Käyttökokemusta Chrysler Voyagerista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kd0264, 16.12.2007.

  1. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Vaimo hinkuaa tollasta Voyageria vm 1990, mutta onko kellään käyttökokemusta sellaisesta ja mitä pitää huomioida ostettaessa ja koeajolla?

    Ollaan menossa huomenna tuollaista tilaihmettä katsomaan ja todennäköisesti tulee mukaan, tekniikka 3.0L kone ja automaatti, leimaakin reilu vuosi.

    Hirvittää vain letukan jälkeen merkin vaihto, mutta antakaa kommentteja, kiitos! :D
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Juttua on paljon ennestäänkin. Esim tässä ensi hätään.
     
  3. Reetu

    Reetu 1st gear

    Muutaman vuoden oli tuollanen -90 (rek.-91). Onko oikeasti -90 vai -89?

    Vesipumppu/jakopää kohtuu työläs rempata (olisi hyvä olla laitettu).
    Ohjurit tahtovat painua kanteen, olisi hyvä olla fiksattu.

    Vieraalla teetettynä ei em. hommat ole missään suhteessa auton markkina-arvoon ainakaan rahallisesti.


    Laatikko kestää kyllä jos on oikein pidetty/huollettu ja korjattu. Tuon ikäisessä tuskin kuitenkaan on orkkis. Tarkka peli öljyn suhteen.


    Itse tykkäsin, vaikka aika mennyttä aikakautta kyseinen vehjes edustikin.

    Pirusti löytyy OD:ltakin tietoa aiheesta, haku vaan käyttöön.
     
  4. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Voyageri tuli sitten kotiin asti. Yllättävän hyvä toi on ajaa, suht pirteä ja laatikko vaihtaa niinkuin pitääkin. Cruise pelittää ja olikin mukava käyttää pitkästä aikaa.

    Leimaakin on 02/09 asti, jakopäänremppa tehty vähän yli 10tkm sitten ja siistit alut alla, tosin ei hirveän hiljaisilla kitkoilla. Iskarit uusittu vähän aikaa sitten ja alusta tuntuikin jämäkältä.

    Huonot asiat autossa ovat että syyläri tuntuu olevan kypsähkö, vuotaa kun sammuttaa auton ja lämmönsäädin ei pelaa kuin hirttämällä siinä oleva vipu auki asentoon. Takaluukku jumittaa, eikä aina aukea avaimella eikä napista. Ja merkki on väärä tietty :rotfl: . Vaimo sai mitä halusi, toivottavasti on tyytyväinen.
     
  5. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Minun isä ei ollu tyytyväinen olleskaan voyageriin, mutta olihan siihen syitäkin: Mittaria oli ruuvattu taaksepäin reippaammin, joten autolla oli ajettu n. paljon, ehkä 400tkm, jolloin tuli laatikkoremppa jne jne jne jne, asia meni hankalamman kautta ja ex omistaja joutui maksamaan rempan. Loppujen lopuksi oli koneesta öljyrenkaita vissiin poikki kun rikkoi tulppia yms, elikkä vaihdettiin siihen tulpat, käytiin äkkiä joka autoliike kiertämässä sillä ja vaihdettiin sinne mistä eniten annettiin hyvitystä :rotfl: oli kenties myös kolariauto, koska takaluukku oli alkanut ruostumaan...btw. siinähän on mitsun kone ja loota, ja kori tehty juuroopassa? :wink: mutta toivotaan että 'meillä' oli vain huono yksilö, lykkyä tykö :D
     
  6. Reetu

    Reetu 1st gear

    Syyläri tais tulla maksamaan vajaa par hunttia StarAmigosta hankittuna. Bolt-on malli kaikkine reikineen. Samalla tuli putsattua lauhduttimet kun pääsi taustoihin käsiksi.
     
