Katujätkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. max

    max Double Gearhead

    Kuva kertoo aika hyvin miten toteutin etupään rakennelmat.
    Konehuone ja kaikki mitä siellä oli surkeassa kunnossa.

    Koska auto on -79 ja muutin sen vastaamaan 70-73 autoa,niin sehän vaati kaiken uusimista.Taivutin putket tulipellistä eturunkoon,näin sai näihin liitettyä asiallisesti kaikki kiinnikkeet;maskille,lokasiiville,konemuoville,paisarille ym,hiluille.

    Koska etupäästä nyt löytyy kolmio(runko,tulipelti,putki) on rakenne erittäin jäykkä koska etu ja takarunko on lisäksi yhdistetty subframe collectoreilla ja turvakaari on myös hitsattu sisäkattoon kiinni.
    https://lh5.googleusercontent.com/-.../AAAAAAAAAC8/hNd-WMrSdhY/s720/DSCN0511%5B1%5D
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Collector - "kerääjä"
    Connector - "yhdistäjä"

    Mä mikään kielipoliisi oo mut kuitenkin :-?


    Kommee Camaro vai mikä toi on... Hienohan tommonen iso takalasikin on, ei maallikko (kuten minä) erota autoas oikeesta 70:sta.

    Takaspoikka sais istua paikalleen vähän paremmin.. On vähän sinnepäin heitetyn näköinen liikaa.
     
  3. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hienoa!

    Trans Amin WS-6 -alustan simpukkahärveli on todella hyvä: ratin kierrokset laskevat sillä 2.4:ään. Itsellä oli Z-28:n simpukkajuttu, ratin kierroksia 2,6 tuolla Z-28:n sydeemillä. Se oli tosi ok kans.

    Eli ratin keskiasennosta esim. äärivasempaan vain reilu ratin kierros: se on mielestäni riittävän nopea. On helppo ja hyvä kengittää menemään kun ei tarvi arpoa, että mihin päin ne eturinkulat osottaakaan kun veivaa ruoria sladeissa ja varsinkin vastaheitoissa jne.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Hyvä mikkis kun korjasit,tarkoitin todella connectoreita,sorry.
    Joo,kuvassa takaluukku ei ole lukittuna,eli spoilerin keskiosa todellakin näyttää että olisi roiskittu paikalleen.

    Mutta jos oikein tarkka haluat olla,niin huomaat että oven stopparit puuttuvat ja näin ovi on hieman sisällä.Oven takasauma ja lokasiiven etupokkaus näyttävät olevan eritasolla.

    Etupää ovesta on ainaskin mulle riittävä sovitukseltaan.No,jos tietäisit minkälaisesta paskasta oon tota kasaan laittanut,niin ehkä ymmärtäisit paremmin.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Afterburner
    [​IMG]
     
  6. rkr

    rkr Gearhead

    On 3gennerissä vakiona parempi alusta ja sitä saa laitettua samassa mitassa kuin muitakin. Tekniikan kestävyys (perä ja laatikot) on paha rajoite eli niitä pitää vaihdella. 86 saakka 3gen saa laitettua melkein miten vaan kaasaritekniikalla.

    Mutta kyllä 2genissä on oma fiiliksensä, mun eka pirssi oli 76 Camaro :)
     
  7. Frösä

    Frösä 2nd gear


    Mulla olis rakenteilla -76 Camaro 8)
     
  8. max

    max Double Gearhead

    2-Gen Camaroiden ainoa parempi puoli taitaa olla,että isolohkon änkeäminen sisään on helpompaa.
    Visuaalinen paremmuus on sitten ihan katsojan silmässä.
     
  9. rkr

    rkr Gearhead

    2gen konehuoneessa on tilaa ja tekniikka on simppeliä. Molemmat on nättejä omalla tavallaan. 3gen kasitekniikalla on hiukan pakotettu vehje, suunniteltiin aikanaan 4/6 koneelle joten sen tilan ahtauden kasilla huomaa kyllä. Vaikkapa tuplaputket on melko paha sovitus. Maxille onnea projektien kanssa, ihan hyvältä näyttää ja melkein iskee kateus päälle :lol:
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Kiitosta rkr kannustuksesta;no kun pääsen huomenna oikein kunnolla irrottelemaan ja sovittelemaan 70-luvun spoileria,niin saas nähdä miten kade olet kuvien näkemisen jälkeen.
     
  11. ktech

    ktech 3rd gear

    respect. just tommonen camaron kuuluu ollakin 8)
     
  12. Roc

    Roc Gearhead

    Kyyyyllä 3gen on alunperin suunniteltu kasille. 70-luvulla kun 3geniä alettiin suunnitella, niin joku tampio-suunnittelija oli ajamassa GM:n johdolle sellaista ajatusta läpi, että tuleva 3gen F-koppa pitäis olla etuvetonen. Luojan kiitos se aivopierijä läpsittiin takas ruotuun, olis ollu maailman suurin virhe. 8)
     
  13. rkr

    rkr Gearhead

    Kasi oli itseasiassa viime hetken lisäys. Nuo samat aivopierut jotka suunnitteli etuvetoa oli sitä mieltä että nelkku ja kutvonen on riittäviä koneita f-bodyyn. Konehuone ja koppa suunniteltiin siltä pohjalta ennenkuin joku vihdoin näki valon ja saatiin kasi. Valitettavasti dimensioita ei enää voinut muuttaa joten kasi on melkoisen ahdas sovitus perinteisen mittapuun mukaan. Toki nykyään näkee paljon pahempiakin sovituksia mutta vaikkapa peltisarjoja kolmoskoppaseen laittaessa palaa aikaa ja kirosanoja.
     
  14. JnZm

    JnZm Gearhead

    Lisää vielä ilmastointi ja pelkästään tulppien vaihto kysyy hermoja.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Takaisin 80-luvun alkuun,spoiler [​IMG]
     
  16. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Ite oon kans etuspoileri miehiä, tuo heti mun mielestä räyhäkkyyttä lisää! 8) Just itsellä hakusessa -76 malliseen.

    Mitäs sun kone pellille on tapahtunut kun on ekaan kuvaan verrattuna vaihtunut? :eek:
     
  17. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Spoiler on niinku pilaaja :odroll:

    Yritin kesällä ostaa Camaron. Myöhästyin :cry:

    Onnittelut tämän topicin aloittajalle hienosta ahkiosta :D
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Vanha huonolaatuinen konepelti(kuitu) pilkistää auton takana.
    Hommasin tämän uuden kuitupellin pari viikkoa sitten Salon liepeiltä.
     
  19. rkr

    rkr Gearhead

    Etuspoikka on must, alkaa ohjaus tuntuma muuten häipymään yli 200km/h vauhdissa kun nokka alkaa nousemaan 8) Mutta on se ihan hyvän näköinenkin :D
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Arvelutti itseänikin tämä kriittinen 200km/h rajanopeus(inversio),mutta ei hätää koska mulla on Grant kumiratti ja nopeat kädet.

    Laskeskelin että meno alkaa rauhottumaan,kun vauhtia 300 km/h ja siitä yli.
     

Kerro tästä muillekin!