Jeep cherokee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja wolfvan, 19.3.2010.

  1. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Jo on menty Jeeppi pilaamaan...
     
  2. 370

    370 Gearhead

    ^Komps.
     
  3. Mr_ilez

    Mr_ilez 2nd gear

    Kaverilla Wrangleri kovalla katolla talvikäytössä ja hyvin tarkenee! :)
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Jotenki kuullosti kyl joltain "teinikinneriltä"... :rotfl:

    Kyl 4.0L kuukka yhellä läpipuhaltavalla Simonsilla kuullostaa "miehekkäämmältä" MATALAA bassoa hormin täydeltä 8)

    Mut näähä on makuasioita :D Jotenkin vaa EI nappaa toi nykysin niin yleinen V8:n pirisevä "teinikinneri" soundi...
     
  5. kinde

    kinde Gearhead

    Saakos noihin 88-89 cherokeehen laittaa V8??
    Onko suurta eroa uudempaan Grand cheroon??

    Miksi ?? No miksi ei ?? :)
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei saa, eikä kyllä oikeen mahdukkaan!! Liian painavia ja tehokkaita ovat!! Tai riippuu kasista varmaan...
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Mites toi Buick/Rover kasi???

    Mutta kuukan voittanutta EI oo :rotfl: :rotfl:
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Roverin 3,5 litrainen alumiini V8 painaa noin 150 kg.
    Tehoa niissä ei ollut -70 luvun puolessavälissä kuin noin 150 hp mallista riippuen.

    Että sen puolesta onnistuu. Eriasia on sitten saada voimansiirto sopimaan jeepin laatikkoon/kytkinkoppaan.
     
  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Juuri tätä meinasinkin 8) , Tosin mikä sitten se hyöty??? 4.0 kuukassa Renix-softallakin enemmän heppoja...

    Rangen laatikothan kaiketi pystyy soveltamaan tai tositekijä tekee välilaipankin Jeepin alkuperäisiin.

    Mutta se hyöty?? Äänetkö?? Makuasia 8)
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "Mutta se hyöty?? Äänetkö?? Makuasia"

    Ei siitä mitään "hyötyä" ole. Mä pitäisin Jeepin Jeeppinä ja Rangen Rangena.
    Eri juttu on jos haluaa rakennella huvikseen itselleen erikoisemman pelin?
    Kaikenlaisia seppiä tässäkin maassa riittää.
     
  11. sami12

    sami12 1st gear

    Kysymys Cherostakin olisi eli lämppäri ei reagoi mitenkään kun pistää päälle mistäköhän mahtaisi johtua?
    lämppärin moottori uusittu ja kaikki sulakkeet ehjiä ja liittimet tarkisteltu.
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Siis ei puhallin käynnisty ollenkaan, katkaisijavika, johtosarjavika...
     
  13. sami12

    sami12 1st gear

    Juu todennäköisesti viiksi vallu vika kun ei lähde pyyhkijätkään liikkumaan eikä vettä ruiskimaan. Ihme kyllä pitkien väläytys onnistuu :O
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei viiksessä ole mitään vikaa, pyyhkijöiden ja pissapojan katkaisija on rattipylvään sisäpuolella ja jos ei kumpikaan toimi, ei tule sähköä!! Pitkien väläytyskään ei liity viikseen muuten kuin käyttövipuna, se valonvaihtokytkin on kojetaulun sisällä ja käyttötangolla välitetään liike viikseltä!! Kai siinä valot kumminkin toimii??
     
  15. sami12

    sami12 1st gear

    Elikkäs vielä lämppäri toimimaan ja pyyhkijät sutimaan niin olisi taas oiva jeeppi kunnossa. Tosin jos muistelen niin lämppärin toiminnalla ei ollut merkitystä leimalle viedessä?
     
