Honda Civic 1979

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Rusty, 6.9.2016.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Käsittääkseni CVCC on ihan sama auto kuin 73-79 Civic. Amerikan mallissa vaan taisi olla joku vähän isompi konevaihtoehto ja tomaattilaatikko..?

    Ja kattoluukku on Marttilassa. Voin huomenna katsoa tarkemmin missä kunnossa se on.
     
    jariha tykkää tästä.
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Oliko tuttavasi Harri S.?
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mukava kuulla kokemuksia kyseisestä automallista. Ja kiitos tykkäyksistä myös! :)
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mistä moinen liikanimi? :rolleyes:
     
  5. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Honda-Mugen oli taannoin mm. Hondan F1 moottori.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mugen_Motorsports

    CVCC on Hondan oma laihaseosmoottori. Siinä oli etukammiotyyliset sivupalotilat, missä muodostuva rikkaampi polttoaineseos sytytti turvallisesti sylinterissä olevan laihan seoksen.
    Näin seossuhde voitiin säätää niin laihaksi, ettei se olisi ilman tuota lisäboostia syttynyt tai seurauksena olisi ollut ainakin jatkuva detonointi.
    Kulutus näissä jäi todella pieneksi ja pakokaasupäästötkin vissiin alle Kaliforniarajojen ilman katalysaattoria.
    Asia on selitetty paremmin tuolla wikissä.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/CVCC

    Olen kattellut noita Civikkejä Kalifornian myyntisaiteilta ja ne on lähes poikkeuksetta CVCC Moottorisia.
     
    Muokattu: 29.12.2017
    jariha ja Rusty tykkäävät tästä.
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei ole...mutta vanhemman polven harrastaja kyllä...jos varaosia meinasit, niin ei ole enää kyseistä autoa hänellä.
     
  7. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Joo, vieläkin joskus naurattaa muistella, kun möin omani ja ostaja lähti uuden muikkelinsa ja anoppinsa kanssa reteenä kotimatkalle.

    Olivat päässeet n.30 kilsaa, kun koneesta oli tullut sisuskalut kurkistaan ulkoilmaa. Muugeni heitti tietenkin öljyt ja vedet pitkin poikin ja kunnon sauhut kabiiniin. Ostajan uus muija ja anoppi oli kirkunut hysteerisenä, että tää palaa ja me kuollaan tänne.

    Ostaja soitteli sitten mulle tien poskesta ja kysy, että oisko mahdollista saada vähän hinnan alennusta. Mä kävin heittään Oldsilla ne himaan, nauroin koko matkan ja annoin rahat kokonaan takasin. Auton saivat silti pitää. Sen pitunen se :D
     
    Roberto, 12345678910, Herje ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Asia kunnossa, taas ollaan viisaampia. :)
     
    jariha tykkää tästä.
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ok.. Varaosia alkaa olla kotitarpeiksi..
     
  10. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    Kaverilla oli kanssa samanlainen. Kutsuttin sitä Williams Hondaksi. Keke you know?
     
    Tseitsei2 tykkää tästä.
  11. DX

    DX Double Gearhead

    nauran täälä kans,

    hattu

    päästä
     
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    niinkuin arvelin että varmaan joku ameeriikanmallli? jos viihit kahtoo sen luukun?
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Yv laitettu luukusta.
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Päädyin paikkaamaan nuo pienet reiät kemiallisella metallilla. Pääsi aika paljon helpommalla ja lopputuloskin on siistimpi. Soft-kitillä vielä viimeistely niin on sekin kappale maalauskunnossa. Sitten on enää apukuskin oven hionta, kitin olen siihen jo vetänyt. Siinähän oli joku ryppykin joka oli naputeltu suht suoraksi. Siihen kohtaan meni kittiäkin vähän runsaammin.
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ovea tuli taas hinkattua ja kitattua.. Sitten aloin irrottamaan takaluukun lasia.. :confused: eikös se perhanan tiiviste hajonnut siinä taistelun tuoksinnassa. Lasi sentään selvisi ehjänä. :D On mulla sitten vielä yksi takaluukku josta voi vielä saada tiivisteenkin.
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tulipa ruiskittua happomaali peltipuhtaisiin irto-osiin, eli tankkiin, toiseen etulokasuojaan, pakoputken lämpösuojaan ja samalla meni myös Scottsdalen takalaita. Ja ovien alaosat vedin myös. Jos ne sitten vähän paremmin kestäisi aikaa. Aikamoista myrkkyä taitaa olla tuo happomaali verrattuna vaikka hiontapohjamaaliin..? :confused:

    Seuraavaksi olisikin irto-osien hiontamaalin ruiskutus vuorossa.
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Konepelti, takaluukku ja toinen etulokasuoja on vielä vailla pohjamaalia mutta laitoin pintamaalin jo tilaukseen.
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Nyt on kaikki peltiosat pohjamaalissa, seuraavaksi olisi tarkoitus alkaa pintaa vetämään väleihin ja sisätiloihin. Sitten luukut paikoilleen ja väri koko auton päälle.
     
    DX ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  19. LPV

    LPV 3rd gear

    Mobilistissa on juttu saman korisesta Civicistä... Siinä on aika paljon asiaa noista.
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Uusimmassa numerossa?
     

Kerro tästä muillekin!