Itsevulkanoituva teippi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MH, 24.9.2013.

  1. MH

    MH 3rd gear

    Onkos jollain kokemusta, että kestääkö tuollainen itsevulkanoituva teippi pitempiaikaista käyttöä? Mondeossa on tuollainen 5-haarainen, kalliin näköinen vesiletkuhässäkkä josta yksi haara vuotaa. Nuukana ajattelin yrittää tuollaista teippikorjausta. Mahtaako olla toivoa että kestää pitemmän aikaa?

    Entä osaako joku suositella hyvää tuollaista teippiä?
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Re: Itse vulkanoituva teippi

    itse käyttäisin 2-komponentti liimaa. vulkanoituva kestää aikaa ja vettä mutta tuskin syylärissä?
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Re: Itse vulkanoituva teippi

    Rohkeasti kysymään mitä uusi osa maksaa.
    Ei pidä painetta välttämättä toi teippi, se ei liimaudu.
    Muovihitsaus, kolvilla varovaisesti halkeamaa silitellen.
     
  4. MH

    MH 3rd gear

    Re: Itse vulkanoituva teippi

    http://dynasystems.nchsuomi.fi/esitteet ... 20TAPE.pdf

    Tuon teipin ainakin luvataan kestävän melko hyvin. Tietenkin tuollainen rulla voi maksaa enemmän kuin uusi letku.
    Täytyypi huomenna kysellä mitä uusi letku maksaa ja suunnitellaan sitten lisää.
     
  5. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Ainakaan tavallinen vulkanoituva teippi ei ole itsellä toiminut. Se letku elää ja teippi irtoaa. Mutta, korjasin kerran yhden vaikeasti saatavan letkun laminoimalla sikaflexillä kyllästettyjä lakanasuikaleita letkun ympärille. Hyvin toimi.
     
  6. jaketech

    jaketech 3rd gear

    pikkupoikana oli jäärata autona vanhakoppanen ekkeri ohc moottorila. koneenkorvakko petti ja laturin pyörä söi reijän alavesiletkuun. rahaa ei ollut ostaa ehjää letkua ni korjasin sen itte. jostain kumista leikkasin paikan ja liimalla kiinni. sen jälkeen käärin monta kerrosta vulkanointiteippiä ja patentti kesti monta vuotta :D
    epäilen että ilman paikkaa ei ois kestänyt teippi.
     
  7. mafo

    mafo 3rd gear

    ainakin JCBn alavesiletku on teipattu ihan tehtaalta?
    mutta se onkin englantilainen :rotfl:

    [​IMG]
     
  8. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Onnistuminen varmaan riippuu siitä miten paljon öljyä kumi on ehtiny imeä itteensä...
     

Kerro tästä muillekin!