  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Latoinpa talviautoksi XJ-Cherokeen, neljän litran automaatti vm. 2000. On tuo ehkä vähän mukavampi körötellä kuin edellinen eli Suzuki Jimny, mut melkoinen kuoppatutka on ja heiluu ikävästi sivusuunnassa. En pidä itseäni minään kermap....nä ja oon ajellut enimmäkseen erilaisilla tavarankuljetusautoilla 50-luvun malleista lähtien mut ei mikään muu auto oo tuolla tavoin keikkunut. Takajouset ja kaikki iskarit on äskettäin vaihdettu uusiin vakiomallisiin. Joku sporttimalli on kyseessä ja kallistuksenvakaajat näkyy olevan molemmissa päissä. Ihan kuin ois liian jäykät vakaajat ja koppa seuraa mukana kun toisen puolen pyörät käyvät kuopassa. Voiskohan takimmaisen eliminoida ja onko kaikissa malleissa kaksi vakaajaa? Samalla paranisivat maastoajo-ominaisuudetkin.

    Kannet kuulemma halkeilee noista 4.0:n viimeisimmistä versioista, sitä odotellessa.
     
  17. sami12

    sami12 1st gear

    Noniin elikkäs nyt hajosi pitkien katkaisija/välitys tanko eli viiksen matka loppuu ennen kuin pitkät menevät päälle eli onko tuo vaihtovalo katkaisija liikuteltavissa(jos on niin missä sijaitsee?) jotta saisi tuota välitys tangon matkaa säädettyä? vai olisiko jokin osa voinut mennä paikallaan seistessä hajalle?
    Ja toinen onkelma tuli ohjaus tehostimen kanssa, tehostin lähtee toimimaan vasta noin. 2000 rpm kohdalla joten onko tiensä päässä vai onko nesteet voinut kiehahtaa kovilla helteillä auringossa seistessään?


    Kiitokset jo etukäteen viisaimmille
     
  18. Jebulis

    Jebulis Gearhead

    Iski kauhia Jeep Cherokee XJ himo :rotfl:
    Ajoa tulee paljon, joten joutuu skippaamaan tuon hyvän 4.0 bensa kutosen kulutuksen vuoksi.

    Vaihtoehdot moottorille olisivat siis.

    - 2.5 lit bensa (amc?)
    - 2.1 lit diesel (renault)
    - 2.5 lit diesel (vm-italia)
    - Muu "pienikulutuksinen" moottori XJ koriin?

    Osaako kukaan kertoa näistä moottoreista?
    Tärkeintä olisi pieni kulutus, luotettavuus, varaosien saanti ja osien edullinen hinta.

    Vaihtuuko vaihdelaatikot ja voimansiirto eri moottoreissa?
    Dieselveron suuruus?
    Mitä kannattaa ostaessa katsoa XJ Cherokeesta?
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    On säädettävissä, kumarru kojetaulun alle ja etsi se kolmenapainen (tai neljä), joka törröttää suoraan vasemmalle, se liitin on kiinni valonvaihtimessa, sen kaksi kiinnitysruuvia avaamalla saa säädettyä katkaisijaa ylöspäin rattiputkella...
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    2.5 on isoruokainen, Relluun alkaa kovien osien saaminen olla hankalaa, ja VM:n kone on koko ajan hajalla!!! Muita moottoreita kuin se 4.0 ei noihin ole sitten laitettu, siis tehtaalla (paitsi se GM:n 2.8V6 jota käytettiin 84-86 ja se ei ole sen parempi tai taloudellisempi)!!

    Vaihdelaatikot on pääsääntöisesti kolme vaihtoehtoa: nelosessa ja Rellussa AX-5 (tai Peugeot BA10/5) ja kuutosessa (siis L6 -koneessa) ja VM:n perässä AX-15 tai kun tarpeeks uuteen mennään, sitten löytyy NV3550!!

    Kaikissa on Dana 30 etuperä eri versiona (siis napalukolla tai ilman) tai eri välityksillä ja taka-akselina Dana 35 eri versioina tai Chryslerin 8-1/4" tai harvinaisena Dana 44!!
     

Kerro tästä muillekin!