Hygrade "jiffykitit" p#skaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bluestone, 5.7.2016.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tilasin viimekesänä suomen suurimmasta vauhtiputkasta kaasarin korjaussarjan juuri hankkimani buickin Rochester 2GC kaasariin ja ihan numeroiden mukaan (kaasarin kansiruuvin alla oli paikoillaan se alumiininen tagi missä oikeat numerot). Kun kerta "moottoritie oli kuuma" ja vika piti saada pois ja uusi hankinta äkkiä liikenteeseen niin en uusinut Hygraden kitistä kuin pelkän kiihdytyspumpun männän...se entinen oli juuttunut pohjaan ja samalla irronnut "varrestaan".
    Nyt kun siten Oldtimer runista pääsi kotiin niin hävis tyhjäkäynti; seosruuveja ja tyhjäkäyntiruuvia piti säädellä ns. tuelta että sai koneen pyörimään tyhjäkäyntiä...ja nopeasti kaasua painaessakin yskähteli.
    Tänään löin sitten koko kaasarin osiksi ja ajattelin katsoa mikä siellä nyt ahdistaa ja samalla sitten uusisin kaikki muut viime kerralla vaihtamatta jääneet osaset.
    Ja mitäpä löytyi; se alle vuosi sitten asennetun kiihdytyspumpun SININEN männän tiiviste oli riekaleina....ja niitä pieniä sinisiä kumin palasia oli sitten jos missäkin kanavassa. Onneksi siitä pois otetusta männästä sai vielä ehjän MUSTAN tiivisteen ja kaasarin nippuun.
    Osaako joku sanoa onko olemassa erilaisia, eri tyyppisille bensoille tarkoitettuja tiivisteitä ja tiivistesarjoja? Pitääkö osata sanoa jotain taikasanoja tilatessaan että saa meille sopivia osia? Ja miksi suomalainen vauhtiputka myy kyselemättä sarjaa joka ei ehkä sovellu täällä myytävälle bensalle??
    Mikä on noiden sinisten ja mustien kumien ero???
    Muut nippelitnappelit ja kuulat ja tiivisteet oli ihan "good to go" kyseisessä sarjassa???...korjauksesta huolimatta auto lähti vielä käymäänkin ja lämpimänä sai tyhjäkäynnin korvakuulolta kohdalleen, koeajo jäi kun asennusolut :)

    Pitänee googletella ameriikan foorumeita aiheesta....
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Myydäänhän suomessa suomeen sopimatonta bensaletkuakin, tosin kiinan poikaa on käsketty painamaan etanoli kesto siihen letkun kylkeen


    Miten onko se jotenkin ihmeellisen kokoinen tiiviste vai voisko olla "metritavaraa", kun on kehuttu, et Viton (ei mersu) kumi kestäisi etanoli bensankin
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Olisko mennyt tiiviste kieroon eli tullut asennusvirhe? Kai panit öljyä sine seinämiin ja kumiin kun asensit?

    Meinaan jos se kumi on kiinni seinämissä se pyörii siellä ja lopulta käy vaemaan tollain.

    Itellä ei ole ollut ongelmia noitten kanssa. Voi silti olla laatuvaihteluakin, nykyään kun tuntuu laatu vaihtelevan tosi hyvästä tosi paskaan jollon osien uusiminen on vähän bingoamista. Erityisesti bensaletkut loistaa tossa suhteessa. Mulle sattunut hyviä gatesin letkuja niin ne olen pistänyt talteen kun autosta irrottanut, kaverilla taas vuosi ja alkanut vuotamaan.

    Eikä tämä suomen bensa ole mitään erityistä kun jenkeissä on jo joskus 70-80 luvulla ruvettu lantraamaan bensaa viinalla joten siittä tuskin on kyse että amerikkaan tarkotetusta sarjasta ei osat kestäis.
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Mitään kumi päällä olevaa ei ole voitelematta ollut tapana tunkea mihinkään reikään.....:p Jostain muistan lukeneeni juuri näiden korjaussarjojen eroista; oli erikseen maininta mikä sopi millekin bensalle..... No eilen kesken jääneiden säätöjen jälkeen jäi tyhjäkäynti liian ylös kuumana ja kun sammutti niin herättelee jälkikäyntiä. Kyllä se vielä säätöihin tulee....:cool:
     
  5. xp

    xp Gearhead

    No samaa mp puolella, kaasarien o-renkaat on käyttetynä turvonneet niin isoiksi ettei voi uusiokäyttää, ennen kuin on kuivattanut ja antanut kitistyä. Ja bensahanat samaa ######.
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Q-jetin Jiffy kiteistä on oma kokemus että siniset kiihdytyspumpun kumit on kestäneet nykybensaa. Joskus olen vanhoja mustaa kumia olevia kovettuneita kiihdytyspumpun kumeja pehmentänyt jarrunesteessä liottamalla, en tiedä onko se auttanut pitkän päälle vai ovatko kovettuneet uudelleen, mutta ainakin ovat käyttöönotossa toimineet hyvin silleenkin.
     

Kerro tästä muillekin!