Iskareiden kiinnityksen muutos & Uniball nivelet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Iiro, 17.3.2023.

  1. Iiro

    Iiro Gearhead

    Autossa on tuollainen kiinnihitsattu iskariputki, kuten tämä:
    http://blogs.youwheel.com/2014/06/1...sign-101-part-iv-macpherson-strut-suspension/

    Ajatuksena että pistäis putken poikki, ja laittaisi sisään ainesputkea, jossa sopivasti jyrsittynä pari sivua sileäksi & ruuvin reiät ja hitsaisi kiinni, jotta käy tuollainen "haarukkaiskari" jossa helppo camberin säätö.
    https://www.car-engineer.com/mac-pherson-and-pseudo-mac-pherson-suspension/ (sivulla oleva Insignian kuva)

    Samalla onnistuisi madallus, oletuksella että tuollainen iskari on normaalia lyhyempi.

    Kysymys:
    1. Onko kukaan moista tehnyt?
    2. Saako tuollaisia "pyöreästä haarukka iskariin" palikoita jostain ostaa, vai meneekö teettämiseksi? Millä hakusanalla edes etsiä?

    Lisäksi:
    Voiko uniball niveliä käyttää raidetangonpäinä? Kelpaako katsurille?
    Tuollaiset kiikarissa, tai vastaavat oma tekeleet: https://technotoytuning.com/nissan/280z/high-clearance-outer-tie-rods-datsun-240z-260z-and-280z
     

Kerro tästä muillekin!