Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllä mulla on vilkku ollut "normivekkaleissa" vasemmalla, paitsi Petterissä.
     
  2. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Mulla on vilkku vasemmalla rhd:ssa, niinkuin kaikissa lhd:ssakin
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Niin siis vasemmalla. Noissa tuonneissa vilkku ollut oikeella.

    Vai voinko muka muistaa niin paljon väärin?
     
  4. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Mulla ny ainaki postiautos tahto mennä aluks pyyhkijät päälle ku piti vilkkua näyttää. No joo, auto oli perheessä vuosia, mutta aina sillon tällön toisinaan kirkkaat lasit tuli varmuuden vuoks rääpästyä. :D
     
  5. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Et sä todennäköisesti muista niin paljon väärin.

    Olin epäluuloinen ku kerroit vilkkuongelmasta ja tarkistelin vähän asioita. Keskimäärin on niin, että Euroopan markkinoille tarkoitetuissa autoissa on vilkun viiksi vasemmalla riippumatta ratin paikasta, mut Aasiassa voi olla, riippuen ties mistä, kummalla puolella tahansa.
     
  6. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Mulla on ollu joskus LHD Datsun 100a jossa vilkku oikealla, sekä RHD Golffi jossa vilkku vasemmalla ja pyyhkiät oikealla.
    Kuinka lähellä edelläajavaa oikein ajatte, jos RHD-autolla ohittaminen tuottaa tuskaa? Nuo autokaistat ja automaatit on kyllä vaikeita...
     
  7. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Pick Nickissä kuuntelin sivusta kun traktorista koitettiin tehdä kauppaa. En tiedä, oliko myyjä vai ostajaehdokkaat ihmeellisiä, mutta kauas ajatukset kohteen hinnasta jäivät ainakin siinä alussa kun kuulolla olin:
    - mitäs tää nyt sitten maksaa ?
    - no kyl siit pitäis yli kolmen tonnin saada, ei näit vaan enää oo.
    - kyl niit on, ei nää niin harvinaisii oo. Just yritti huutokauppakeisarikin tämmöst myydä, mut ei onnistunu edes paril tonnil.
     
  8. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Käyttöautoon olen haeskellut kesäkumeja, pers'aukisena käytettyjä tietenkin.
    Torissa olen ostoilmoitusta pitänyt, ja ei riitä enää sormet laskemaan kuinka monta harmaan talouden edustajaa on viikon sisällä tarjonnut Uusia renkaita vanteille asennettuna "kun on nuo koneet tossa kotitallissa".

    Uusien renkaiden myynti on kuitenkin vielä ihan hyväksyttävän oloista verrattuna myyjään johon tänään törmäsin. Käytettyjä kumeja kävin katsomassa, pintaa ehkä 4mm, renkaat oli reilu 10 vuotiaat ja reunaa kun puristi niin kolikoita olisi voinut laittaa riviin kun kyljet irvisti kuivuuttaan.
    Sanoin että en kyllä ite tällasilla uskalla ajaa enkä varsinkaan vaimolle uskaltaisi autoa antaa ajettavaksi, "no niin no laitetaan uudet renkaat 250e alle laitettuna, tai kyllähän noilla vanhoillakin vielä ajaa mut ei ne uuden veroset ole".

    Tuollaisia hengenvaarallisia p*skoja tuputtavat kehujen kera, ja varmasti kauppakin käy kun rengassarjan hinnat pyörii kympeissä ja työt päälle saman verran. Pääseeköhän Iltalehteen / käräjille jos joku futismutsi vetää perheen kanssa lepikkoon juuri ostamiensa Hyvien käytettyjen renkaiden kanssa?
     
  9. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear


    Noita on vaikka kuinka paljon, kerätään rengasliikkeen lavalta yhtä-kahta rengasta ja kaupitellaan sitten netissä eteenpäin. Joskus vaan saattaa huonolla tuurilla rengas olla hylätty muusta syystä, kun kulutuspinnasta johtuvista syistä.

    Osa liikkeistä ottaa itse sivuun nuo paremmat ja myy ne käytettynä eteenpäin sitten.
     
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Pitäs sen takia puukottaa ne renkaat ennen romuks laittoa. Uusia saa edullisesti tänä päivänä.
     
