ilmapumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Barracuda-65, 3.8.2010.

  1. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Moro,

    Kuinka tarpeellinen on tollanen ilmapumppu, siitä tulee putki katin taakse ja ajatuksenan olis laittaa tuplaputket ilman kattia kun ei rek.otteessa lue mitää vähäpäästöisyydestä eikä katista, auto on käyttis ram van 318cid tbi tai joku ruutta kuitenkin.
     
  2. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    En tierä moparista, mutta uskon olevan suurin piirtein samalla tapaa kuin GM tekee (teki). Eli tuon ikäisessä GM vehkeessä koneen ollessa kylmä ilma puhalletaan pakosarjaan, jotta lambda lämpeää nopeammin. Lämpöisenä ilma puhalletaan kattiin jotta katti toimii paremmin. Lämpimänä pakosarjaanhan ei voi pruutata, kun silloin lambda näyttäis mitä sattuu.

    Mikäli katin jälkeen ei ole lambda anturia (tuon ikäises ei pitäisi vielä olla), niin tietokone ei piittaa paskan vertaa onko sielä ilmapumppu vai ei. Kannattaa se varmaan jättää sen verran että pakosarjat saa kylmänä ilmaa, lambda lähtee toimimaan paremmin. Ja se putki joka meni ennen kattiin, jätä se vaikka kirjahyllyyn koristeeksi. Jätä kuitenkin ne tietokoneen ohjaamat venttiilit sinne pumpun viereen, jottei pakosarjat saa ilmaa koneen ollessa lämmin.

    Näin ainakin GM autossa tekisin.
     

Kerro tästä muillekin!