Hyvä koneistamo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Heko, 1.6.2005.

  1. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Mikäs toi ono_O

    Joku Wankkeli?
     
  2. [​IMG]
     
  3. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Ai tolleiii:)n

    Mikäs tämän waikeaksi tekee?
    Koko vai mikä.
    Pitääpä kysästä ensi viikolla kun jättää roippeet koneistamolle mitä toi meinaa.

    Huh..mulle on iskenyt kirjoitus krapula ja pitää ruveta keksii... ajanvietettä!!!
     
  4. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Oisko tuo kun kannet on vinossa?

    [​IMG]
     
  5. rodhot

    rodhot Gearhead

    Palotila putkessa ja kansitaso vinossa poraukseen nähden.
    En tiedä oliko ongelma lohkon kiinitys koneistusta varten vai se että "poraus "on yläpäässä muutaman kympin isompi palotilan osalta.
    Virtasen moottorikoneistamossa ei onnistunut. Mutta nyt moottori jo nipussa.
     
  6. puna niska

    puna niska Gearhead

    Veikkaan kiinnitystä.
    Tuossahan joutuu ottamaan kiinnitys pinnaksi öljypohjan rallin.
    Tietty vino lähtö sylinterin päässä aiheuttaa omat toimenpiteet kun nuo moottorikoneistamon avarrus koneet aika hempulia.;).
     
  7. rodhot

    rodhot Gearhead

    Vammalan moottorikoneistamo teki työn,oli tuttu homma heille ja eri laitteet kuin Salossa.
    Muistaakseni sanoivat (Salossa)että lähtee vinoon jollei tee kansitasoon ohjainlevyä.
    Salossa tarvitaan laakeripukit ja Vammalassa ei kiinitykseen.
     
  8. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Tänään tuli lopultakin jätettyä 377 työnalle.

    Kysäsin samalla tästä W moottorista.
    Nämä olivat jotain 348 ja 409 "ryppyreunoja".
    Itse koneistuksessa ei ollut mitään ihmeempää mutta kasauksessa kylläkin.
    Näitten kansissa ei ole palotiloja vaan palotilat ovat osa sylinterinputkea.

    Niin.. kaikkea sitä kuuleekin..kuinkas monella tyypillä on tällanen "pitsihelma" käskyttämässä tai paremminkin käskytettävänä?:rolleyes::rolleyes::)
     
  9. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Nyt on omakohtaista kokemusta nykytoiminnasta. Kampiakseli kävi GT-Motorissa ja kutakuinkin täydelliseltä vaikuttaa. Omat mittalaitteet mittaavat sadasosamillin tarkkuudella ja sillä mitattuna kaikki kaulat ovat tasan pyydetyssä mitassa ja keskenään täsmälleen saman kokoisia sekä suoria, ei kartioita. Kiirettä ei pidetty toimituksella kun itse sanoin, että kiirettä ei ole.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hyvä jos siellä(kin) vielä joku onnistuu. Mun turboslantin mitallistetut kankien alasilmät olivat päin sanonko mitä ja kampuraa vaan kiilloteltiin, vaikka kaulat olivat soikeat.
     
  11. T.N

    T.N Gearhead


    Löytyy , se pienempi "pitsihelma" , tosin tällä hetkellä tallin nurkassa tauolla...
     
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jossain vaihees useimmilla koneistamoilla oli vähän samankaltaista ongelmaa. Niil oli, niin R:llä kuin GT:lläkin osa-aikasia keikkaäijiä hommissa joiden motivaatio, kokemus ja taito oli sitä mitä se nyt sattu olemaan sinä päivänä.

    Siks ite käyttänyt koneistamoja vähänkin vaativampiin hommin joista tiedän ketkä ja miten siellä työtään tekevät. Mun kohdalla alakerran työt Vantaan moottorikoneistamo ja kansi/venttiilihommissa NPS tai Hi Car.

    Satunnaisesti normimoteissa käyttänyt myös R:rää ja GT:tä, ihan ok ja aikataulut ovat etenkin R:ssä olleet nopeat.

    GT on vaihtanut omistajaa parikin kertaa viimeaikoina ja viimisimmän jälkeen oli jopa mahdollista etteivät tekisi enää ulkopuolisia asiakastöitä. GT muutti pitskusta Voutilaan kun Machinery osti sen. Eli toimii nyt uusissa tiloissa Vantaan Motonetin naapurustossa, ja jatkaa ulkopuolisten asiakastöiden tekemistä kuten aiemmin.
     
    Muokattu: 21.2.2023
  13. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Varmaankin talviunilla..vielä:)

    Mulleppas on tulollaan tällä viikolla 460 uskovaista ystävää.
    Se on nääs kuin suoraan Isosta kirjasta.. 377/460 niin jo taivaanportit aukeaa..:eek:

    Odotukset ovat kylläkin taivaissa ja varmaan tulen sen naulitsemaan aisojen väliin:)..
    Sillä mikäs kukka se siellä Kolkutillakin kasvoi suoraan pölkyn alla..:rolleyes:
     
  14. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Omat kasit oon porannu pystyssä kytkinkopan pintaa vasten
     
  15. puna niska

    puna niska Gearhead

    Niin ne on ollut minullakin kun oon jotain tehnyt, moottorikoneistamossa vaan yleensä pystykaraisia koneita ainakin mitä omin silmin nähnyt.
     
  16. lincci

    lincci Gearhead

    Onko tällä hetkellä suositeltavia koneistamoita missä hoituisi kaikki työt,myös tasapainoitukset?
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Konekorjaus Juha Heikkinen Sotkamo.
     
  18. lincci

    lincci Gearhead

    Olis hyvä jos olis Rauma-Turku seuduilla, Laitilan sä-le ei tasapainota kasin akseleita...
     
  19. Keme

    Keme Gearhead

    Lähetä Lensulle tasapainotukseen.

    Lensu Power Shop

    Kaarinan Koneistus Ojala kiikuttaa kyl vanhaan R-koneistukseen tasapainotukseen. Siitä touhusta jäi kyl vähän paska maku suuhun, kun tasapainotuksesta ei saanut mitään dokumentaatiota. "jotain on tehty" ja rahat meni. Halpaahan toi kyl oli, kun kampuraan piti kuulema lisätä painoakin ja koko homman hinta oli 290e.
     
    Muokattu: 25.9.2023
  20. rodhot

    rodhot Gearhead

Kerro tästä muillekin!