Ilmaisia tehdashuoltoja, tarkista omasi!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja impala67, 10.2.2006.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Tyytyväisenä chrysler corp. toimintaan, sain käyttöauton huollatettua ILMAISEKSI autokeskuksessa, nhtsa:n safety recall eli tehdastakaisinkutsujen perusteella. Vaihtoivat käsijarrujärjestelmän ja katin!

    Tsekkaa kuuluuko autoosi joku tehdastakuu huolto: (jopa vuosimalleihin -49 asti!)

    http://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/probl ... search.cfm
    JA TAI TÄLTÄ SIVULTA:
    http://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/SearchVehicles

    TRAFIN SUOMESSA JULKAISTUT TAKAISINKUTSUT
    http://www.ake.fi/ake/akerecall/


    Huollon tulee olla ilmainen ja autonmyyjän/valmistajan on se periaatteessa pakko järjestää. Chrysler yhtymä ainakin piti lupauksensa 15 vuotta wanhaan autoonkin.
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    :eek: eihän nyt ole huhtikuun eka eihän :eek: No ei ole, siis kuinka kauan noita recalleja valmistaja on velvollinen korjaamaan/korvaamaan???

    Linkki ei aukee jostakin syystä
     
  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    jostain syystä sivu tökkii, koita sivun juuresta eli www.nhtsa.dot.gov ja siitä eteenpäin. voi olla joku sivujenpäivitys meneillään, meidän päivä on niiden yö...
     
  4. Fireball

    Fireball Gearhead

    Joo kyllä sinne ny pääsee. Tavasin varsin yhen virallisen dokumentin sieltä läpi ja aika selkeesti uhattiin että valmistaja on vastuussa tästä huolimatta ajoneuvon iästä tai ajomäärästä. Jo on aikoihin eletty.
    Ja vielä enempi hämmästelen sitä ettei suomalainen maahantuoja laista velvollisuudestaan jollakin perähikiäverukkeella korjata 15 vuotta vanhaa mopariasi
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Saas nähdä. Mulla on turvavyön kiinnike 16 vuotta vanhasta käyttisruppanasta paskana ja se vika kuului takaisinkutsuttujen piiriin. Jännityksellä odotan että mitä vastaavat...
     
  6. Fireball

    Fireball Gearhead

    Tästähän voi kehittyä vielä vaikka mitä hauskaa, ainakin noitten maahantuojien mielestä :rotfl:
     
  7. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Harmi ettei 1957 Chrysleriä löytynyt listalta...
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minulla on niin laatuautoja, ettei ole listalla ollenkaan. :D
     
  9. zilu

    zilu Gearhead

    Faijalla oli aikoinaan toistakymmentävuotta vanha toyota avolava neliveto josta laatikko hajosi. Ukko meni ostamaan osia korpivaaralta, ja kaikki meni takuun piikkiin pyytämättä.. Osataan sitä Suomessakin.
     
  10. jusi99

    jusi99 Gearhead


    Ainahan suomessa on pidetty mopareista hyvää huolta.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    perskule,,, mun 69 coronetista ei ollu muuta kuin taka-akseli remppa, harmi kun se oli tarkotettu 81/4 ja mulla on 83/4 :cry:
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    :eek: :eek:

    Tämmöinen vastaus tuli maahantuojalta:

    Heips

    Koska kyseessä on turvallisuuteen liittyvä korjaus, on Recall periaatteessa
    voimassa. Ongelma on siinä, että kyseessä on aika vanha juttu ja osien
    saatavuus soi olla ongelma. Laitoin kyselyn Euroopan huolto-osastolle
    asiasta. Vastauksen saamiseen mennee useampi päivä johtuem mm. aikaerosta
    EU ja USA:n väilillä.

    :eek: :eek:

    En alakaan itse korjaamaan tuota turvavyön mekanismia :D
     
  13. Pastori Lämpö

    Pastori Lämpö 1st gear

    Mulla 67 chryslerissa 7 eri kohtaa.
    Otitteko yhteyttä suomeen vai ameriikkaan?
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Suomessahan sitä asutaan, niin täältä käsin ahdistelemaan..
     
