Holleyn transfer slotin rikastus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 12.4.2018.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Kuinkas moisen toimenpiteen saisin toteutettua tommoseen perus 600 vakuumi hollikkaan? Pikkasen menee laihan puolelle ennenkun pääsuuttimista tulee soppaa, muuten on kautta alueen seokset kyllä kohillaan.

    Vaikuttaako nuo tyhjäkäynninseosruuvit siihen sopan määrään mitä sieltä transfer slotista tulee?
    Nyt on mikkilangan pätkät siellä ensiöpuolen uloimmissa reijissä, saatiin näin joku 3/4 kierrosta ainaskin tyhjäkäyntiruuveja kiinnipäin mutta laihaa on silti transfer slotin puolella.
     
  2. El 60

    El 60 Gearhead

    Onko läpät paljon auki tyhjiksellä? meinaan että jos slotit liikaa esillä jo pintakaasulla.
    Onko paljon asteita nokassa/ huono alipaine?
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Vakio 360, en osaa sanoo paljon läpät auki kaasari paikallaan, pitäis kokeilla laittaa pienemmälle ja kahtoo onko vaikutusta, ainaski sen verta et vielä käynnissä pysyy.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Silloin kun vielä pelasin vanhanaikaisten kaasuttimien kanssa niin tommonen vaivahan tuli esille jos läpät joutui säätämään "liian auki". Ja siitä pääsi takaisin päin poraamalla ensiön läppiin reiät jonka jälkeen tyhjäkäynti oli taas saavutettavissa ilman että transfer slotit olivat tyhjäkäynnillä läppien alapuolella.

    Nyt on ruiskut ja muut haasteet.
     
  5. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Tyhjäkäynti ruuvi sillein että ne slotit jää noin neliön mallisiks alapuolelta katsoen. Yleensä on noin kierroksen verran aukipäin läpät täysin kiinni asennosta. Sitten seossäätö ja perus ennakolla tyhjäyntinopeus sopivaks. Sillä jos ei tiene niin sitten vasta poraa. E85 saattaa kyllä vaatia ronkkimista tyhjäkäyntipiiriin. Isompaa ifr suutinta. Ifr suuttimen poraus. tai pienempää air bleediä niin rikastuu.
     
    xarper tykkää tästä.
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Pitää kattoo yhellä irto holleyllä paljon se ruuvi on kiinnipäin et näkyy sopivasti ja kahtoo sit käykö tyhjää enää ollenkaan.
     
  7. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Lisää perusennakkoa jos ei tahdo jaksaa käydä. Käy tuolloin vähän römpämmälläkin nokalla kun on sopiva ennakko. Mulla on xe273h nokka. Mut 95 käyttövoimana.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Perusennakko on jo vähän liikaakiin tällä hetkellä, pitäis karvan kääntää takasin, on niin hyvin rakennettu puola ja jakajan liitin suoraan sen jakajan pultin yläpuolelle...
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Holleyssä on harvemmin tarvetta porailla läppiä oikean tyhjäkäynnin ja siirtymävaiheen säätämiseksi.
    Tyhjäkäynnin säätö on hyvä aloittaa jo kaasarin ollessa vielä pöydällä säätämällä toisioläpät siten että myös sillä puolella siirtymävaiheen kanavat häämöttää. Säätö on siellä alapuolella sellanen pieni ruuvi joka on yleensä hyvin tiukka pyörittää.
    Melkein aina ne toisioläpät on lähes kiinni, ja silloin joutuu ensiöpuolta avaamaan liikaa, ja siitä ne useimmat ongelmat alkaa.
     
    peltsi ja xarper tykkäävät tästä.
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Joskus mä sitä toision säätöö kokeilin mutta ehkä aukasin vaan sitä liikaa sillon tjsp kun ei tuntunut enää mikään olevan hyvin. Alotellaan perusteista siis ja molemmille puolille saman verran sitä kanavaa näkyviin ja kattoo mihin se asettuu.
     
  11. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Myös powervalven liian alhainen aukeamisarvo vs. kokoonpano saattaa tehdä tuota laihalle menoa kaasua painettaessa, että sitäkin osastoo kantsii kattella jos ei noilla läppien säädöillä tokene...
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Power Valveks laitettiin 7.5 ja se on hyvä tähän kyllä, ei se nyt pitäis mitenkään vaikuttaa kun vähän painat kaasua vaan? Tai rullailet loivaan alamäkeen ihan pienellä kaasulla?
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyllä sen powervalvenkin tehtävä on rikastaa seosta melko pienistä polkimen muutoksista, mutta toimii kuitenkin silloin kun pääsuutinpiiriä on käytössä.
    Vaikea sanoa noista mainituista tilanteistasi, että mikä sitä vaivaa? Siitäkin tietysti voi jotain päätellä että paljonko koneessa on alipainetta sillon kun se menee laihalle, ja paljonko sitä on ylipäätään tyhjäkäynnillä ja tyhjäkäynnillä vaihde päällä, että onko se edes alueella jossa powervalve voi vaikuttaa asiaan?
    Kiihdytyspumpun toiminta on sit vielä yksi asia, sen nokkaa ja suuttimia vaihtamalla voi kans vaikuttaa seokseen kaasua avatessa.
     
