Jarrulevyjen sorvaus??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja JAMANT, 26.5.2009.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Missäs pääkaupunkiseudulla onnistuu jarrulevyjen allasorvaus??? Onko mitään vinkkiä??
    Itsellä on yksi tiedossa, mutta kolmen viikon sairasloma koneenkäyttäjällä aiheuttaa aikatauluongelman (Jarrupoljin Oy) :-? :-? !!
    Oliskos muita vaihtoehtoja tiedossa???
     
  2. cenote

    cenote 1st gear


    Kannattaako sorvaus? Jos levy menee liian ohueksi on siinä murtumisen mahdollisuus. Samalla vaivalla ostaa uudet levyt.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tässä tapauksessa on kyseessä uudet levyt (puoli vuotta vanhat), pitkä juttu!!! Tyyppivikaa, levyt kieroutuu, satulat kuulema syyllisiä (ilmoittaa jopa tehdas, siis auton valmistaja)!!!
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Ammattikouluissa, joissa on autopuolen opetusta, on yleensä noita "reliikkejä", eli jarrusorveja, joita sit käytetään opetustarkoituksessa. Jarrulevyjen ja -rumpujen sorvaushan ei ole tätä nykypäivää, kun perustuntiveloitus ylittää normaalisti reippaasti uuden levyn vaihtokustannukset. Mä olen joku 5-7 vuotta sit sorvannut yhdet rummut, kun oli kiire saada auto leimalle ja pitkälle kiertueelle, mutta sekin oli vähän erikoisempi auto.

    Se sanottuna, jos levy/rumpu ei oo yli 13" ulkohalkaisijaltaan, mä voin sorvissa vetää ne rummut suoraksi. puh nro löytyy allekirjoituksesta.
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Ai niin, Metroautolla Viikissa oli n. 6 vuotta sit jarrulevysorvi jolla allasorvaus onnistuu, liekohän sielläkään enää yhtää niistä vanhoista parroista töissä jotka sitä osaa ja viitsii käyttää, saati laitetta?
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, tiedetään, mutta edelleen pitää sorvata alla, irtolevyn sorvausmahdollisuus on itselläkin, mutta levyjen pitää pysyä navoissa kiinni, jolloin saadaan kompensoitua mahdollinen vanhan navan ja uuden levyn välinen ruostumiskierous (siis vanhaan napaan jäävä ohuen ohut ruosteen aiheuttama mahdollinen heitto, levytehdas ilmoittaa, että pitäisi uusia navat samalla kuin uusii levyt, tulee tosi kalliit levyt silloin)!!!
     
  7. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Mikähän automerkki/malli on kysessä, ettei koskis tikullakaan..? :odroll:
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Se on se heikkotekoinen välimalli, Jeep Grand Cherokee (WJ/WG) vuosimalliltaan 99-04!! Ja sen sanon suoraan, että surkeampaa esitystä Jeepistä ei ole nähty, kaikki on suunniteltu päin helvettiä ja tehty halvalla ja mikään ei tunnu kestävän!!!!
     
  9. turboman1

    turboman1 3rd gear

    Shell Tuusulantien päässä...

    En oo aivan varma onko siinä Shellin yhteydessä olevassa korjaamossa, joka on Tuusulantien Hesan puoleisessa päässä, allasorvausmahdollisuus, mutta kysäise. Ainakin irtolevyjä ovat kuulemani mukaan sorvailleet.

    Korjaamon nimeä en kyllä muista, mutta Shellin kautta senkin varmaan ja puhelinnumeron löytänee!

    T. Se alkuperäinen Forte-mies kaukaa historiasta... :)
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: Shell Tuusulantien päässä...

    Kiitti vihjeestä, selvitellään....

    Alkuperäinen Forte-mies, ööh, nyt heräs uteliaisuus, kerro lisää :-?
     
  11. turboman1

    turboman1 3rd gear

    Forte...

    Vastattu YV... :D
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: Forte...

    Ja vastattu kans YV!!!
     