  11. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    uudet postimaksuineen 300€, piti tulla kotovelle mut paikallinen postikuski ei jaksanu roudata.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Niinno suhteellista se on, ostappas mulle uudet opeliin kun niin halvalla saa uusia

    Saan ne ite päälle kyllä, kun koneet löytyy


    Ite aattelin kyllä käydä talvirengaskauden alkaessa dyykkaamassa paikallisesta (luvan kanssa) yhen kesän alla pyörineitä vaikka ne vihatut 2+2

    Pelli vanteille vois vaikka rengasraudoilla vaihtaa kumit ja muovikuulaa sisälle, ainoo mikä siinä maksaa on hiki, ne kuulat kunnei kulu useemmassakaan sarjassa
     
  13. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No näin on. Tässä lähellä toimi vielä ainakin pari vuotta sitten yks seppä joka myi netissä rengassarjaa, ajattelin että ostan nuo tilapäisesti kun auto oli semmonen halpis joka oli menossa myyntiin (bmw 525 -02), no äijällähän oli pihat täynnä renkaita ja täys autokorjaamovarustus..... kysyin että jaa säkö korjailet täällä ja myyt renkaita ihan ammatikseen, ukko vastas että "eiku ihan näitä omia romuja korjailen ja on noita renkaita kertyny".... toivottavasti on joku narauttanu verottajalle kyseisen tyypin.
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Käyttikseen 4kpl goodyear arctic jotakin nastat uudet. Paisto leima alle vuoden vanha. 40,80kpl yht 163,20 siis kotiovelle.
    Kai nuo sitten oli kalliit,köyhälle kallista kaikille saman hintasta. En ite jaksa tuolla hintaa etsiä käytettyjä. Kyllä mäkin tiedän kavereita jotka haluaa aina käytettyä vaikka maksais saman kun uusi,mut se nuukailu niille on ihan uskonto. Kai ne sit on jossain hurmiossa kun "säästivät".
     
    Muokattu: 23.8.2016
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    Ja sitten vielä kun ajatte niillä kuluneilla renkailla,voi myös funtsia paljonko säästää polttoaineessa kun ostaa hyvät renkaat,versus ne roskis renkaat. Voi olla iso ero. Itse laitoin käyttikseen uudet misukat,entiset bf goodrichit nakkasin roskiin,pintaa oli yli 5mm ja paisto leima oli 12 vuoden. Eikä kaduta yhtään kyseinen toimenpide.niin se tärkein syy oli että halusin hiljaiset ja hyvät renkaat ajaa.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllä, itsellä tärkeimmät valintakriteerit on alhainen vierintävastus ja melu. Yhdet halpisrenkaat kun ostin nii kulutus nousi toista litraa satasella. Suhteellisesti aika paljon, kun kulutus oli siinä 7 litran huitteilla. Olisi mennyt rengassarjan hinta äkkiä savuna ilmaan, mutta myin ne vähän käytettynä eteenpäin...
     
  17. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Kaikki on suhteellista, toisille 200e renkaat on kalliit, toisille bmw 525 -02 on halpis auto :)

    Itse olen elämäni aikana ostanut 2 sarjaa uusia renkaita, muut olen ostanut käytettynä (varmasti kymmeniä sarjoja olen autoihini vaihtanut).
    Torista löytyy kyllä välillä lähes uudenveroisia sarjoja kympeillä, mutta nyt joutunee uudet laittamaan kun meininki no mennyt torissakin näin levottomaksi.
     
  18. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Pakko hieman tarkentaa tuota lausahdusta bemarista, se toimitti siis hetken aikaa ykköskulkineen virkaa joten siihen rooliin "halpis", kun oli aika heikkokuntoinenkin... ei ollu tarkotus kuulostaa kusipäältä.
     
  19. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Et kuulostanut kusipäältä, tuo oli vaan hyvä esimerkki. 200e renkaat 500e autoon on kalliit, 200e renkaat 5000e autoon on yhtä kalliit mutta...
    Tämä meikäläisen kulkinekin on väliaikainen ratkaisu, sen puoleen mielellään käytetyt laittaisin.
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kun uudet on niin paaaljon paremmat ja vaihdatte ne vuosittain keväällä uusiksi,
    niin mites jos saman malliset samalla paistoleimalla, kun varastossa oli vaan vuoden vanhoja, niin mikäs niistä kesän ajetuista tekee sit niin paskat jos ne on saman valmistus sarjaisetkin kuin alle menevät?


    Mutta onko se nykymuotoinen kierrätys sit niin verissä, et kun pesukoneesta katoaa turhin ohjelma, niin SER;ri konttiin vaan.
    Ei vahingossakaan kelleen köyhälle, puukkoa kylkeen ja ostakoon uuden kun on niin halpoja
     
    Norri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!