1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Hydraulit & Kiruna-systeemit ja Ilmajousitus

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

1. nuffield

nuffield 3rd gear

Pienemmät pyörät varmaan helpoin konsti.

2. Morbidelli

Morbidelli 2nd gear

Näyttäis palkeella olevan ahdasta, ainakin kuvan perusteella jousituksen ala-asennossa. Taitaa helpot keinot madaltaa etupäätä (pyöriä pienentämällä, lukuunottamatta) olla vähissä.:(

3. 401

401 2nd gear

Kraudassa näky vanteen kanssa olevan myynnissä keltasella ja mustalla renkaalla.vanteen leveyskin suhteessa renkaaseen näytti melko lupaavalta.ei vaan kovin komeet oo nekään..
    Ja tämä ol ihan huumoria ei vittuilua.

4. rizla^^

rizla^^ 2nd gear

Niin ajattelinkin :( pitää tutkia vielä,tuota olka-akseliasiaa.. ei,pienemmät,renkaatkaan oikeen sovi näin valtavaan autoon ja jos alaspäin halutaan niiden kustannuksella niin pitää renkaatki olla sitten jo melkein pulkannarut :D aikasemmin oli 195/60-16. Nyt kuvissa olevat ovat 225/45-17 joka on melko sama halkaisija

5. Morbidelli

Morbidelli 2nd gear

6. zero

zero 1st gear

Löytyykö täältä kokemuksia tasonsäätö järjestelmistä? Accuair e-level tulee vastaan joka netti sivulla mutta onko muita järkeviä vaihtoehtoja tarjolla, järkevämpään hintaan?

7. rizla^^

rizla^^ 2nd gear

Tätä oon itekki miettiny. Aika järkyttävä tuo accuairin hinta

8. zero

zero 1st gear

Joo mun mielestä 1300$ on aika paljon releventtiilistä, kaukosäätimestä ja neljästä mikrokytkimestä :odeek:
    Tai se hintakin on vähän kysymysmerkki kun nettisivusta riippuen hinta on ollut 340-1600$ :soosoo:

9. KajS tykkää tästä.
  10. rizla^^

rizla^^ 2nd gear

Arduino olis kyllä hyvä. Vaatii kyllä jonkunverran koodaamista ja ymmärrystä että pystyy jotain tekemään. Sarja ilmeisesti muutenkin täysin DIY.

Ainakin näin olen ymmärtänyt kun olen lukenut cdlc? Foorumilla yhtä projektia jossa ohjaus on tehty arduinolla koodaamalla ja itse,rakentamalla. Myös älypuhelinohjaus moisessa oli.

11. zero

zero 1st gear

Mää osaan koodata vaan ruuvimeisselillä ja jakoavaimella :odeek: onko tosiaan niin että accuair on ainoa valmistaja valmiille automaatti tasonsäädölle?

12. Jos ei tartte korkeuden muuttamista, vaan tyytyy yhteen korkeuuteen, niin voi käyttää mekaanista tasonsäätöventtiiliä, jollasia on raskaassa kalustossa. Tämän tapaisia:

Tässä Mersu-projektissa on käytetty semmousta.

Bukero tykkää tästä.
  13. Nikuzai

Nikuzai Gearhead

Saahan tollakin asennon säädön

Hanalla/solenoidilla vaan ohittaa säätimen

14. pantera

pantera Gearhead

Mullon pikapissa nelossarjan kaanian hytin tasonsäätövena takapään pusseja ohjaamassa, sopiva viive ja antaa hitaasti ilmaa

Bukero tykkää tästä.
  15. generalo

generalo 1st gear

16. Morbidelli

Morbidelli 2nd gear

Tolla setillä pääsis jo hyvin alkuun, mutta jos toimivamman haluaa pitäisi vielä lisäillä osia.
    Painemittarit, letkut ja liittimet. Poistopuolen "äänenvaimentimet".
    Vedenerotin. Ylipaineventtiili. Ilmasäiliö kannattaa vaihtaa alumiiniseen tai rosteriin.

Kerro tästä muillekin!