  14. peltsi

    peltsi Gearhead

    miten sulla toi motti oireilee? Ryytyykö se kun varovaisesti avaa kaasua?

    Voit ohuilla rautalangoilla katsoa yläkautta sen minkä verran läpät on tyhjänkäynnillä auki.

    Mulla on pelkästään tuplapumppuja nelikulmasäädöillä ja niissä laitan samat säädöt ensiö ja toisio puolelle. En tiedä käykö sama periaate vakuumikaasarille.

    Vakio koneessa on varmaan hyvät alipaineet eli kyllä pitäis saada säätöihin.
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Se on just laihalla siinä tyhjäkäynnin ja pääsuuttimien välissä, suht helppo todeta ton laajakaistan kanssa. Siitä eteenpäin WOT asti ei mitään ongelmia, WOT nyt vois ehkä karvan rikkaammalla olla vielä mutta se nyt ei ongelma ole.
    Alipainemittaria ei nyt ole mutta kyllähän tommonen vakiomosa varmaan kauhiat alipaineet tuottaa.
    Ja kiihytyspumppu ei nyt ole ongelma tässä, se vaan että jos pysyy pitempää kun sen pienen hetken siinä transfer slotin alueella ennen pääsuuttimia ni on laihalla.

    Mutta huomenna jos vain kerkiän ni katon eka ensiöpuolelle sen transfer slotin reiän kohalleen, jos nyt ei sit käy tyhjää ni raotan saman verran toisiota sit ja kokeillaan uusiks.
     
  16. peltsi

    peltsi Gearhead

    Niin ku artsi ehdotti niin niitä toisioläppiä pitää myös avata
     
    xarper tykkää tästä.
  17. jpe

    jpe 3rd gear

    Jep kuten tuossa aikaisemmin jo mainittiin niin aika pieni on power valve jos vakio pata kyseessä. AP mittari kiinni ja tsekkaamaan, veikkaan ettei tipu tuonne 7.5psi:hin kun avaat vähän läppiä. Ja toki bensapinnat ja läpät pitää olla perussäädetty Hollikan ohjeiden mukaan ennen kuin mitään muuta alkaa veivaamaan, muuten on ihan ajan hukkaa ruuvaaminen.

    Oma kokemus jokusesta padasta ja eri kokoisilla Hollikoilla on ettei mitään rautalankoja tai läppien porailuja tarvita jos vaan kaasari ei ole liian suuri padalle. Ja pienikin kaasari on liian iso jos alipaineet pääsee vuotamaan jostain, eli tsekkaa onko esim baseplate kiristetty kieroksi, kuten hyvin usein on, ja vuotaa siksi paineita kaasarin ja imarin välistä.

    Niinkuin tähän malliin:

    [​IMG]2018-04-13_08-53-10 by Jii Eee, on Flickr
     
    Muokattu: 13.4.2018
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Alipainevuodot poissuljettu, transferslot on auki just sen verta kun pitääkin nyt ja oli jo aikasemminkin tosi lähellä mutta ei suurta muutosta.
     
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Samaa kysyisin että onko käynnissä selvää ontumista, vai perustatko laihalle menon pelkästään seosmittarin näyttämään, ja mitä lukemia se näyttää, mitä lukemia haet?
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Noniih imuvuotohan siellä kummittelee kuiteskin vissiin, ei vaan löytynyt kliinerillä suihkuessa eli varmaan imusarjan tiiviste vuotaa. Käy tyhjäkäyntiä läpät kiinni vielä.

    Noh se ongelma ratkennee reilu viikon päästä kun tuota vähän rempataan.

    Tuossa vielä nuo arvot mitä oon hakenu:
    E85 Stoichiometric 9.765
    E85 Max Power Rich 6.975
    E85 Max Power Lean 8.469

    Oon karvan alta 8 tähdänny WOT lukemia ja 9.5 suurinpiirtein pysyy cruisessa seokset, kai sitä vois vähän laihemmalle vetää vielä jos maksimi polttoainetaloudellisuutta haettais.
     

Kerro tästä muillekin!