  13. kasipallo

    kasipallo Gearhead

    menipä mystiseks
     
  14. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Täytyy olla tosi paska systeemi, jos navan pintaruoste aiheuttaa levyjen kieroutumista. Mä olen paiskonut ruosteisiin napoihin levyjä tosi monta kertaa (=satoja) kun en jaksanut ruveta hifistelemään napoja puhtaaksi, enkä muista että sen takia olis tullut takaisin levyjen kierouden takia.

    Onks tossa grand shitrokeessa levy navan takana kiinni pinnapulteilla?
     
  15. solifer 72

    solifer 72 1st gear

    kyl

    se nyt alkaa ihmetyttää :-? ....kuin tommosii on tehty,jos pieni ruoste tuollain vaikuttaa????? kyl enemmänki vaikuttas siltä,et uudet (tai teht.asennetut) palat jumittaa eli satulan liukupintojen ja jarrupalan välys liian pieni,niinku yleensä on kun ostat tarvikepalat....olen heitelly paljon jarrupaloja paikoilleen ja jo suosiolla saa ottaa rällän käteen ja vetää maalit jarrupalan liukupinnast huist hel..ttiin....ja kupparitahnaa saa käyttää niihin hiottuihin pintoin maltillisesti...hyvin ainaski tähän asti toiminu.......jos jarrupala "laahaa" nii tietysti tulee poppa ja levy kieros oitis....tai niin jos cirokees on nii vauhti :mad: päällä et täytyy alvariinsa seisoo jarrul :wink:
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No niin minäkin olen jo 16 vuoteen ehtinyt asentamaan varmaan satoja levyjä, eikä muissa ole moista ongelmaa!! Mutta niin EBC ilmoittaa, että pieni heitto levyn takana navassa aiheuttaa kieroutumisen ja eivät ota mitään vastuuta asiasta!!! Ja siinä on meikäläinen yrittäjänä paskavälissä, kun kuluttajalle olen se kelle asiasta valitetaan!! No nyt olenkin jo heti, kun levyistä noihin aletaan puhumaan, ilmoittanut nämä ongelmat ja että en ota asiasta mitään vastuuta, kun levyn valmistaja ilmoittaa että pitää ne navat vaihtaa ja auton valmistajakaan ei ota mitään vastuuta satuloistaan, niin parempi kun ostat ne levysi jostain muualta, loppuu se kitinä :rotfl:
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: kyl

    No ihmetyttää se minuakin, mutta minkäs teet, kun ei kukaan halua ottaa vastuuta tekemistään, eikä asiakaskaan halua vaihtaa levyjä ja paloja puolenvuoden välein, eikä auton vaihtokaan kuulema huvita :wink: :wink:
     
  18. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Mulla on Chrysler 300M -99:ssä "kesälevyt" ja "talvilevyt".
    Kesälevyt on uritetut ja rei'itetyt (Brembo?), talvilevyt on orkkikset.
    Kummatkin täytyy sorvauttaa sesongin päätteksi kun ratissa tuntuu ravistusta jarrutettaessa. Ei niistä tarvi sorvata kuin pari kolme kymppiä, jotta ne saa heitottomiksi, mutta kumminkin.
    Ja te jotka ette usko, kävin kesällä 2007 Jenkeissä ja neljässä varaosaliikkeessä sanottiin tuota tyyppiviaksi.
    Esim. muutamassa NAPA:n varaosaliikkeessä oli tuollainen paikoillaan olevan levyn sorvauslaite. Toimenpide maksoi about $20/levy.
    Jarrupaloissakin on eroja, nyt on Raybestos-palat jotka on ainakin 300M:ssä paskat. Jenkeistä ostin keraamiset palat ja ne toimii.
    Onneks reilun kk päästä taas Jenkkeihin ja laukut täyteen osia :rotfl:
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Irtolevyille etsittäis ammattitaitoista tekijää. Harvinaiset levyt, joita ei valmisteta uusina. Ei sais mennä piloille ;)
     
  20. Fargo

    Fargo Gearhead

    Mulla edelleen jarrulevy- ja -rumpusorvi verstaalla. Ja Pohjois-Espoostahan tuo paja löytyy edelleen.
     

Kerro tästä muillekin!