Horch suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Anonymous, 12.5.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kenellä oli se suomen ainoa avo horch?
     
  2. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Jos kyselet vuoden 1938 853 A Cabriolet mallista niin taidan tietää.

    Se paino 2450kg
    suoralla 5 litran kasilla, 120 hv
    kahdeksanvaihteinen
    ja siinä oli erikoisuutena hydraulinen
    nosturi joka pyörälle.

    Museossahan se nyt on, ainakin viimeksi kun kuulin autosta.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Just se ,on niin älyttömän hieno! Näin livenä kesällä porvoossa.Missa museossa?
     
  4. Simo

    Simo 1st gear

    Osallistui parivuotta sitten Hämeen mobilistien Aulanko-ajoihin. Oliskohan kuskin nimi ollut Järvi.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Horrchista puheenollen, niin Hesassa Auto-Harrasteessa kunnostetaan parhaillaan 30-luvun umpimallinen Horch. On kyllä niin käsittämättömän näköinen V8-kone, että ihmettelen, että joku on saanut sellaisen kasaan. Kansien tiivistepinta on v-muotoinen ja pakoputket taitavat sijaita perinteisen imusarjan puolella.
    Pussihousu suden vaatteissa
     
  6. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Jep hieno on auto, olen vaahtosammuttimen kokoisena ollut siinä pari kertaa kyydissä.
    Sen omistaa faijan perhetuttu(tai omisti), en ole ihan varma auton viimeisistä vaiheista.
    Auto kuulemma löytyi sodanjälkeen ojasta kun sakut olivat sen hylänneet poistuessaan suomesta.
    Stadissa Haagassa auto tosiaan oli ennen museointia.
    Hviträskin(mites se nyt kirjoitetaankin) museossa se taitaa olla.
    Omistaaja en viitsi ilman omistajan suostumusta tänne kirjoittaa, mutta eiköhän sen saa tarvittaessa museon kautta selville.

    P.S olin muuten aika polleeta poikaa silloin siihen kyytiin pääsin, tais olla vielä vappuajelu.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mätiäinen 2004-05-13 08:18 ]</font>
     
  7. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Hvitträskin automuseo ei le ollut toiminnassa vuosikausiin. Vaan ilmeisesti entisissä tiloissa seisoo vielä joitakin ajoneuvoja. JOskus nelisen vuotta sitten kyselin paikallisilta, kun satun asumaan lähellä, mutta eipä ollut ohikulkijoilla kummempia tietoja, kuin että on ollut sulki jo jonkun aikaa.
     
  8. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    No niin se aika rientää!

    Täytyypi vähän urkkia asiaa ja palata sitten uudenman tiedon myötä potalle.
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Olen käynyt pari kertaa Saksan Essenissä Technoclassica-näyttelyssä. Jos klassikot kiinnostavat niin on meinaan ehdottoman käymisen arvoinen, esimerkiksi lokinsiipiovisia mersuja on kyllästymiseen asti, tavaraa oli muistaakseni 17 hallissa. Siellä on ollut 30-luvun Horchejakin aika monta ja on ne vaan aika miehekkäitä pelejä! Mobilistissa oli jokin aika sitten moisen suomalaisyksilön koeajo. Luulisin kyllä että niitä olisi kaksikin, ainakin noin 25 vuotta sitten yksi taisi tulla muuttoautona Eestistä??
     
  10. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    On sitten auto muuttanut kotia, asustaa
    nykyään Hyvinkään suunnalla.
    Rekkarihan oli BY-38.
    Siitä sitten kiinostuneet selvittämään lisää
    jos haluaa.
     
  11. Angervo1

    Angervo1 1st gear

    Niitä oli tietojeni mukaan jo 70 -luvulla kaksi Suomessa. Toisen alkuperästä ei tietoa, mutta toinen tuli Ruotsin kautta. Nyt niitä on varmaan sitten ainakin neljä. Yksi kun on toisen viestiketjun mukaan Järvenpäässä. Yhden sijainnin tiedän minäkin. Avo-Horchejahan on useampaa malliakin. Kukahan osaisi antaa oikean hinta-arvion nelioviseen 830 avoautoon?
     
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Olisko Uudenkaupungin automuseossa tämmönen umpimallinen? Keltainen tai sinapinruskea?
     
  13. camino72

    camino72 3rd gear

    Tässä ainakin pyyntihintaa Hollannissa.

    http://www.classicpark.nl/english/colle ... olett/9944
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Tässä tuo kenraalimalli 80-luvun alussa, kun se oli saapunut Järvenpäähän.

    [​IMG]
     
  15. ulvila

    ulvila 1st gear

    Linkin takaa löytyy vanha kuva Rovaniemen shelliltä, kun horch on tankilla. Vai liekö joku dkw valmiste? Näyttää olevan päivätty 19.06.1939 http://www.suomigasoa.fi/Shell.html
     
  16. Angervo1

    Angervo1 1st gear

    Kiitos kuvasta, Putte. Kovasti näyttää kyllä samanlaiselta kuin itse tietämäni auto, joka ei siis ole se Järvenpään auto ja joka on 830 BL. Suomessa ei taida olla yhtään 853, joita on netti täynnä tuolla Amerikassa ja joiden hinnat kipuavat kunnossa tähtitieteellisiksi.

    Uteliaana edelleen kysyn, tiedätkö oikeesti, että kenraalimallin autoja olisi rakennettu vain reilut kymmenen? Mistä olet kuullut? Onko kenraalimalli jotenkin erilainen kuin muut avo-Horchit? Mistähän saisi lisää tietoa Wehrmachtin autoista?
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Re:

    Kuva löytyy tosta Suomen arvokkain auto topicissa. Entisöity isolla kädellä virheettömäksi ja sen voi bongata liikenteessä Hyvinkäällä missä se on edelleen.
     
  18. Angervo1

    Angervo1 1st gear

    OK. Löytyi Presco.fi sivulta kuva lahden motorshowsta, jossa BY-38 näytillä 2014. Ja se ei ole sama auto, jonka PUtte näytti. Tämä kuvan auto on varmaan 853, koska on sportimpi ja kaksiovinen kuin Puten ja minun tietämäni nelioviset.
     

Kerro tästä muillekin!