  7. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Tulipa tutkittua perheen ensimmäistä Chrysleria tarkemmin. Syylärissä mukava pieni reikä josta aina silloin tällöin heittää nestettä laatikon päälle ja muutenkin käryttää vuodosta johtuen. Lämmönsäädin paskana, puuttui lämppärin kennon puoleisesta päästä pala putkea jonka päälle tulee letku. Vaihdoin uuden, tosin Capriceen käypäsen, mutta lämpöä ei tuo sisälle juuri nimeksikään. Tuntui siltä, että lämppärin kenno on tukossa, johon syynä jäähdyttimen paikkausaine, vesi ei nimittäin kierrä poistulo letkulle ja on paineeton. Kierroksia kun antaa paikallaan, niin silloin vähän tulee lämmintä, mut koeajolla tulee vain haaleaa ilmaa. Venttiilikopan tiivarit ja stefat vähän tihuttaa öljyä, mutta sehän on normaalia mille tahansa vanhemmalle jenkille.

    Joulun pyhien jälkeen täytyy ajaa kosla talliin ja koittaa paikata syyläri sekä saada lämppärin kenno auki laskemalla vettä paineella läpi.

    Kone käy tosi nätisti ja käynnistyy kivuttomasti, eikä kilise eikä kolise. Jotain hyvää sentään, mutta ajot jätän väliin kunnes jäähdytin ongelma on poistettu.

    Korjauskirjaa saa tarjota, jos sellainen on jäänyt ylimääräiseksi.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    No, tuo nyt kuitenkin on japsikone(mitsubishi), mutta kyllä nekin osaa vanhemmiten vuotaa :poff: :rotfl:
     
  9. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Kylläpä sitä osataan heti kettuilla pikku erheelle :D
     
  10. virta

    virta Gearhead

    Onko neste ruosteista?Meinaan jos vuotanut kauan ja lisäilty pelkkää vettä,alkaa ruostua ja kennot menee tukkoon.Ei varmasti tule enää lämpöö.

    Tuo 3.0 on japsien kone ja siinä on kyllä monia ongelmakohtia.Mutta jos ei savuta,vie öljyä tai nestettä tai puske hulluna öljyä tiivisteistä ulos,niin sitten oot onnekas.

    Tuo öljyn "ulospuskeminen" voi johtua tukkeentuneesta huohotinjärjestelmästä,kannattaa tsekata mahdolliset tukkeentuneet vaahtomuovinpalat.
     
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :rotfl:
    No, joo... Omassa kuitenkin "oikea"3.3l jenkkikuutonen.
    Hyviä koneita ne on molemmat. Mitsun myllyyn löytyy myös yllättävän hyvin osia jaappanialaiseksi koneeksi :D
    Tuossa virta:n kommentissahan sen ongelmat jo tulikin. Yleensä kuitenkin toimivat hyvin.
     
  12. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Kiitos nyt tähän hätään vinkeistä.

    Jäähdyttimen neste ei kyllä ollut ruosteista yhtään. Veikkaan kyllä et syylärin paikka-aine on tehnyt tukoksen lämppäriin. Tai, kun otin lämmönsäätimen irti niin siitä puuttui pala (tuli kirjoittaessa mieleen), jota ei löytynyt vaikka koitin ronkkia letkua. Jospa syy onkin näissä löytymättömissä jämissä, koska silloin tällöin tulee hetken lämmintä kun paikallaan antaa kierroksia. Selvinnee kun pääsen vastakkaisesta suunnasta vettä laskemaan läpi, niin "luulisi" sieltä jotain tulevan pihalle.

    Öljyt tossa koneessa on kirkkaat, vaihdettu 3tkm sitten kendallin 10W/30 litkut. Liekö noi hyviä öljyjä, vaikka yksi koulukaveri taannoin niitä kehui maasta taivaaseen, kun ajoi 64 Chevellellä varttimaileja himpun päälle 10 sekunnin 90-luvulla.