  15. tonnisata

    tonnisata 1st gear

    Joo vasta kävin Tojotan 4wd hiluksin kanssa vm 90 , takuuhuollossa- kaikki em autot kuulmma kuuluu... vaihtavat ohjaukseen sellasen paksunväliraudan ja säätävät pyöräkulmat. Kumma kun vw llä eivät tienneet mitään , samoja-autojahan on vw taro merkkisinä... mul toinen sellanen ja se onkin sit ok :eek:
     
  16. pena

    pena 1st gear

    Ymmärtääkö joku tosta lincolnin kertomuksesta jotain(mä en ),saisko noi kaikki hoidettua autokivitilassa,eikö siellä ole virallinen huolto?Autokin on vasta 35 th ajettu,mutta etujarrut tärrää,jousitus epämääräinen,turvavöitä rikki jne.
    http://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/probl ... esults.cfm
    Ei toimi linkki jostain syystä,mutta auto Lincoln continental-88.
     
  17. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Kyllä ne sieltä löytyi, sivusto tökkii välillä (suuri määrä käyttäjiä ulukomailta eli suomesta? heh)
    jos nostat mekkalaa noista jarrulaikoista, saatat saada ne vaihdatettua. Jarruviat pitäisi olla semmosia että takuuviat pitäisi korjata ns. maailman tappiin.
    Onnea yritykselle.



    Make : LINCOLN Model : CONTINENTAL Year : 1988
    Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY
    NHTSA CAMPAIGN ID Number : 91V134000 Mfg's Report Date : JUL 30, 1991
    Component: SERVICE BRAKES, HYDRAULIC:FOUNDATION COMPONENTS:DISC:ROTOR
    Potential Number Of Units Affected : 325000
    Summary:
    FRONT DISC BRAKE ROTORS OF THE SUBJECT VEHICLES MAY EXPERIENCE SEVERE CORROSION IF OPERATED IN AREAS WHERE CALCIUM CHLORIDE AND SODIUM CHLORIDE ARE USED EXTENSIVELY.
    Consequence:
    SEVERELY CORRODED ROTORS MAY FRACTURE OR SEPARATE NEARTHE INNER EDGES OF THE BRAKE DISCS RESULTING IN REDUCED BRAKING EFFECTIVENESS,HIGHER THAN NORMAL PEDAL EFFORTS, LOUD GRINDING NOISES, AND MODERATE PULLS WHENTHE BRAKES ARE APPLIED. REDUCED BRAKING EFFECTIVENESS MAY INCREASE MINIMUMSTOPPING DISTANCES, POSSIBLY RESULTING IN AN ACCIDENT.
    Remedy:
    REPLACE FRONT BRAKE ROTORS WITH FULL CAST FRONT BRAKE ROTORS.
    Notes:
    SYSTEM: BRAKES.VEHICLE DESCRIPTION: PASSENGER VEHICLES SOLD OR REGISTERED IN THE FOLLOWING STATES: CT, IL, IN, ME, MA, MI, NH, NJ, NY, OH, PA, RI, VT, AND WI.

    Check to Request Research. Submit below.

    Make : LINCOLN Model : CONTINENTAL Year : 1988
    Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY
    NHTSA CAMPAIGN ID Number : 88V027000 Mfg's Report Date : MAR 03, 1988
    Component: SEAT BELTS
    Potential Number Of Units Affected : 4500
    Summary:
    DRIVER AND RIGHT FRONT PASSENGER INBOARD SEAT BELTS MAY BE IMPROPERLY ANCHORED DUE TO LOOSE NUTS THAT COULD BACK OFF.
    Consequence:
    BELT ANCHOR COULD DISENGAGE THE STUD; AN UNATTACHED BELTASSEMBLY WOULD NOT WITHSTAND AN IMPACT LOAD.
    Remedy:
    INBOARD SEAT BELT ANCHORAGES WILL BE CORRECTED TO PREVENT LOOSENING.
    Notes:
    SYSTEM: SEAT BELTS.VEHICLE DESCRIPTION: PASSENGER CARS.

    Check to Request Research. Submit below.

    Make : LINCOLN Model : CONTINENTAL Year : 1988
    Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY
    NHTSA CAMPAIGN ID Number : 88V030000 Mfg's Report Date : MAR 08, 1988
    Component: SUSPENSION:REAR:SPRINGS:COIL SPRINGS
    Potential Number Of Units Affected : 8848
    Summary:
    TWO TORSION SPRINGS ATTACHED TO REAR SUSPENSION CONTROL ARMS MAY FRACTURE AND RUB AGAINST A REAR TIRE.
    Consequence:
    THIS COULD RESULT IN SUDDEN LOSS OF TIRE INFLATIONPRESSURE WITH POTENTIAL FOR AN ACCIDENT.
    Remedy:
    INSTALL TORSION SPRING SEATS TO RESTRICT THE SPRINGS FROM CONTACTING THE TIRE IF THEY SHOULD FRACTURE.
    Notes:
    SYSTEM: SUSPENSION/TORSION SPRINGS.VEHICLE DESCRIPTION: PASSENGER CARS.

