Kaikkea sitä autojen eteen tekeekin!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja makke, 1.6.2005.

  1. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    mm. Fordin lättiksiä :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  2. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Hyvä että keikka kannatti. Koskas ratsataan jyväskylän paikka? Meikäläistä jo vähän polttelis... 8)
     
  3. makke

    makke 1st gear

    Pyydän anteeksi, että en ole ehtinyt kuin kulisseissa osallistumaan tähän asiaan vaikka itse koko topicin aloitin.
    Mutta hyvä, että keikka saatiin suoritettua vaikka itse olin tuolloin poissa Suomen mantereelta. Ja mikä parasta sietä löytyi edes yksi moottori. Niitä on siellä lisää, mutta kuinka syvällä? jossain siellä rantaan päin.
    Tuosta toisesta reissusta sinne toisille mainitsemilleni apajille en osaa sanoa vielä mitään varmaa ajankohtaa joka minulle sopisi. Kun lähiviikkojen ohjelma alkaa hahmottua, niin kerron mitkä ajankohdat sopivat mulle.
     
  4. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Jyväskyläläisenä kiinnostaa tietysti mitä tuolta mahtaa löytyä... :eek: Onko mitään tietoa minkälaisia autoja sinne kuoppaan on peitetty?
     
  5. makke

    makke 1st gear

    Kuuskytluvun alkupäästä tai 50-luvun lopun pirssit niitä tuoreimpia, pääosin paljon vanhempaa. Itäautosta USA autoon ja siltä väliltä. Kaikenlaista; osa näkyy vielä ja suurinosa sammalleen ja heinän alla tms. rinteissä.
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    ..ja mutsi aina sano et "raha ei kasva puussa"..

    Ei kertonu et pitää kaivaa pinnan alta.
     
  7. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    To olis juhlaa!!! sammal on paljon helpompaa kaivaa, ku metrin mittanen nokkos/koiranputkipusikko. Ja toisekseen, ni sammal säilyttää pellin paremmin, ku "hengittävä" maaperä.

    hot-rod-biologian oppitunti:Turve ja sammal estää tehokkaasti hapen pääsyn teräksen pintaan jolloin siinä oleva kosteus ei yksinään saa aikaan hapettavaa reaktiota. Olen kaivanut -31 Ford Pick upin ovia sammalikosta ja niistä ovista oli luettavissa jopa kuljetusliikkeen nimi (oven päällä n.7cm sammal)
     
  8. KALE

    KALE Gearhead

    Make soitatko autonosista Juutilainen Ilmari puh: 040-7512951

    Menee vähän ohi aiheen mutta ois kova tarve osille.
     
  9. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Nostellaas taas tätä aihetta, ettei unohdu koko reissu. :odroll:
     
  10. savoy dlx

    savoy dlx 1st gear

    Oonpa tässä seuraillut mielenkiinnolla topiccia, ja mieleeni tuli lapsuuteni ajat 70-luvulla eräällä maaseudulla lounaissuomessa. Muistini kätköistä hahmotin kuvan ´36- tai ´38-mallisesta Cadillacista metsän siimeksessä. Huhujen mukaan se oli kuulunut silloiselle pressallemme Kyösti Kalliolle ja myöhemmin ilmeisesti ajettu ympäri ja viety traktoritien päähän metsään jossa me sitä nassikkana käytiin ihmettelemässäkin. Ja itseasiassa pöllittiin silloin mm. hieno tupakansytytin.
    sain ajatuksen jossain vaiheessa käydä katsomassa löytyisikö raato vielä 30 vuoden jälkeen ja osuukohan muistikuva kohdalleen sen sijainnista. No viime viikonloppuna olin viettämässä siellä suunnalla iltaa ja tottakai yöllä 3:n aikaan tuli kuningasajatus lähteä sitä etsimään. Pelto, jonka toisella puolella metsä (ja se entinen traktoritie) sijaitsee, oli 1,5 metrin korkeassa viljassa ja läpimärkää. Vastarannalle matkaa jokunen satametriä. Mutta rämmittyämme vastakkaiselle metsälle, ei muisti heittänyt kuin muutaman metrin! Caddy löytyi vajaan 5 minuutin etsinnän jälkeen. Eihän siitä enää paljoa ole jäljellä, mutta mm.tulipelti näytti aika ehjältä, muuten limomallinen(!) kori on aika huonossa hapessa ja vääntynyt aikoinaan korkkiruuville. Runko makasi paljaana korin vieressä osittain peittyneenä. Mutta se löytyi. Kuin myös se 30 vuotta sitten hakemamme sytytin, joka oli kaverillani "säilössä" kaikki nämä vuodet.
    Käyn luultavasti lähiaikoina kuvaamassa digikameralla Cadillacia, kunhan liikuskelen sielläpäin jälleen.
    REt silleen...
     
