Jeep Cherokee - 91 4.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja sam1, 20.10.2008.

  1. sam1

    sam1 1st gear

    Kertokaas mimmoisii vehkeitä nää oikein on siis mielipiteitä hyvät ja huonot asiat olisin tällaista ostamassa :eek:
     
  2. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    Pari XJ:tä omistaneena;

    Pirun kiva vehje.

    Jos löydät ehjän ja siistin, niin siitä kannattaa maksaa.

    Tekniikaltaan varsin varmoja, yleisin huoli on varmaan etu murrokset.

    Yleisesti ottaen hyvin rakennettuja perus autoja.

    Vakionakin pärjää niin maastossa, kuin kadullakin, modaamalla paranee metsässä ja huononee kadulla samassa suhteessa :rotfl:

    Bensaa on mulla kulunut 8-15L, HO oli huomattavasti nälkäisempi.

    Vanhemman mallin abs on kallis korjata ja varsin vikaherkkä, etsi absiton.

    Jos kabiini ei lämpene talvella, niin kunnollisen termarin laitto auttaa.
     
  3. Kapinallinen

    Kapinallinen Gearhead

    Mulla oli kans XJ ja hölmöyksissäni myin sen pois. Se oli 2,5l joka vaikutti myynti päätökseen eli mun mielestä oli nuhanen verrattuna 4,0l

    Muuten en voi kuin kehua Jeeppiä ylipäätänsä hyvänä autona oli lämmin ja keli kuin keli eteenpäin meni ku juna, tilaakin riitti meidän viisihenkiselle perheelle ja kamoille.

    Etu murrokset jouduin vaihtaa ja sitten pyyhkijöissä oli jotain kuluma vikaa jonka olen huomannut vaivaavan muitakin Jeeppejä.

    Tällä hetkelläkin etsin jos hyvä yksilö löytyy kohtuu hintaa ostan Jeepin heti välittömästi ja pistän Opelin kiertoon :)

    Autohuolto Jamant Espoossa on erikoistunut Jeep autoihin ja siellä on erittäin asiantunteva ja neuvoja mielellään antava hemmo puikoissa suosittelen ottamaan yhteyttä häneen jos haluat tietää Jeeppien hyvät ja huonot tekniset puolet.
     
  4. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Mielipiteeni on että,laita vähän lisää niin saat ZJ:n 5,2l kasilla saat enemmän vääntöä ja ominaisuuksia samalla kulutuksella.
     
  5. w211

    w211 1st gear

    Isomoottorisia..

    löytyy naapurista blocket.se joka päivä par kolme uutta myyntiin.verot n. 1500 e mikä ero käytännössä kulutuksessa normaalissa nurkka-ajossa?se viskokytkin arveluttaa näin alkuun.
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Meneekö ZJ 5,2:lla kympin pintaan nurkka-ajossa ? :eek:
     
  7. MercComet

    MercComet Gearhead

  8. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Ei mene,mutta ei mene 4,0 XJ:kään .Saman syö kuin 5,2l ZJ.Siis nurkka-ajossa n,15-17l/100km.Tiedän kun minulla tuo XJ on ollut ja maantielläkin kulutus liippaa samaan ja ZJ:llä jopa pienempi jos vetää kuormaa.
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No mulla ei kulutus ikinä ylittänyt 15 litraa, paitsi silloin kun kärry oli perässä. No, eipä sillä niin suurta väliä, seuraava 4-veto on ZJ 5,9:llä tai WJ.
     
  10. pekka.j

    pekka.j Gearhead

    Mulla vei HO sen 15L/satku, kun oli lambda paskana. Aiempi tavallinen 4.0 meni nurkissa 10-12 ja emäntä sai sen menemään maantiellä kesällä 8 pintaan, minä en...
     
  11. Vette89

    Vette89 1st gear

    Onkos kellään kokemusta noista 2,5l bensakoneista? kestävyys kulutus ym??
     
  12. Högge

    Högge 1st gear

    outoa

    En kyllä pysty millään käsittämään miten pääsette 4 litraisella tuollaisiin kulutuslukemiin??? Mun kulutushuiput maastoajossa on 34l/100km ja pienimmillään olen päässyt kaupunkiajossa n. 21l/100km ??? mut bensaa saa huoltsikoilta rahalla :)
    niin ja jos autolla pääsee sinne minne tarttee, niin väliäkös tuolla kulutuksella on...
    En tiedä, onko jenkkimalleilla ja "suomimalleilla" eroja muuta ku mittaristo?, mut äkänen on maasturiksi. Mun auto on Cherokee Pioneer -89. ilman abseja ja muita herkkuja...
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Nyt 1000km ajaneena EI voi kun kehua ja ylistää!!! Mahtava kone....

