Jeep cherokee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja wolfvan, 19.3.2010.

  1. wolfvan

    wolfvan 1st gear

    Harkinnassa vanin vaihtaminen ihan vaan vaihtelun vuoksi -90 luvun jeeppiin, myynnissä näyttäs olevan tuollaisia 300tkm ajettuja. Kellään tutullakaan ei oo ollu niin ei tiedä niistä mitään.
    Millaisia käyttökokemuksia muilla on kannattaako hankkia käyttöautoksi?
    Kumpi on parempi kestävyydeltään bensa vai diesel?
    Toimiiko automaatti ja kestääkö nuo mitään, kokemusta kyllä th 700 laatikoiden kestävyydestä.
    Löytyykö varaosia normi varaosa liikkeestä?
    Kuluttaako tuo nelilitranen enempi kuin vani?
    Tuossa nyt muutamia kysymyksiä, jos joku viittis vähän valaista.
     
  2. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Mulla on ollut syksystä ajossa `90 xj chero, ajettu jotakuinki 360tkm. Bensakutosella ja taitaa tomaattiloota olla AW4. Tekniikka pelaa hyvin, loota toimii nätisti eikä luista. Jakarina on tossa mun cherossa np242 ja koko talven oon huristellu 4-veto päällä. Kulutus on pyöriny 12 ja 15 litran välillä, 15 litraa meni kärry perässä ja normisti seka-ajossa palaa n. 13.5 litran pinnassa nelikolla.

    Aikasemmin mulla oli `89 chero 2.1 litrasella turbodiesulla -> rellun valmistama kones. Manuaali loota ja jakarina oli np231, jossa on vain part time nelikot, eli pitävällä pinnalla ei nelikko päällä kannata ajaa. Kone oli suhtkoht taloudellinen, mutta täysin puhditon siinä kopassa. Siinä on vastaavan tyyppinen jakajapumppu mitä vanhoissa td volkkareissa käytettiin -> annoin ahtokaralle rälläkkää ni alko ahdot nousemaan ja kärry liikkumaan. Tosin huohotuskin kasvoi samaa rataa ja öljyä paloi ihan riittävästi. Tommoseen pumppuun mulla olis vieläki tallessa isompi nestepää, saa sen verran syöttöjä jotta voi sulattaa sen koneen, jos ei muuten saa hajalle :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Mä suosittelen bensakoneista, kuluttaa, mutta ei liikaa ja kestää + toimii hyvin.
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Varmasti hyvä peli!

    Jos 4.0 + automaatin kulutus on liikaa, niin onhan niitä -90 luvun Jeeppejä myös pienemmällä neloskoneella+manuaalivaihteistolla. Kaverilla oli -99 sport-malli 2,5 litraisella bensakoneella ja se mainitsi joskus että kulutus oli noin 10 l/100 km?

    Jokatapauksessa näppärä perheauto. Ja varsinkin talvella se on ihan oikea maasturi eikä mikään cityversio.
     
  4. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Niin Mulla oli aikoinaan tommonen XJ 4.0 sport high output vm-94. lootana select track.Veneen vetoa ,polttopuun vetoa umpimetsästä ym,työtä.Kulutus mulla kaikkiaan n,14l/100.Maantie 12,5 kaupunki 18-20l/100km.Kevyt talvisilla luiskilla ja siinä mielessä huono kun veneen paino melkein sama.kulkee ja kiihtyy mukavasti tolla 4 litrasella pannulla.Lambdan vaihdoin siihen mun aikana ja vaihdelootaan pyörimistunnistimen kun sammuili sinne tänne mutta ei muuta remppaa.Vaihdoin sen sitten ZJ:hin v8:lla ,joka mielestäni on parempi veturi kuin XJ.
     
  5. wolfvan

    wolfvan 1st gear

    Kiitokset vastauksista, löytyihän sitä tietoa muualtakin kun alkoi hakemaan. Tuo 2,5 olis kyllä kiinnostava mutta aika vähän niitä tarjolla, eikä se 4litrasen kulutuskaan niin pahalta kuullosta kun ei mulla tuu kilometrejäkään vuodessa kuin reilu kymmppitonni. Nettiauto on autoja pullollaan mutta silti auton vaihtaminen on vaikeaa, kun löytyy se mieluinen niin oma vaihdokki ei sitte kinnostakkaan toista osapuolta :lol: katsotaan ajan kanssa ei kiirettä.
     
