Impalaan tehostimen paineletku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja pervolet, 1.6.2017.

  1. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Apuja kaipailisin. '66 Impalassa tehostettu simpukka, jossa kartiomallin paineletkun liitäntä sekä uudempaa(?) mallia oleva tehostimen pumppu,jossa myös kartiomallin liitäntä. Kierrekoot hakusessa tai oikeanlainen letku näiden välille.

    Yhden letkun tilasin ebaysta,jossa on oikea liitäntä simpukkaan mutta pumpun puolen päässä on sitten naaraspää kun pitäis olla uros. Kierteen koosta ei tietoa kun ei ole kotitallissa oikein matskua millä testata...Saako siihen kartio-kartio kaksoisnipan tai tjms.?

    Kuviakin otin mutta ei taida onnistua lisätä kännykällä...kokeilen myöhemmin koneella.
     
  2. rane58

    rane58 Double Gearhead

  3. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Siinäpä se temppu seisoo ja häntäänsä heiluttaa kun ei tämä systeemi ole vielä ikinä ollut kasassa,ts. ei ole sitä rikkinäistä letkua minkä kanssa mennä hydyliikkeeseen. Pitäs irrottaa simpukka ja pumppu ja mennä niiden kans...enkä kyllä usko että rupeaisivat tekemään niiden perusteella. Voin toki olla väärässäkin.:p
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä ne tekee ihan mitä vaan, kunhan et avaa suutasi sanalla "ohjaus". Sano vaikka, et mönkkärin puskulevyn nostajasta.
     
    rane58 tykkää tästä.
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Senkin varmaan löytää, tai jos saa sopivan tumpin, jossa oikea liitin, niin väliin hydrauliikan helmijatko, puree riittävän piukkaan.
     
  6. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Sen verran olen saanut selville(kun tilasin silmät kiinni tradepartsilta kaksi erilaista adapteria) että pumppuun tuleva kierre on 5/8" ja simpukkaan tuleva kierre on 11/16". Löytyi sellaiset adapterit että nyt kummassakin päässä olisi AN6 -kierre. Saako teetätettyä an6- naaraskierteillä olevan letkun vai alanko metsästää jenkeistä 5/8" / 11/16" urospäillä olevaa letkua...? Paikallinen hydrauliliike sanoi etteivät saa tehtyä tuollaista "trumpettiliitosta". Sattuisiko olemaan ketään näistä liittimistä ymmärtäviä paikalla? o_O
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    aika monesta ottanut varovasti sen alkup.pään irti ja käynyt prässäyttämässä uuden letkun siihen.on se uutenakin siihen laitettu.nyt viimeisin oli painepesurin letku kun merkin omat päät ja uusi letku yli 200€.
     
  8. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Jees,kuten aiemmin totesin niin ei ole sitä vanhaakaan letkua olemassa kun uutta systeemiä rakentelen. Muuten toki tekisin vanhoilla päillä.
     
  9. 3964

    3964 3rd gear

    Eikös an6 ole sama kuin 3/8 jic liitäntä hydrauliikassa
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  11. rodhot

    rodhot Gearhead

    Kuten 3964:en kertoi ,niin jic liitin sopii hydrauliikasta.
     
  12. pervolet

    pervolet 2nd gear

    JAMANT tykkää tästä.
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ole hyvä...
     
  14. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Jepulis, kiitokset tiedosta. Pitääpä kysellä paikallisilta hydyliikkeiltä joskos ne nyt sais siihen letkun välille tehtyä. :cool:
     
  15. GBS

    GBS 3rd gear

    Jotkut hydyliikkeet eivät suostu tekemään mitään ohjausletkuja.
    Eivät halua vastuuta jos ajelet letkurikon jälkeen pusikkoon. Sama myös jarrujen suhteen.
    Mutta... voihan sitä olla sanomattakin.
     

Kerro tästä muillekin!