  11. Zaippe

    Zaippe 3rd gear

    Sitten, kun olette Suomen kääntäneet kokonaisuudessaan pistolapiolla ylösalaisin, niin voitte jatkaa Ruotsissa.

    Uusimmassa Wheelssissä kun oli kuvia ruotsalaisen pikatien alta pilkistävistä 30-luvun jenkeistä. Samaan malliin on kuoppia täytetty sielläkin.

    Raakaa touhua.
     
  12. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Huh! Kylläpä on huojentava tieto, että kaivamista riittää ;)
     
  13. mikkiss

    mikkiss 1st gear

    nyt täytyis kysyy et onkos pojilla lääkitykset ihan kunnossa? no joo kun kerran vapaalla jalalla vielä ootte niin kai lääkkeet kunnossa pitää olla :D
    tuliskohan salaojat kaivettua helpommin jos sanoisin et meidän talon alla on satoja ellei jopa tuhansia ruosteettomia rodi-aihioita odottamassa hakijaansa? :rotfl:


    ei muuta kuin hyvää onnea metsästykseen.
     
  14. 4D -38

    4D -38 1st gear

    hot-rod-biologian oppitunti:Turve ja sammal estää tehokkaasti hapen pääsyn teräksen pintaan jolloin siinä oleva kosteus ei yksinään saa aikaan hapettavaa reaktiota. Olen kaivanut -31 Ford Pick upin ovia sammalikosta ja niistä ovista oli luettavissa jopa kuljetusliikkeen nimi (oven päällä n.7cm sammal)[/quote]

    Mulla on hieman samansuuntaisia kokemuksia. Muutaman kaverin kans haettiin muutama viikko takaperin -34 Delivery Ford jonka osia täytyi etsiä jonkinaikaa maahan koputtelutaktiikalla. 2 sivuovea löytyi + takimmainen ovi noin 10 cm:n sammalkerroksen alta ja vain pintaruosteessa :eek: . Täytyy lähiviikkoina käydä etsimässä metallinpaljastimen kans konepeltiä ja maskia, joita ei vielä aiemmin löytynyt, muuten kaikki peltiosat ja runko on hallussa 8) .
     
  15. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Meikäläinen on ollut lapio olalla jo niin kauan, että rupee paikat kipeytyyn. Viikonloppuna on kyllä suuntana Pilvenmäki, mutta ehdotelkaas nyt jotain päivämääriä. Tietysti jos vielä vähän pitkitetään, niin voidaan tehdä samalla sienestysreissu... :eek:
     
  16. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    sanokaas lapiomiehet että kannattaisko käydä nostamassa pari kokonaista :odroll: 50-luvun prätkää jotka 60-luvun alussa on tungettu tyhjään palokaivoon yhden tutun ukon tontilla. Ei ole ollut pokkaa käydä vielä tonkimassa. Kiinnostais kyllä kovasti. Millaiseks lie mennyt itäpyörät?
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    cb125twin: Ei kannata nostaa, ei ketään tuollaiset kiinnosta! Missä ne muuten on...? :rotfl:
     
  18. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Ei se vastaa - mihin lie ukko hävinny!?? :eek: ... Mut haetaan Jari se Packard ekaks, jos se vähänks aikaa rauhottais. Mut kohta on kuitenki pakko saada lisää... Mä just tulin kotii ton -39 Lincolnvainaan kanssa. Housut märkänä (vesisateesta!!)

    Maajussi kysy: "käytätsä tästä läjästä vielä jotain johonki"
    Mä sanoin:"enkai mä huvikseni aja 500km siivoomaan metistä toisten romuja?" :rotfl:
    Oli onneks huumorimiehiä... 8)
     
  19. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Hello World! Hyvä Puli-Song että hait sen pois, nyt mullakin on taas parempi olla!
     
  20. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Joo, mut meitin äiteellä ei :rotfl: No rakensin lisää trukkihyllyä ja nyt on Lincin osat hallissa sisällä.

    Mites JariV - onko sulla paikat hellänä eilisestä? Se Packardin nostaminen kävi työstä ainaki tälläselle vinkuheinälle :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!