  6. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Käyttiksenä on -99 2,5 bensa (karvalakki) ja todellakin kulutus 9,5-13 välillä ja se vetokykykin 3050kg aika huoleton auto ollut mulla yli2v.
    Ajettu 84tkm josta itse 20tkm ja akku ja laturinhihna vain pakolliset remontit sekä tietysti öljynvaihdot ja niveltenrasvaukset renkaidenvaihdon yhteydessä.
    Alle 10tkm /vuosi ajosuoritteella ei diesel kannata ja on sitten lämmin talviauto :D
     
  7. wolfvan

    wolfvan 1st gear

    Tuo wrangler on kyllä näppärän näköinen ja harvinainen kallis kyllä ikäisekseen. Ajaakohan noilla talvella kukaan kova katto tietysti päällä.
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Täälläpäin on ollut pari ajossa koko talven. Kait niissä jotenkin tarkenee?
     
  9. 370

    370 Gearhead

    -92 Cherokeella oon pari vuotta ajellut, 4.0HO ja AW4. Kulutus vaihtelee, seka-ajossa kesällä n.12 ja -30 pakkasilla n.17. Ei ole vikoja ollut, normi huollot. Eka nelikkoni talvikäytössä, enkä aja enää talveakaan 2-vetosella. Hinnat kohtuullisia, jos vastaaviin japseihin vertaa. Loisto kärry, suosittelen.
     
  10. wolfvan

    wolfvan 1st gear

    Onko nuo nelilitraset -89 alkaen ruisku vai kaasari koneita, ja mitä eroa on cherokeella ja laredolla. Tässä pari tyhmää kysymystä
     
  11. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ruiskujahan ne. Laredossa vähän huonommat varusteet kuin limitedissä, luulisin.
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kaikki 4.0 -kuutoset on monipisteruiskuja!! 1987-90 Renix -softalla ja 1991 lähtien Mopar softalla (=H.O.-koneisia).

    Neloset on 1990 asti TBI -koneita ja 1991 lähtien monipiste...

    Laredo on varustelutaso, niitä on mm. "perus" Cherokee, Cherokee Laredo, Cherokee Pioneer, Cherokee Limited...
     
  13. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Tekeekö noilla Rellun 2,1 TD koneilla mitään?
    Ja miksi niitä on paljon starttivikaisena myynnissä?
    Hajoileeko startit usein, vai onko startit näihin niin kalliita et on viisainta hukata koko auto? :eek:
     
  14. downtown

    downtown 3rd gear

    kysympä minäkin, jotta minkälaisii noi iisot wagoneerit sitten on? kun tarttis rankelle korvaajan ja rapakon takana ois kaverilla tuollane tarjolla..
     
  15. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Lyhyesti: MAHTAVIA :rotfl: Jos V8+Quadratrac olet besa-aseman pitäjän hyvä ystävä...

    Suomalaiseen maastoon ehkä vähän isoja, mutta kyllä maasto/metsä muokkaa sopivaksi. 8)
     
  16. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Ei kukaan halua vaihtaa sitä starttia... Sitä varten täytyy moottorikiinnike purkaa osiin jotta mahtuu paikaltaan pois ja senkin jälkeen se on melkoista askartelua, startti painaa kohtuullisen paljon ja väli on ahdas... Kyllähän se tietty maksaakin. Eli osa maksaa ja työ on kenkkumainen, ei moni viitsi alta parin tontun rekeen tehdä kallista remppaa...

    Mulla olis tollaseen 2.1 td koneeseen 12mm:n nestepää. Saa syöttöä sen verran että varmasti riittää, koko koneeen sulattamiseen :rotfl: Potkua tosta saa sopivasti ahdonalaisen syötön karaa rälläköimällä. Tosin kestävyys heikkenee entisestää, mutta kulkee kyllä paljon paremmin kuin vakiona.
     
  17. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Ahaa.. Eli 1100€, leimaton, starttivikainen 2,1td ei olekaan halpa.
    Kiitos tästä. :)
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jep, ihan sama kun WJ/WG -korista saa muka halvalla dieselillä, kun VM:n koneiset on 10.000 euroa halvempia kuin MB -koneiset!! Mutta se laskun loppusumma tuleekin sitten korjauskuluissa, vanhempi on loppupeleissä kalliimpi kuin ostais suoraan Mersu-koneisen...
     
  19. 370

    370 Gearhead

    Tuo mun -92 on performance-lisänimellä varustettu.
    Mitähän tässä on perusmalliin eroa, muutakuin sisustassa?
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!