ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    No niin. ihmeiden aika ei ole ohi. Laskin hintaa muutamalla kympillä ja ensimmäinen joka soitti haki auton. Kaupanteko kesti n.10min ja maksoi pyyntihinnan :D
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sen oon kanssa huomannu että vaikka moni tinkii niin silti pyyntihinnan pieni tiputus tekee joskus ihmeitä kuten nostokin.
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Vaihdoit siis uuteen autoon. Aika lyhytnäköistä, jos koit tienanneesi siinä jotain.:rolleyes:
    uuden auton arvonlasku on sitä luokkaa, ettei siinä ole mitään järkeä.

    Tosin itse maksan välillä vanhasta autosta hirmu summia, eikä siinäkään ole kaikkien mielestä mitään järkeä.:D
     
  4. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Tuskin se kovin järkevää on mutta kuten sinua lainaten eihän autoilussa ja auton omistamisessa ole järkeä oli sitten vanha tai uusi kyseessä.
    Jos siinä on ratti tai reikä niin rahathan se vie.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaikee silti kuvitella, jos nyt laittas 10-20te johonkin nyt sopivan hintaiseen vanhempaan anerikkalaiseen, ja sen arvo olis 4-10v päästä huonompi kun samanhintasena ostetun uudemman auton vaikka tojotan tai volvon.
     
    viikinki75 ja eilhik tykkäävät tästä.
  6. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Ei tuossa tekstissä sanottu, että uuteen olisi vaihtunut ja muutenkin jäi käsitys, että tärkeintä oli auto hukata uuden tai uudemman tieltä. Se onko uuden tai vanhan auton ostossa järkeä jättäisin kyllä jokaisen henkilökohtaisesti arvioitavaksi. Joku voisi sanoa, että mitä järkeä vanhalla paskalla turaamisessa on aivan yhtä hyvin.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mikset hae pankista sitä rahotusta jos ostat yksityiseltä?
     
  8. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Vanha meni vaihdossa kauppaan ja uusi tuli kauppiaalta cash,llä mutta on se vaikeaa 4-5 eurokilon vanhanauton myynti tänään 500-1000 räppänät menee kyllä kuten varmasti väki tietää.
    Hulluahan se on uutta ostaa mutta onhan sitä aikansa nyrkit savessa saanut askarrella käyttöautoja liikennekelpoisiksi eli mukavuudenhalua ja silti käärinliinoissa ei ole vieläkään niitä taskuja.
     
    Saetkae, Stang_81 ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    En minä sitä uutta autoa ihmetellyt, enemmänkin kun sanoit ettei yksityiseltä ostettaessa saa rahotusta mutta eikö pankista aika helposti autolainaa saa?
     
  10. jenkula

    jenkula Gearhead

    Saa huippu helposti jos asiat kunnossa.Ja tuntuu saavan nekin joilla ei ihan vimpan päälle rah.as.ole
     
  11. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Sepä on ostajan ongelma ja tuskin myyjää kiinnostava asia , liikkeet erikseen.
    Enkä kyllä ollut ostamassa vaan myymässä jos siinä jotain epäselvää.
    Uusi tuli sitten väkisin kun vanhaa ei tuntunut vaan menevän kaupaksi ja nättiautossa oli vielä ettei vaihtoa niin paras santeri kauppasi 300 000km ajettua 15v vanhaa vitoa ja 20v golf 350 000km ja vielä soutuvenettä ihan airoilla:eek:
    Oli ilmeisesti vaikeuksia lukea ilmosta ettei vaihtoa vaan ihan rahaa.
    Tarkoitin että yksityisenä myyjänä ei tarjota rahoitusta vaan ostaja saa sen järkätä miten taitaa ilman romujaan.o_O
     
  12. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Törmäsinpä minäkin "ihmeelliseen" ostajaan. Tarina menee jokseenkin näin:
    Bongasin n.pari viikkoa sitten ostopalstalta auton ostoilmoituksen, johon päätin vastata, kun minulla sattui olemaan jokseenkin ostajan toiveet täyttävä kärry.
    m: Terve, mulla ois tollanen auto jota haeskelet.
    o: Saisko muutaman kuvan?
    m: Joo tässähän näitä.
    o: Näyttää hyvältä, saako tulla katsomaan?
    m: Tottahan toki, tervetuloa.
    Sovittiin ajankohta jolloin o saapuu tuotetta tutkimaan, ja niin saapuikin sovitusti.
    Ei muutakun kärryä ihmettelemään
    o: Näyttää edelleen toiveiden mukaiselta, saako koeajaa?
    m: Tietty, ei kun menoksi vaan
    Ajettiin muutaman kilsan lenkki.
    o: Tässä rahat, laitatko paperit kuntoon?
    m: ???
    o: Niin, mä otan tän.
    m: Aha...?
    o laski rahat käteen otti paperit hyppäsi kärryyn ja lähti menemään. Jäi mukava fiilis itsellekin.
    -Terveisiä pohjois-Savoon:)
     
    valtsuu, Herje ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  13. jarona

    jarona Gearhead

    Tee lotto vielä ku tuuri jatkuu...
     
