kanavat suoriksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Hertta08, 31.7.2009.

  1. Hertta08

    Hertta08 3rd gear

    hello voortti gurut ja koneistaja gurut :D Daa mistä kohin ja kuin paljo uskaltaa kutitella kanavia? onko seinämävahvuus kuin pal? voortin 3.8 voimalaitoksen kansista? ja vm-90 olisi Hatun nostoa jo etuskäteen
     
  2. yvps

    yvps 1st gear

    terve vaan.se ei toi kanavan kutittelu oo ihan semmosta hommaa et pääsisit hyvään lopputulokseen kysymällä vaan netistä neuvoa.voihan sieltä vähän putsata paikkoja ja kohdistaa sarjan kanssa mutta kaikki siitä eteenpäin on pitäis tehdä esim virtauspenkin kanssa ja silti tarvitaan tietoa ja taitoa.jos vedät vaan kanavat suoriksi ja niin paljon tavaraa pois mitä ainevahvuus sallii niin aika sutta rupee tulemaan.ota yhteyttä johonkin ammattilaiseen :D
     
  3. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Eine virtauspenkki ukotkaan sitä kantta penkissä tee.. Tai jokku voi tehä, mut ei moni.. He kaivaa kanavat tieto taitonsa mukaan, ja mittaa lopuksi virtauksen paranemisen vs vakio..

    Ja ne virtauspenkki lukemat on vaan numeroita, nimimerkillä itse tein, ja samaan lukemaan pääsin moottoritehossa kuin penkissä tehdyillä kansilla.. :D

    Ja puol tuttu pääsi penkissä huonosti virtaamalla kannella 20hv lisätehoon vs penkissä kairattu kansi.. :poff:
     
  4. yvps

    yvps 1st gear

    kannattaaki käyttää ammattilaista....
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Aika moni ammattilainen suostuu tekee vaikka malliks yhden imu- ja pakokanavan. Mallin mukaan voi sitte ite toimii kopiokoneena, sillä varsinaisella kannella ei kuitenkaan kannata harjotella työkalujen käyttöä ja hallintaa. Yleensä niissä ei mitään hirviömäisiä materiaalipoistoja tarvita reippaan parannuksen aikaansaamiseksi, lähtökohdasta tietysti riippuen. Ja tosiaan, ei noita kansia pääsääntösesti kukaan tee "virtauspenkissä". Siihen menis ikä ja terveys, ja tarvis oikeesti olla aihioita joilla tekis vaan "tutkimustyötä". Peruutusvaihdetta kun kairasta opn vaikee löytää. Porttaajilla on näkemys toimivasta kanavasta ja ne osaa sen perusteella tehdä kanaviin parannuksia, yleensä tärkeimpiä asioita on toi venttiilitasku ja sen välitön ympäristö, short side, ja sitten kanavan koko jotta virtausnopeudet saadaan moottorille sopiviks. Noikin aina vähän sitte heittää sen mukaan millasta moottoria ollaan tekemässä, mietoon vääntömottiin on turha lähtee hakemaan virtauksia 0.7" nostolla alempien kustannuksella.
     
  6. sbf

    sbf Gearhead

    Tekeekös kukaan suomessa tahnahoonausta eli pursotehiontaa kanaviin.Muistan siitä joskus kasista lukeneeni.Sehän vissiin olis katukoneeseen järkijuttu? :eek:
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    En tiedä tekeekö, mut se ei välttämättä ole kansissa edes järkijuttu ja sen lisäks se on etenkin yksittäistapauksissa aika reippaan hintasta.
     
  8. sbm396

    sbm396 Gearhead

    muistaakseni siinä v8 lehden jutussa oli jotain 4000mk kansiparin hiomatahna porttaus
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jenkeissä valupakosarjaparin porttaus on luokkaa 1000+$, siis toi sellasessa tapauksessa jossa joutu tekemään myös adpterit. Kansissa on enempi hommaa minkä lisäks toi prosessi ei oo hallittavuudeltaan mitään normiporttauksen kaltasta. Tolla 1000$:n sijoituksella tais noin 600 heppaseen mottiin tulla oikeen monta heovosvoimaa lisää, ei kuitenkaan mitään kymmentä tms älytöntä.
     

Kerro tästä muillekin!