katalysaattori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 280471, 30.3.2006.

  1. 280471

    280471 1st gear

    millainen ero päästöissä on uuden ja loppuunkuluneen katin välillä ?
     
  2. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Ei täytä autolta vaadittavaa päästönormia. Noin helppoa se on..
     
  3. veekasi

    veekasi Gearhead

    just noin, pakokaasutesti kertoo, toisaalta koneessa voi olla vikaa ja siten päästöt pielessä vaikka kat toimiikin. Kat ei o varsinaisesti "kuluva" osa, kestää useemman 100thkm. Joko se hajoo mekaanisesti(esim. ajaa kiinni) tai sytytyshäiriön tms vuoksi palamatonta bensaa joutuu kattiin ja palaa siellä jolloin se ylikuumenee ja vaurioituu. Lyijyllisellä bensallakaan ei saa kattia rikki! Puhdistusteho vain heikkenee, mut palautuu kyllä palattaessa lyijyttömään.
     
  4. eski

    eski 1st gear

    Ja jotkut katit kestää hemmetin hyvin bensaa ja jäähdytinnestettä ja silti vähäpäästöisenä päästöistä läpi.

    Terveisin
    nimimerkki kokemusta on.
     
  5. 280471

    280471 1st gear

    onko kellään pienet virheet päästöissä,korjaantuneet katin vaihdolla ?(tietenki jos ei muuta vikaa ole ) ! paljonko vaikuttaa esim.kuluneet tulpat ,jakajan säätö ?
     
  6. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Jep suurin ongelma lyijyllisessä on se, että se lyijy pinnoittaa lambda-anturin pilalle, eli lambda antaa vääriä lukemia, eikä matolaatikko saa ohjattua suunnitellusti seosta.. :odroll:
     
  7. mhahto

    mhahto 1st gear

    helppo tarkastaa katin kunto, mittaa päästöt ennen kattia ja katin jälkeen
    HC:n puhdistusprosentti katissa pitäisi olla vähintäin 90.
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    ölöjy poltta myös ja vesi/jähdytin neste, katin rikki!! ja on tullu vastaan "loppuun poltettujakin" katteja... yksin kertasest "patterit loppu" tai mikä se aine on mikä siinä reakoi!
    pienen virheen takia ei kannata kattia vaihtaa! muu putkisto (varsinkin jos on isoja vaimentimia) kyllä ! on meinaa huimia eroja kun laittaa uuden putken ja mittaa sit....
    ja lampda herjaa ja paljon paras oli a-koppanen vectra missä oli co-arvo 8%, ja lampdasta kun mittas(joku halpatarvike ala motonet) tuli 9,5v! mut kun laitto uuden ni,johan rauhottus
     

Kerro tästä muillekin!