    Check to Request Research. Submit below.

    Make : LINCOLN Model : CONTINENTAL Year : 1988
    Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY
    NHTSA CAMPAIGN ID Number : 88V101000 Mfg's Report Date : JUN 21, 1988
    Component: POWER TRAIN:AUTOMATIC TRANSMISSION:LEVER AND LINKAGE:COLUMN SHIFT
    Potential Number Of Units Affected : 22893
    Summary:
    TRANSMISSION SHIFT CABLES MAY NOT MEET FORDS PULL OUT LOAD SPECIFICATIONS FOR THE SWIVEL TUBE PORTION OF THE CABLE, WHICH COULD ALLOW THE SWIVEL TUBE TO SEPARATE FROM THE SHIFT CABLE ASSEMBLY.
    Consequence:
    OPERATOR WOULD NOT BE ABLE TO SHIFT FROM ONE OF THEDRIVE GEARS INTO PARK POSITION.
    Remedy:
    REPLACE SHIFT CABLE.
    Notes:
    SYSTEM: TRANSMISSION SHIFT CABLE.VEHICLE DESCRIPTION: PASSENGER CARS.

    Check to Request Research. Submit below.

    Make : LINCOLN Model : CONTINENTAL Year : 1988
    Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY
    NHTSA CAMPAIGN ID Number : 88V114000 Mfg's Report Date : JUL 13, 1988
    Component: ELECTRICAL SYSTEM:WIRING:FRONT UNDERHOOD
    Potential Number Of Units Affected : 26000
    Summary:
    NYLON SHIELDED WIRING HARNESS, LOCATED IN THE ENGINE COMPARTMENT, IS SUSCEPTIBLE TO HEAT DAMAGE AND MELTING OF THE NYLON MATERIAL IN 100 DEGREE PLUS WEATHER.
    Consequence:
    MELTED NYLON SHIELD COULD DRIP ONTO THE EXHAUST MANIFOLDAND RESULT IN AN UNDERHOOD FIRE.
    Remedy:
    WRAP WIRING HARNESS WITH HEAT RESISTANT FIBERGLASS TAPE.
    Notes:
    SYSTEM: WIRING HARNESS.VEHICLE DESCRIPTION: PASSENGER CARS.

    Check to Request Research. Submit below.

    Make : LINCOLN Model : CONTINENTAL Year : 1988
    Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY
    NHTSA CAMPAIGN ID Number : 98V323000 Mfg's Report Date : DEC 15, 1998
    Component: STRUCTURE:FRAME AND MEMBERS
    Potential Number Of Units Affected : 2697000
    Summary:
    VEHICLE DESCRIPTION: PASSENGER VEHICLES ORIGINALLY SOLD OR CURRENTLY REGISTERED IN CONNECTICUT, DELAWARE, DISTRICT OF COLUMBIA, ILLINOIS, INDIANA, IOWA, KANSAS, KENTUCKY, MAINE, MARYLAND, MASSACHUSETTS, MICHIGAN, MINNESOTA, MISSOURI, NEBRASKA, NEW HAMPSHIRE, NEW JERSEY, NEW YORK, OHIO, PENNSYLVANIA, RHODE ISLAND, VERMONT, VIRGINIA, WEST VIRGNIA, AND WISCONSIN. THE REAR LOWER SUBFRAME MOUNT PLATE NUT CAN EXPERIENCE STRESS CORROSION CRACKING IF SUBJECTED TO LONG TERM EXPOSURE TO ROAD SALTS. THIS CAN RESULT IN FRACTURE AND LOSS OF THE STRUCTURAL INTEGRITY OF THE SUBFRAME MOUNT ATTACHMENT. DETACHMENT OF THE BODY MOUNTS AT THE REAR CORNERS OF THE SUBFRAME, WHICH SUPPORTS THE ENGINE AND TRANSMISSION, ALLOWS THE REAR CORNERS OF THE SUBFRAME TO DROP.
    Consequence:
    IF BOTH REAR CORNERS DROP, STEERING WOULD BECOME SUDDENLY VERY DIFFICULT, AFFECTING VEHICLE CONTROL AND INCREASING THE RISK OF A CRASH.
    Remedy:
    DEALERS WILL INSTALL SUBFRAME REAR MOUNT BOLTS, REINFORCEMENT PLATES, AND PLATE NUTS.
    Notes:
    NOTE: THIS RECALL CAMPAIGN SUPERCEDES RECALL CAMPAIGN 93V-106. OWNER NOTIFICATION IS EXPECTED TO BEGIN JANUARY 18, 1999. OWNERS WHO TAKE THEIR VEHICLES TO AN AUTHORIZED DEALER ON AN AGREED UPON SERVICE DATE AND DO NOT RECEIVE THE FREE REMEDY WITHIN A REASONABLE TIME SHOULD CONTACT FORD AT 1-800-392-3673. ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S AUTO SAFETY HOTLINE AT 1-888-DASH-2-DOT (1-888-327-4236).

