Jeepisti kaipaa tietoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja meteli, 31.1.2006.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jotain muuttuu, vanhemmassa koiranluu 7,5" pitkä, uudemmassa 8,25"!
    Kumien, prikkojen ja mutterin kanssa vanhempi malli 54,00/kpl, ja löytyy varastosta!!!
     
  2. meteli

    meteli 1st gear

    Ja se välitintankoko on se koiranluu? Ei oo vielä tää slangi tuttua...

    Löytyykös ohjaustehostimeen tiivisteitä ja mikä olis yleisin vuotopaikka? Joku tollo laittanu tehostimeen atf:ää ja nyt on Jeepillä kuukautiset :rotfl:
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jup, välitanko on koiranluu :D !!!

    Tehostimeen?? Siis pumppuun vai simpukkaan??? Sellainen sarja löytyy hyllystä joka luettelon mukaan tiivistää "in adjusting plug" simpukassa, maksaa 23,00, muuta ei ole kotona, tilaamalla saadaan kaikki mahdolliset tiivisteet!!
     
  4. meteli

    meteli 1st gear

    Hups!! Väärä diagnoosi! Meinas tulla hoitovirhe...
    Se onki laatikon jäähdyttimeen menevä putki mikä tiputtaa simpukan päälle!
    Putken liitin on jäähdyttimen kyljessä aika piilossa eli ei näy. Onko liitos kierteellä jäähdyttimessä vai miten?
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Alunperin kierteellä (ainakin ylempi), nythän se saattaa olla vaikka nippusiteellä kiinni (sekin on nähty, ei pitänyt mitään, ei tosin ollu Jeeppi :rotfl: )! Jos putki puhki (ylempi), löytyy uutta!!
     
  6. meteli

    meteli 1st gear

    Vuotokohta selvisi. Alemman putken prässätty liitos jossa se muuttuu letkuksi simpukan yläpuolella. Onko näissä liitoksissa kierteet välissä tai voiko jotenkin muuten kiristää kun tuntuu heiluvan. Liitos on samanlainen kun muutkin vastaavat, vissiin alkuperäinen.
    Onko näissä putkissa painetta? Meinaan että joku tuplaklemmariliitos varmaan ajais saman asian ( ko. letkun toisessa päässä on sellanen ja näyttäs pitävän...)
    Joillakin tuntuu vaan olevan huonoja kokemuksia niistä.
     
  7. Killman

    Killman 1st gear

    Meneeköhän OT...

    Kivikiipeilyssä olen käyttänyt part-time low kun se on ainoa low :odroll:

    Kalliolla on usein aivan TAUTINEN pito ja vähän on pelottanut että mistä antautuu, toistaiseksi on kestänyt.

    Kysymys: onko mahdollista tehdä NP242 jakikselle jotain että low asennossa ei olisi keskilukko kiinni?

    Tietoa ennekuin hajoaa jostain...:oops:
     
  8. meteli

    meteli 1st gear

    Olis taasen kymysys.
    Käykö -96 Cherokeen etuvilkku (umpion alla) -90:een. Hintsusti on purkuosaa tarjolla! Ovat vissiin niin hyviä ettei raaski purkaa :D :D

    Vinkkejä myös missä olis purkutuomion saanu XJ kiitoos!
    Eli hakusessa oik etuvilkku ja oik takavalo, leimalle kohta kiire...
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei sille mitään pysty tekemään ainakaan helpolla. Ja paremmin paikat pysyy ehjänä noin kun on tasainen veto joka paikassa kuin että se vetelisi edestä tai takaa miten sattuu!
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Etuvilkku sama 84-97 ja takavalo sama 84-96 (ainoot erot tulee siitä, onko purkuosa samaa manner-sarjaa: USA-malleissa erilaiset kuin Euro-malleissa ja tietysti uudemmissa vaaditaan se e-hyväksyntä, joka USA-malleista puuttuu!!!)!!!
     
  11. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Toivottavasti tästäkin tiedonjyväsestä on apua jollekin:
    Comanchen lampunkehys EI KÄY cherokeehen :mad:
    Tai kyllä se paikoilleen sopii mutta näyttää vähän hölmöltä.
    Kyllä noita purkuosiakin jonkin verran on tarjolla ja uutenahan saa mitä vaan.
    Näyttää tälläkin hetkellä myyntipalstalla olevan -90 cherokee osina.
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kyllä pitäisi käydä (ainakin saman vuotisen samanvuotiseen), vuosimallierot kehyksessä: 84-90, 91-96 ja 97-01!!
     
  13. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    No voi prkl.Taas viisastui vähäsen.
    Korjataan sitten että ysikymppisen kehys ei käy ysikakkoseen :rotfl:
    Tosta vanhemman mallin kehyksestä puuttuu ikäänkuin ne reunat kokonaan.
     
  14. meteli

    meteli 1st gear

    Jess!! Täältähän se apu taas löyty, eli myyntipalstalta. Tack very mykke Gearjammerille löytymiseen johtaneesta vinkistä!!

    Aikasemmista jutuista vielä: Laatikon öljyputkien liitokset putki-->letku; voiko kiristää, avata tai tehdä muuta kun vaihtaa koko putki letkuineen kun liitos vuotaa?
    Klemmariliitokset pitää!!!
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Osa liitoksista pikaliittimillä, osa kierrettäviä (niitä voi kiristää, mutta harvemmin liitos vuotaa)!!
     
  16. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Tossa ilmanputsarikotelon imuputkessa kun on semmoinen kuristinholkki,niin mikähän sen tarkoitus mahtaa olla?
     
  17. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Tarkoitus on vaimentaa imuääniä, tosin en huomannut pahemmin eroa kun poistin sen.
     
  18. contu

    contu 1st gear

    puhallus

    elikkä mulla lopetti xj:ssä ilmastointi sekä puhallus toimimasta eikä vikana ole sulake tai ainakin jos blower sulake oli oikea mitä kokeilin. onko kellään mitään tietoa että mikä mahtaisi olla vikana?
    jos tietoja paikoista joista saa jeeppeihin hyvin varaosia niin voi ilmoittaa(muualta kuin us-partsista) :wink:
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: puhallus

    Oliskohan se valitsin jolla valitaan puhalluksen suunta + ilmastointi päälle, rikki, se toimii myös pääkatkaisijana puhallukselle!!!

    Ja varaosia Jeeppeihin saa www.jamant.com !
     
  20. ananas

    ananas 1st gear

    Mistähän kannattaisi etsiä vikaa, kun jeepin (vm.90) sähköflekti ei pyöri muuten kuin suoraa virtaa akusta antamalla?
     

Kerro tästä muillekin!