ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joku kehtasi tarjota melkein uudesta kaasarista, joka maksaa kaupassa reilun tonnin 350 eutoa kun pyynti ole 500. Mikähän lie kaverin tarkoitusoperä. Tuskin ainakaan tosissaan moista ehdotti...
     
  2. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Taitaa olla nykypäivänä aika normaalia toimintaa, ja joskus ihan kannattavaakin ostajalle jos löytää rahapulassa olevan myyjän.
     
  3. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Sitähän tämä kaupanteko tuppaa olemaan "rotat" yrittää heti hyötyä jos on pakkomyydä mutta en tajua myyjän hengiltä tinkaamisella olevan jatkuvuutta.

    Moni ostajaehdokas meinaa ostoksensa jatkojalostaa eli voitonkiilto silmissä painetaan tarjousta kehiin.
    (katsoneet liikaa näitä töllön sarjoja joissa tehdään "bisnestä")
     
  4. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Ja onhan siinä sekin että ostajatkin yleensä on persaukisia, ei itsellä ainakaan ole varaa maksaa juuri mistään ylimääräistä.
     
  5. ajomies

    ajomies Gearhead

    Kyllä kai se kaupankäynti onnistuakseen vaati sen että kumpikin osapuoli tuntee tehneensä hyvän kaupan. Miksi myyjän pitäisi myydä alle tuotteen käyvän hinnan? Miksi ostaja pettyy jos ei saa myytävää tuotetta tarjoamallaan summalla? No tuo kai on ihan normi touhua, mutta sitten nämä törkeät huijaukset sitten on jotain mikä ei saa ymmärrystä, ei niin myyjän kuin ostajan taholtakaan. Niissä kyllä pitäisi ottaa käyttöön se vanhan ajan malli, että vähän koulutetaan "nurkan takana", kun se on nähty kuinka viranomaisten toiminnalla ei asiat korjaannu.
     
  6. pas2

    pas2 Gearhead

    Oisko telkkarista opittua "Isäukko aina sanoi että ei se ole kauppamies jos ei puolta koeta tarjota" tai mitä se Balsamäen vatula höpiseekään. Siihen nähden jopa raju tarjous :rotfl:
    Ja jos ei kykene höpötarjouksia unohtamaan niin ei kannata mitään myydä.
     
  7. JyskyK

    JyskyK 1st gear

    Nyt täytyy naureskella kun laitoin vermeen kevyellä ylihinnalla myyntiin että saa ihmiset tehdä semmosia omasta mielestään "törkeitä" tarjouksia, niin nyt on tullut jopa varteenotettavia tarjouksia, mutta sitten perään on pitänyt vielä ruveta vittuilee :D
     
  8. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Hinnoittelu riippuu vähän automallista, mutta monesti tuntuu että kun käyvän hinnan laitat niin ostajat vertaavat halvimpiin romuihin hintaa. Halvimmaksi kun laitat nettohintaperiaatteella, kohtaatkin niitä haaveilijoita joilla ei ole varaa edes pyytämääsi hintaan.
     
  9. virta

    virta Gearhead

    paljon tulee seurattua nykyään huutokaupat. comia omilta nurkilta.Jopa kiinteistöt jotka seisoneet myymättä vuosia ovat löytäneet ostajan ja kiinnostuneita on todella paljon,eikä yksikään ole mennyt alihintaan mennyt siitä pitää kateus ja kilpailunhalu huolen.
    Mieleen tulee kuinka hyvä keino olisi myydä auto huutokaupassa kuin että joku irvistelevä renkaanpotkija olisi pihalla vääntämässä hintaa...
     
  10. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Saman ilmiön voi aasinsillan kautta nähdä myös Nettix:ssä. Tosin ei silloin kun jotain olet myymässä. Mutta auta armias kun kauppa on jo tehty. Puolenkymmentä ukkoa ja akkaa soittelee että "nyt oltais kaukaa tulossa kattelemaan".

    Tuossa pari talvea sitten möin nastarenkaat peltivanteilla Nettivaraosassa. Hinnaksi laitoin ruhtinaalliset 30 euroa. Seisoi myynnissä. Laitoin hinnaksi 20 euroa. Kaksi puhelua, joista jälkimmäinen tarjoutui tulemaan heti hakemaan, mutta sanoin että ensimmäinen soittaja käy katselemassa ensin. Kaupat tuli heti ja lastattiin renkaat konttiin ja ilmoitin toiselle kyselijälle että kaupat tehty.

    Tämän jälkeen laitoin statukseksi 'myyty nettivaraosan kautta'. Samana iltana kuitenkin joku soitti ja kyseli että vieläkö renkaat löytyy. Kerroin että tunti sitten lähtivät.

    Viikon päästä joku kyseli tekstiviestillä jotain paistopäivistä. Siis kun olin jo merkannut netissä renkaat myydyksi. Kerroin, etten voi paistopäiviä tsekkailla kun kaupat tehtiin jo viikko sitten.

