Kaikkea sitä autojen eteen tekeekin!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja makke, 1.6.2005.

  1. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Ai siin oli oikee tehostettu ohjaus - en sieltä mullan alta erottanu :eek:

    Kai pitää osa laittaa väsymyksen piikkiin, mutku se siinä Autokeitaan bensamittarin vieressä viimeyönä kökötti kärryllä kohdevalojen loisteessa, ni näky oli vaan nii herkistävä - meinas tippa tulla silmään. Toinen oli niin elämää nähneen näkönen... Matkalla kotiin... *snif* :cry:
     
  2. Otto

    Otto Gearhead

    Mitä ihmettä siellä teidän reissuilla oikein tapahtuu??!! :eek:



    Heehee, vojjettä mä oon hauska ku veriripuli... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  3. Otto

    Otto Gearhead

    Joo, en mä sitä epäillytkään.
    Se on vaan tää perjantai ja perjantai-huumorin taso...
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mielenkiintoisia polkuja kuljette ja olisi mukava katsella myös jotain kuvia joita varmasti on otettu...? :p
    Ymmärrän kyllä että niitä ei Suomessa kannata laittaa kiertoon liian aikaisin mutta kyselempä kumminkin.

    :)
    - Jani -
     
  5. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Kyllä kuvat ois tosiaan kivoja katsoa! :eek: Kun alkaa herrojen reissut kuulostaa pikkuhiljaa ristiretkiltä.
     
  6. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    noku vasta humppilan kusitauolla välähti, et "ai nii - se kamera!!" Pitäs olla vissii joku TK-kuvaaja mukana, ku orkesteri lähtee kiertueelle? :eek:

    Mut elekee huoliko - niin monta Ameriikan hylsyä vielä sienimetsiämme koristaa!!! Sitä ei pieni ihminen aina osaa kuvitellakkaa, mitä suomesta edelleen löytyy. :lol:
     
  7. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  8. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Hieno Valametti!
     
  9. Otto

    Otto Gearhead

    Itsekseni mietiskelin tässä että mitähän ajatuksia tuon Valmet-kuskin päässä mahtoi liikkua sillon ku toi kuva on otettu... Hymähteli itsekseen..?

    Mutta asiaan; mielenkiinnolla oon tätä topikkia lukenut, reissuun lähtisin kyllä jos tulis vastaan '31 AA:n osaa. Itsellä ois tiedossa tällänen, ikäänkuin "vaihtokorttina":
    [​IMG]
    Siellä on myös kojarin ja cowlin jämät mutta niistä ei liene suurta iloa... Toi katto sen sijaan on yllättävänkin vahvaa peltiä tohon takaseinän pokkauksen alapuolelle asti.
    Kiinnostaisko?
    Haetaan mun tiedossa oleva katto sulle ja sun tiedossa oleva cowli tms mulle.
     
  10. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    mul olis pihal yks avolava mis vois kuljettaa rojuu....
    jos siis on tarvetta?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös täältä etelämmästä löydy mitään. jos tulee tietoon niin mukana ollaan heti (löytyy kamera ja hilux :) )
     
  12. JPeltsi

    JPeltsi 3rd gear

    voisihan sitä kirjautua :)
     
  13. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    siis onko se lättäpää kaivettu ja onko kuvia? oon ihan sekasin tästä asiasta!!!
     
  14. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Niin siis just toi läjä on nyt tontilla! Ja Otolle tiioks, ni toi Valmettikuski ei oikee ymmärtäny et "onko tossa niinku oikeesti jotai käyttökelposta?" :rotfl:

    Mut läjä on nyt jemmattu varaston hyllyihin ja oikeesti löyty paljo arvokasta kampetta!!!
     
  15. Jukka K

    Jukka K 1st gear

    Onko siinä alukantisessa lättäpäässä virranjakaja takana vai edessä ja onko vesipumppuja 1 kpl vai 2 kpl ? 60 hp alukantinen lättis kuulostaa Simcan lättäpäältä, joka on jatkokehitelmä tuosta 60hp koneesta. Simcan koneessa on siis 1 vesipumppu keskellä ja virranjakaja heti sen vesipumpun takana, siis lohkon etupäässä. Aito 60hp lättäpää lienee ollut rautakansilla :-? Hienoa kaivuutyötä ootte tehneet.
     
  16. Jukka K

    Jukka K 1st gear

    Simcan (Beaulieu, Chambord, Marly, Presidence, Trianon, Vedette, Versailles) lohkosta löytyy takaosasta valu, jossa on ilmoitettu valmistusvuosi. Moottoreihin on vuosien aikana tehty pieniä muutoksia, esim. laakereihin ym. Lisätietoja saa esim. minulta (löytyy tehtaan korjaamokäsikirjan kopio). Kytkinkoppakin on alumiinia, muistaakseni.
     
  17. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Jeps. Eli Ranskan-Fordia se kones oli. Siinä pätee samat jutut, ku isosiskoissaanki, eli uudemmissa kytkinkoppa lyhenee (vrt. isompi B8A) ja jakaja muistuttaa jo "tavallista" jakajaa, eli se tulee kulmavaihteella viistoon pystyyn koneen etupuolelle. Muita eroja ovat alu öljypohja ja erilliset ja lukitut kiertokangn laakeriluiskat. Ja jos nyt ihan saivarrellaan, ni toi uudempi ranskis onki 85hp!!, vaikka onki se 2.2litranen. Johtuen mm siitä, että pakokanavat ovat huomattavasti isommat. Kaasutin on muuten Vedeten kaseissa kiinni 4:llä pultilla ja imusarja on kans alumiinia. Tosin Västeråsin swapista löysin toissakesänä alusarjan, johon käy se perinteinen 3-pulttinen 97-Strömberg.

    Tossa laskeskelin lomalla, et nurkissa on nyt yhteensä 9 lättäpäätä. Mut en nirsoile haalia montuista kaikkia joutilaita - aina niistä jotai käyttökelposta löytyy.
     
  18. jzl

    jzl 1st gear

    mun 17-pulttises ameriikan lättäpääs on ainakin alumiininen imusarja. kannet siitä puuttuu ja on hakuses. kone on 37 tuotanto lohkon kyljessä olevien "vesiproppujen" perusteella.
    sitten on kaks 21-pulttista jossa toises alumiini imusarja ja toises valurautainen.
     
  19. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    [​IMG]

    Toisten romuja on kivaa nauraa!!! :rotfl:

    Puli-Song ei osta multa enää mitään tämän jälkeen, ei silti ei mulla enää mitään olekaan... :lol:
     
  20. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Elä!?! Mulla kyllä on noita 17 pulttisia alukansia enemmän, ku halkoja liiterissä 8)
     

Kerro tästä muillekin!