFR lukemaan.

    Optimihan olisi että polttoaineen ruiskutus katkaistaan kokonaan moottorijarrulla kuten dieselissä...jossain manuaalissa se vielä toimiikin, mutta automaatti saattaa sammua.
    Veikkaan että Sniper ruiskuttaa jonkin minimimäärän aina, eikä oppiminen ole tarkoituksellisestikaan päällä moottorijarrulla.

    Koska moottorissa on moottorijarrutuksessa kaasuläpät kiinni, se menee silloin rajusti alipaineelle, jolloin myös ilmantiheys imusarjassa on hyvin alhainen eli siellä ei ole happea polttaa polttoainetta...ja jos Sniper ruiskuttaa siinä vaiheessa pienenkin määrän polttoainetta, niin rikkaaltahan se näyttää silloin...oma teoriani :odroll:
     
    Pietsi tykkää tästä.
  4. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Oman pään aivopieruja tuo on että se häiritsee, mutta mikäli kyseessä on enemmän ominaisuus kuin "vika" niin eiköhän tämän kanssa pysty elämään
     
  5. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Sniperissa ei oo pcv:lle paikkaa niin kuin edelbrockissa on, mitenkä ootte toteuttanut asian sniperin kanssa?
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Itseasiassa on...ohje sivu 7 ja kuva, Manifold Vacuum 3/8" (brake booster)...se vastaa tavallisen TBI:n PVC-liitäntää.

    Jarrutehostajalle alipaine muutenkin mieluummin suoraan imusarjasta...niissä on usein valmiiksi erilaisia 3/8 NPT tulppia.
    Sellanen irti ja liitin siihen, josta letku jarrutehostajalle tai sitten vaikka plenumin kylkeen reikä + tapilla kierre ja siitä liitäntä tehostajalle.

    En koskaan ehtinyt asentaa omaa Sniper EFI:a, kun se vietiin jo käsistä, mutta olisi tullut tavallisen TBI:n tilalle juuri noin...
     
    p0ks tykkää tästä.
  7. mach1_70

    mach1_70 3rd gear

  8. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Kiitoksia selvenyksestä..
    Siirrän jarrut imusarjaan ja pcv sniperiin..
    Törmäsin aiheeseen että sniperin kanssa pitäisi käyttää erilaista pcv venttiiliä, Orifice PCV Valve englanniksi, mikä ero ja millä nimellä tuota voi mennä suomeksi pyytämään tiskiltä?
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Siis siin venttiilis on rajoitus, ahdistus. En o tollaseen törmänny. Totakaan en ollu noteerannu et tarvis jakajas käyttää jotain muuta kun ported vacuumia. Sopivan tilaisuuden tullessa, eli kun konekoppa vanista pois, tarvii tutustua mis se nyt on. Itel toi itteoppiminen päällä. Tulee mieleen omat kouluajat, ei ole ehkä penaalin terävin kynä. Eli väkivahvassa 318 moottorissa ei edelleenkään saa säädyllistä ripeää liikkeellelähtöä. En tie, lienee "kiihdytyspumppusäädöissä" ongelma, mut näil nakkisormilla aika turha alkaa sitä yrittää tost kapulasta räpeltää. Jälleen kerran ajatellu et vittu ku ois kaasari.
     
    PauliR tykkää tästä.
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Onko mikä versio siinä, vois tsekkaa netistä ohjekirjaa sen verran että näillä nakkisormilla vois kokeilla laittaa kiihdytykseen moor gääs!
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Erillinen laajakaistamittari voisi olla kätevä vianhajussa.
     
  12. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Sit sieltä löytyy aikalailla enemmän säätöjä jos asentaa tietokoneelle sen holleyn softan. Kirjottaa sen nykysen tunen sille kapulan muistikortille ja editoi sitten tietokoneella. Sieltä pystyy säätämään mm. kiihotuspumpun käppyrää sen suhteen kuinka nopeasti kaasupedaalia painetaan. Mulla oli 360 Furyssa ensialkuun vähän tarkka miten paikalta lähtiessä passas polkasta, mutta niillä lisäsäädöillä alkaa oleen jo varsin hyvä, laiskuus rajottaa sitä että olis täydellinen
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Millaset välikaapelit tarttee, softan saanee holleyn sivuilta vai tuleeko sniperin mukana?
     
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  15. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Ton haarotuspiuhan lisäks tarvii vielä CAN-adapterin tietokoneeseen, en oo varma mitä merkkejä tuo softa tukee.

    Mutta jos ei oo tarve säätää moottoria käydessä niin onnistuu tosiaan offlinena läppärillä kunhan siirtää sen säätöfilen sieltä käsikapulasta muistikortin kautta tietokoneelle. Sit muokkaa sen mitä muokkaa ja lähettää sen takas eculle sillä käsikapulalla
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mulla on pelkkä Efi-systemsin johto. USBlla kiinni läppäriin ja ajoa! Holleyn softa näyttää reaaliaikaisesti eri juttuja.

    Sniperin muistikortilta olen viimeisimmän softan ja parit ajot lähettänyt s-postilla säätäjälle jenkkeihin ja paluupostissa tulleen softan ladannut handheldiin.

    -J-
     
  17. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Mulla slantissa ei saanut kiihdytys rikastusta toimimaan oikeen huonostikkaan kun imusarja heitti kanteen korjautui kohdistelulla. Mulla moni pisteruisku mutta pätenee noihinkin
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tää ongelma itseasiassa parani merkittävästi kun vaihto jakajan alipaineen ported vacuum sourcesta imusarjan alipaineeseen. Ei se vieläkään täydellisesti käy ku runttaa paikaltaan kaasun pohjaan, mut ei myöskään sammu. Voiha n toi pykiminen olla yksinkertaisesti voimankin puutetta. Mut hiukka hämmästyttää kun on ollut käsitys et nimenomaan kaasari olis tarkka siitä ettei ole "liian iso" vaan saa hyvin signaalia, ja ruisku ei olis riippuvainen moisesta lainkaan.
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sniper ei siis ohjaa kuin kaasarin töitä.

    Kartta, semmonen ruudukko näissä melkein kaikissa ruiskuissa on. Jos kartassa on huonosti sopivat arvot joissakin ruuduissa, niin semmoselle alueelle päädyttyään voi röpeltää tai muuten oikutella, kunnes (jos on) antureillaan korjaa tilanteen paremmaksi.

    Arvaus. Kun moottori käy isoilla ennakoilla tyhjää imusarjan alipaineen kiskoessa vakuumiennakoita, moottori ei lähde samasta kartan kohdasta liikkeelle vs silloin kun on ported vacuum.

    Mulla on vastaavista pari kokemusta. Omatekemän ruiskun kanssa käytössä oli perinnejakaja ja nämä kaksi ajoivat ”toisiaan” säätämällä milloin mitäkin. Se loppui kun kuristin alipaineennakot hitaaksi.

    Nyt on motskarissa tyhjäkäynnin hienosäätö ecun ohjauksessa sytkää myöhästelemällä. Se saa toisinaan aikaan outoja, koska kahvaa auki kääntäessä ennakot voivat olla liki nollilla, vaikka parempi olisi 15-20 astetta.

    Jos ne kartat saisi näkymään ajossa, niin olisi ketterä paikallistaa, missä on ongelma.
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Juu, varmasti ton kans saa loputtomasti hakattuu päätään seinään. Itseoppiva. Kissan vitut. Kaasari kii, tunti säätöö ja valmis. Noit ollu useempia yksilöitä ja erimerkkisäkin, ni ei kyl voi sanoo et oisin järin onnellinen noiden kanssa.
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!