    Näillä kosteilla keleillä savutuksesta en osaa sanoa, jonkinlaista höyryä tupruaa putkesta, joka ei haise bensalle eikä pahemmin öljyllekään, värikin on valkeaa. Tosin vaimon vanha Caprice vei litran öljyä sadalle eikä savuttanut, kai toi katti jotenkin asiaan vaikutti. Nähtäväksi jää jatkossa, kun syylärin ja lämppärin saa kuntoon, miten moottori pelaa ja viekö paljon öljyä jne. Nyt ainakin kylmänä napsahtaa laakista käyntiin ja käy tasaisesti. Loota tuntuu ainakin pelaavan hienosti, toivottavasti pelaa pitkään. [/quote]
     
  13. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Tuli sitten tinattua syyläri, jossa parissa kennossa oli pientä halkeamaa, hyvin tuntuisi toistaiseksi pitävän. Koe ajolenkin jälkeen ei ruiskinut vettä mistään välistä. Lämppäriin tuli uusi vesihana ja nyt auto on mukavan lämmin.

    Koeajolenkin jälkeen, kun sain auton tallin eteen ajettua, roiskas yks kaks klöntin öljyä jostain edestä. Öljyä ei tullut paljon mutta sen verran että sotki pihaa pieneltä alalta. Aikaisemmin en huomannut että olisi alleen kussu, mutta nyt sekin tapahtui. Alkoi olla jo pimeäkin, joten en jaksanut alkaa tota kummemmin tutkimaan. Vuotoa oli öljypoisto propun puolella.

    Mistäköhän se voisi vuotaa...meedioita tuskin paikalla on, mutta jos olisi omakohtaista kokemusta asiasta?
     
  14. olds79

    olds79 3rd gear

    mulla oli tollanen voyager ja tympein vika oli sivuoven sulkeminen ja aukeileminen kesken ajon. säädettiin ja tehtiin vaikka mitä niin ei auttanu, ennen kuin laitto uudet liukulaakerit. ne on muuten sitten aika suolasen hintaset ku ei saanu kun merkkiliikkeestä.
     
  15. virta

    virta Gearhead

    No mulla puski 3.0 öljyä ulos ihan tasaisesti lohkon kylkiä pitkin kun katsoin tuota altapäin,aina välillä tipahtaa pihallekkin.

    Avasin venakopat(onneks pikkuhomma) ja ihmettelin mistä johtuu kun tiiviste näytti ehjältä.Avasin kans ilmanputsarin ja huohotin systeemi tukkeessa.Uskon että oli huohottanut venttiilikopan tiivisteitten kautta ja samalla puskenut öljyä ulos.Muuten en kyllä keksi miten lohkon syrjät voi muuten koko ajan notkua öljyä..
     
  16. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Kiitos vinkistä, täytyy päivänvalolla kurkata noi kohdat.
     
  17. kd0264

    kd0264 Gearhead

    "Kampikammion kiertoilman" (mikä lienee oikeampi nimitys) suodatin oli tällaisessa kunnossa, [​IMG]
    oliskohan jotain syytä siihen, että joskus pukkaa öljyä pihalle? :rotfl: [/img]
     
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Taitaa olla vähän merkkivaivaa että ryslerin V-kutvoset vuotaa venakoppien tiivisteistä. Tuo tukkeentunut suodatin tietty pahentaa asiaa. Tiivisteet on kumia ja ne kovettuu ja halkeilee.
     
  19. virta

    virta Gearhead

    :D :D :D juups,juuri tota tarkotin.On aika tutun näköistä...
     
  20. jaggi

    jaggi 3rd gear

    Mulla on Saratoga jossa on tuo mitsun 3.0 ja se vuosi kuin seula.
    Vaihdettiin ohjurinkumit ja sitten samalla venakoppien tiivisteet ym. ja kyllähän se hillitsi vuotoa mutta ei siitä taida ikinä päästä kokonaan eroon?
    Lootan öljyjä ja suodattamia kun alkuun vaihtoi joka kesä niin rupesihan se lopulta toimimaan myös talvella kylmänä niinkuin sen pitäisikin. Varmaan joku laittanut vääriä öljyjä aikaisemmin sinne?
     

Kerro tästä muillekin!