Jenkki-auton maalaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja jarin, 12.10.2008.

  1. jarin

    jarin 1st gear

    Eikö Suomessa ole enää ketään joka osaisija enenkaikkea viitsisi maalata näitä jenkkejä? Ei tunnu onnistuvan täällä pirkanmaalla edes rahalla. Kertokaa jos tiedätte jonkun asiallisen maalarin.
     
  2. chevyukko

    chevyukko 1st gear

    länsi-suomessa olis yks pätevä..
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Samat kokemukset valitettavasti on mullakin. Ei löytynyt käyttöjenkin ylimaalaukseen maalaria Lahden ympäristöstäkään. Jotenkin ne maalarit tuntuu jenkkimaaleja kammoavan. Tai sitten on kädet täynnä vakuutusyhtiöiden hommia ja autoliikkeiden vaihtoautojen siistimisiä. Ei oikeastaan kenenkään kanssa päästy edes kustannusarvioon asti neuvotteluissa.Tän kokemuksen perusteella en oo viittiny hakata päätäni seinään etsimällä tällä hetkellä akuutimman, eli osiks puretun harrastejenkin maalaajaa. Niinpä nyt pari viikkoa oon rakennellut maalauskoppia kylmästä tallista. Ite se on tehtävä.

    Edit: Deletoin asiattomuuksia.
     
  4. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Harvinainen yritys tämmöinen, kuulemma MIELELLÄÄN maalailevat ja muutenkin korjaavat juuri Jenkki-autoja:
    http://www.autokoricenter.fi/index.html
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Meilläpäin onnistuu myös.
     
  6. riittahan

    riittahan 1st gear

    paimion maalamo.. sieltä voi kysästä.
     
  7. Aako

    Aako 1st gear

    Kait sen vaan saa rahan niin paljon helpommalla noissa vakuutusyhtiön hommissa...
     
  8. tammercity

    tammercity Gearhead

  9. Juu , ite ne on "tervattava" , viimeks kun maalautin "ammattilaisella" niin oli sitten ottanut rodin ja polttanut rengasta oikeen kunnolla maalaamon pihalla , onneks oli kaverini näkemässä ja soitti , tullessani paikalle , maalarikin oli jo häipynyt(onneks sekin ) mut jäljet näkyi. Lautaspyörästö oli saanut selkäänsä sen verran että pikkurattaiden akselin ympäriltä löytyi murtumia joka suuntaan , olis nyt sitte räjäyttäny sen kunnolla....
    No se asia "sovittiin" :poff: mutta empähän enää maalauttele autojani ,ainakaan sillä hepulla enkä suosittelekkaan jos joku kysyy.

    Tästä(kin) syystä harrasteautoni on mattapintaisia! 8)
     
  10. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Mites tuota jenkin maalaaminen eroaa ei-jenkin maalaamisesta?
    Eikös se ihan samalla tavalla tehdä maalia sumuttamalla?
     
  11. Jasca

    Jasca 1st gear

    Ei se maalaminen eroakaan vaan pohjatyö. Vielä 80-luvulla käytössä olleet thermo-plastiset maalit kait pelottaa monia maalareita. Pitää ostata ruiskia oikeenlaisii eristevärejä vai-mitähän-ne-oli tai sit hinkata vanha väri kokonaan veks.

    Mä kyl luulen, et sama ei-kiinnosta mentaliteetti tulee vastaan monessa maalaamossa, viet sä sinne sit jenkkiä tai mitä tahansa muuta harrastepeliä. Vakuutusyhtiöitten helppo raha kiinnostaa enemmän. Siel ei poka oo niin tarkka työn laadusta.
     
  12. Nyt kun ollaan täälläkin (valitettavasti?) siirrytty vesiohenteisiin automaaleihin , tuon kiehumis ongelman pitäisi olla vähäisempi...
    Näin olen kuullut kerrottavan , itse olen vaan harrastaja-turaaja :)
     
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Turhaan pelätään noita vesiohenteisia. Kyllä ne ihan yhtä hyviä maaleina on, vaatii vain maalauskalustolta ja maalarilta hiukan enemmän. Mulla on tiedossa hyvä maalari, joka maalaa jenkkejä ja kammiokin on nykyvaatimukset täyttävä.

    Kumin polttamisesta sen verran, että on se kumma, kun vanhalla jenkillä pitää aina jonkun vieraan yrittää polttaa kumia. Mun Impalasta (kuutonen ja manuaali) yksi viikonloppukuski poltti kytkimen paskaksi, kun oli yrittänyt saada sen sutimaan. :odroll: Caddyä en samasta syystä anna ikinä kenenkään toistaitoisen ajettavaksi. Hydramaticin korjaus on turhan kallista...
     
  14. typewriter

    typewriter 3rd gear

    Oulun kupeessa jos on jenkit maalauksen tarpeessa niin ei muuta kuin yhteydenottoja. Marraskuun alussa alkaa toiminta Kempeleessä, ja todellakin teen mieluiten jenkki-/harraste-/yleensäkin vanhempia autoja.
    Kempeleessä on tilat ja voi soittaa 0400-978 458 tai laittaa mailia splmotor ät gmail piste com
     
  15. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

  16. willalande

    willalande 2nd gear

    siuntiossa velhos custom. huuskonen jani. ammatti mies erityisesti
    jenkkiauto ja mp maalari.
     
  17. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

  18. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Kovin on nihkeetä ollut kun on peltitöitä ja maalausta kyselly. Jos eivät muuta keksi niin on sitten liian "iso" maalaamoon. Taitaa olla niin että yhtiöiltä saa helpomman rahan.........
     
  19. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    se voi johtua peltitöiden laajuudesta, kyllähän osa niitä peltitöitäkin tekee
    mut maalaaminen on vissiin päätyö.
    ekaks peltisepälle ja sit vasta maalaamoon, vaik enhän mä mistään mitään tiedä :-?
     
  20. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Pieni korjaus: Welho's Custom Oy
    044 057 7789

    Meinaan vaan että jos joku haluu tutustuu vaikka kotisivuihin joidenka pitäis piakkoin valmistua, niin tuolla nimellä alkaa sitten löytymään.
     

Kerro tästä muillekin!