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    [​IMG] [​IMG]
    Mulle ei ole vissiin ikinä käynyt niin, ettei ole missään vaiheessa yritetty tinkiä. Tai ainakaan ei nyt tule mieleen.
    Joskus pistin ilmoituksen hienosta DX-Corollasta 400€ Ruosteeton, ja piristetty kone. Leimassakin.
    Heti soitti joku jostain pohjoisemmasta, ja kysyi: "Paljon saisin alennusta, kun tulen näin pitkältä?"
    Sanoin, ettei euroakaan, menee kyllä kaupaksi tällä hinnalla. Tuli luuri korvaan.o_O
    Paikalle tullut nuorisoporukka yritti myös tinkiä. Olivat kuitenkin tyytyväisiä koeajoon, kumin kiljunnasta ja ilmeistä koeajon jälkeen päätellen ainakin.

    Piti tuosta tehdä oikein "vanhanajan" teiniauto, vaikka elettiin jo pitkälle 2000-lukua.:cool:
    Jäi vaan vaiheeseen.

    Näköjään en osaa liittää kuvaa enää.:oops:

    ONNISTUINPAS! Prkl.[​IMG]

    Tän myynti on ehkä eniten jälkeenpäin vituttanut.:(
     
    Muokattu: 4.3.2017
    Herje tykkää tästä.
  15. ari2004

    ari2004 Gearhead

    No, sen verran täytyy kertoa lisää tuohon tarinaan, että olin ilmoittanut heti ensimmäisessä yhteydenotossa jämptin hinnan, josta ei neuvotella. Mielestäni tämä helpottaa kaupankäyntiä molemminpuolin, kun on vedetty löysät pois hinnasta jo ennen kaupankäynnin aloitusta.

    OT: Miksi laittaa tavaralle hinnaksi kymppi, jos on sitten kuitenkin valmis myymään sen vitosella?
     
    Muokattu: 4.3.2017
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Jotkut vaan haluaa SILTI tinkiä.

    Myin erittäin hyväkuntoista suht harvinaista pikkumaastria, jossa vielä hyvät lisävarusteet..
    Pari äijää tuli katsomaan, ja kertoivat käyneensä muita katsomassa. Ihan mätiä olivat Kuulemma.
    Mulla ruosteeton. Hintakin oli mulla enemmän.
    Koeajon jälkeen totesivat, että paras näistä. Tiesin sen kyllä itsekin, koska siinä ei ollut MITÄÄN vikaa.
    Kysyi sitten:"Onko tinkivaraa?" Sanoin, että muutmia kymppejä saattaa olla.
    "MITÄ! Kymppeja? SATASIA!" Sanoin, ettei ole. Lähtivät menemään.
    Vaihdoin sen mielenkiintoiseen jenkkiin.
     
    eilhik tykkää tästä.
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Joo, muutaman olen saanut myytyä pyyntihinnalla, mutta aina on ainakin yritetty tinkiä.
     
  18. ari2004

    ari2004 Gearhead

    ...jospa vaan ilmoittaisi myyntihinnan, eikä pyyntintaa? Helppoa kaupankäyntiä :Hinta on tämä ota tai jätä.
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    aina pitää tinkiä tai ainahi yrittää? ja olla tinkivaraa muuten homma on liian totista touhua?
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Juu, niinkin. Mulla on ollut vähän sellainen periaate että max. 10% olen valmis tiputtamaan, mutta en sitäkään ihan ensimmäiselle renkaanpotkijalle, katellaan rauhassa. Ja tämän kun ilmoitaa (siis sen että en nyt vielä ainakaan tiputa, katellaan rauhassa) niin saattaa se ensimmäinen sen viedäkin jos huomaa että hinta ja laatu kohtaa.

    E: vastaus oli osoitettu ari200:lle, mutta menee se jarihallekin samalla.
     
    jariha tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!