    Maantieajossa "rekkanopeudella" kulutus painuu 9-10l/100km!!!!!

    Kaupungissa tuntus riippuvan oikean nilkan käytöstä, mutta jalkoihin EI tunnu jäävän puhti riittää.

    Ja yllättävän "kohteliaita" tuntuu kanssa autoilijat olevan, ei tungeta kolmion takaa eteen, Ei auota ovia parkista etc
    :rotfl:
     
  14. jeddah

    jeddah 2nd gear

    Joo jenkiksi aika näppärä ja tukeva vehje, ja jollain tavalla suurempaa huomiota herättämätön auto, mitä nuo muut mun autot ei tosiaankaan ole...

    Ostin muutama kuukausi sitten ihan huumorilla Rintajuopon huutokaupasta '92 Cherokeen neljälitrasella koneella, hieno pirssi kaiken kaikkiaan :D

    Sähkölaitteet toimivat vähän mikä mitenkin, ja moottorinohjauksessa on jotain mystisiä pikkuongelmia. Mutta, toimii kuitenkin ja kulkee ihan hienosti.
     
  15. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Mikäli ikkunat/keskuslukko reistailee syy yleensä löytyy kuskinovesta lähtevästä johtonipusta saranan kohdalta. Cruisen viat johto poikki viiksen juuresta.

    Pitkä vieteri käynnistäessä normaalia. Kampiakselin asentotunnistin yleisin oikea vika...
     
  16. jeddah

    jeddah 2nd gear

    Juu ikkunat ja keskuslukko molemmat reistaavat, juuri niitä piuhanippuja epäilinkin kun esim. kuskin oven kaiutin sammuu ovea avatessa :rotfl:

    Cruisea ei autosta edes löydy, on ihan neekerimalli, jopa laatikko on käsin hämmennettävä versio.

    Pitkä vieteri on juu, sitä ei auta yhtään että startti pyörittää välillä tosi laiskasti. Ostettaessa tyhjäkäynti huuti välillä 3000rpm, sen sain kuntoon räpläämällä kaasuläpän asentoanturia, mutta nyt joskus alkaa tyhjäkäynti tökkimään ja kaasua painamalla nykimään koneen lämmettyä. Häviää itsekseen kun hetken ajelee. Täytynee säätää hieman takaisinpäin...
     
  17. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kuullostaa ihan tyhjäkäyntisäätimen paskasuudelle, ota irti ja liota jarrukliineris, puhalla kuivaks ja paikoilleen.

    Kaasuläpän anturin voit sitten palauttaa siihen missä olikin :rotfl:
     
  18. jeddah

    jeddah 2nd gear

    Voipi olla niinkin... Jännästi vaan hävisi se tyhjäkäynnin huutaminen tuolla säädöllä, jostain netin syövereistä löysin ohjeet siihen. Ja nyt kun se tyhjäkäynti alkaa tökkimään, kone ei meinaa edes käydä kaikilla ja kaasua se ei kestä ollenkaan, jotenkin viittaisi hieman johonkin muuhun ongelmaan.
     
  19. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Bensafilsu?? Tai bensapumppu (kulutustavaraa Jeepis netin mukaan). Mittaa bensanpaineet.

    Tietty sytkäpuoli oli kunnossa? Jakajankansi ja pyörijä sekä johdot ja tulpat (Champion).
     
  20. jeddah

    jeddah 2nd gear

    Juu tänks, toi bensapumppu ei vielä tullutkaan mieleen, kaikkia muita on kyllä pohdittu että pitäisi ehkä joskus edes tulppa irrottaa. Ihan terveesti se kyllä surahtaa kun sytytystä näyttää, suodatinta ei ole tullut vielä edes etsittyä, josko nyt olen vielä montaa kertaa edes vilkaissut auton alle... Täytyy tutkia, kunhan ehtii. Nyt ei kiinnosta, auto toimii pikku puutteista huolimatta... :p
     

Kerro tästä muillekin!