    Check to Request Research. Submit below.

    Make : LINCOLN Model : CONTINENTAL Year : 1988
    Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY
    NHTSA CAMPAIGN ID Number : 88V118000 Mfg's Report Date : JUL 19, 1988
    Component: ELECTRICAL SYSTEM:WIRING
    Potential Number Of Units Affected : 28000
    Summary:
    ELECTRICAL CIRCUIT THAT CONTROLS CURRENT TO BRAKE PUMP MOTOR RELAY, HEATER AND AIR CONDITIONING BLOWER MOTOR, TURN SIGNALS, AND A ELECTRONIC MESSAGE CENTER MAY OVERHEAT DUE TO INABILITY OF IGNITION CIRCUIT WIRING CONNECTIONS TO DISSIPATE HEAT GENERATED BY ELECTRICAL LOADS.
    Consequence:
    BRAKE PUMP MOTOR WILL NOT OPERATE, SUBSTANTIALLY REDUCINGBRAKING CAPABILITY; BRAKE WARNING LIGHT WILL COME ON.
    Remedy:
    REPLACE IGNITION SWITCH AND MODIFY SWITCH WIRING.
    Notes:
    SYSTEM: ELECTRICAL.VEHICLE DESCRIPTION: PASSENGER CARS.

    Check to Request Research. Submit below.

    Make : LINCOLN Model : CONTINENTAL Year : 1988
    Manufacturer : A.H.A. MANUFACTURING LTD.
    NHTSA CAMPAIGN ID Number : 89V057000 Mfg's Report Date : MAR 23, 1989
    Component: FUEL SYSTEM, GASOLINE:DELIVERY:HOSES, LINES/PIPING, AND FITTINGS
    Potential Number Of Units Affected : 5
    Summary:
    PROCESS USED FOR CONNECTING THE GAS LINES WAS SUBSTANDARD.
    Consequence:
    A GAS LEAK COULD DEVELOP CREATING A FIRE POTENTIAL.
    Remedy:
    INSTALL STANDARD GAS LINE COMPRESSION FITTINGS.
    Notes:
    SYSTEM: GAS LINES.VEHICLE DESCRIPTION: EXTENDED WHEELBASE LIMOUSINES.
     
  18. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tämä sivusto toimii edelleen;
    http://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/SearchVehicles

    valitse välilehti "recalls"

    siitä vaan takuuhuoltoja tilaamaan uusiin jenkkeihin, jopa maahantuojien ohjelmien ohi harmaatuodut autot saa nämä korjaukset ilman erillistä korjauskustannusta, autokauppiaat laskuttaa tehdasta...
     
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Löysin tän muutama vuos sitten ja sen mukaan mun pulkassa oli yks tekemätön ilmanen remppa. Remppa sisälsi jotain palikkaa vaivaan kun virta-avain lähti lukosta oli vaihde missä asennossa vaan, ja vaihteen sai päältä pois ilman avaimia.

    Ekalla kertaa ei huolto onnistunut kun piti tilata saksasta lisää osia. Tokalla toimi. Merkkiliikkeessä tehtiin.

    Auto oli tuolloin jo yli 10v vanha.(uusi)
     
  20. impala67

    impala67 Double Gearhead

    jep kuten jo ammoin vuonna 2006 kun tämän aiheen aloitin ja kerroin, autokeskus vaihtoi kumilärpäkkeitä mun -91 wrangleriin, joka oli sillon JUST 15 vuotta vanha. 15v. on raja, eli tänä vuonna 1998 autoihin voi teoriassa vielä saada noita takaisinkutsuja toteutettua!
     

Kerro tästä muillekin!