    Niin se pointti? Se oli se ettei voida sallia että joku toinen tekisi hyvän kaupan. Eikä uskalleta toimia kun on mahdollisuus.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Heh.


    En tiedä ottaako jotkut numeron ylös kun mullakin on pari kertaa varmaan 2-4kk auton myynnin jälkeen soiteltu ja kyselty autosta vaikka ajat sitten myyty ja ilmoituskin jo hävinnyt.
     
  12. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Eli silloinhan "merkitse myydyksi" on hyvä apu jos ei meinaa mennä kaupaksi :poff:
     
  13. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Taisin olla se "Ihmeellinen ostaja" kun löysin Tori,sta myynnissä olevat uudet renkaat ja sähköpostittelin ja kysyin mikä hinta viimeinen ja lähettääkö MH,n kautta.

    Hinta millä myi oli kohdillaan ja lupasi lähettää , rahat myyjän tilille ja renkaat bussin kyytiin rahdit minun maksettavaksi , kolmella sähköpostilla asia selvisi ja tilisiirto kahden eri pankin välillä vei eniten aikaa kaksi pankkipäivää.(ke lähti ja to oli perillä)

    Ei ollut kusetuksen makua ilmassa.
     
  14. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Myydyksi merkkaamisen lisäksi kokonaisten autojen kohdalla paaliin laittaminen herättää täälläkin jälkiviisaat potentiaaliset ostajat. "Olisin tuon vielä kunnostanut ja hienoksi laittanut". Tosin ei yleensä minä vaan se kuuluisa joku.
     
  15. tammercity

    tammercity Gearhead

    Parit ylimääräiset rengas-sarjat myynnissä tuolla netissä ilman vanteita.

    Kuvat on joka suunnasta ja joka renkaasta ja nyt myös erikseen mainittu isoilla kirjaimilla, että ei vanteita.

    Mikä onkaan ollut nyt muutaman soittajan ensimmäinen kysymys ???

    No mikäs muukaan, kuin että mikä on pulttijako&keskireikä vanteessa??

    Siihen sitten koittaa asiallisesti vastata, että missä vanteessa?

    Toinen mottipäinen kysymys on, että missä autossa nää on ollut??

    Nää oli Studebakerissa tai Rolls Roycessa.

    sen jälkeen yleensä tuleekin hiljasta 5-10 sekunniks siellä luurin toisessa päässä.
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mulle taas lähetti tekstarin joku tyttönen ihmeellisellä lisänimellä ja kyseli myynnissä ollutta invertteriä. Laitoin takstarin takaisin, että kyllä toi on edelleen myytävänä. Sen jälkeen..... Ei mitään vastausta, yhetydenottoa tai muuta ilmoitusta. Mistähän on kysymys...
     
  17. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Nämä jaksavat ihmetyttää. Kysytään jotain mutta kun asiallisesti vastaat niin alkaa hiljaisuus. Itse olen tässä pari viikkoa pitänyt autoa myynnissä. Kovin paljoa ei ole kyselyitä ollut mutta viime viikolla oli eräs kovasti tulossa katselemaan. Rivien välistä päättelin että mamman lupa uupui vielä. Lauantaiaamuna sitten peruutti tulonsa ja sanoi tulevansa katsomaan "joku toinen päivä". Laitoin vastausta että onnistuuhan se näyttö Helsingissäkin kun siellä käyn töissä. Ei vastausta, lienee ostamatta jättämispäätös tehty jo.

    PS. En tiedä olisiko tuo oma-aloitteisesti peruuttanut tuloaan ellen olisi erikseen puhelimessa sitä pyytänyt, oli syy mikä tahansa.
     
  18. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Juu terveisiä vaan se olin minä. Sain sun txt koitin soittaa 3krt aina tuuttas varattua. Odotin et oisit takas soitellu mut ei. Tulin siihen tuloksee et jos ei viitti vaivautua takas soittelee nii olkoot.
     
  19. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no en kyllä ala perään soittelee jos tekstarilla kyselee ni tekstarilla mennään sitten. itse en työn puolesta jaksa päivitellä puhelimessa ostettavaa, vaan sähköpostilla tavoittaa parhaiten. tietysti jos minulle huonoon aikaan ränkyttää soittamalla, niin saattaapi olla että ite soittelen sitten vaikkapa puolen yön jälkeen takasipäin...
     
  20. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Mä eka koitin aamulla soittaa ku huomasin ilmon tääl od:lla. Puhelin kiinni. Okei joo se oli jotain aamul klo 10 hujakoilla. laitoin txt, iltapäiväl vastas sit txt ja koitin heti perää soittaa nii ilmottaa Numero varattu, odottakaa sulkematta puhelinta. 3 krt koitin siin sit iltapäivän/alkuillan aikan soitella. Mut kukin tavallaan, en mäkää jaksa pommittaa et jos ei oo halukkuutta myyä nii ei sit. Itse kyl aina soitan takas....
     

Kerro tästä muillekin!