Kauanko teidän tuontiautot on maannu satamassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja bbford, 24.7.2008.

  1. Alvari

    Alvari Gearhead

    Mä en ainakaan pysty maksaa 5000e siitä että saan auton ulos kontista eli sinne taitaa jäädä toistaiseksi...
     
  2. velppa

    velppa 1st gear

    Hinta on per kontti. ja laivayhtiön kanssa on tänään maanantaina saatu neuvoteltua hinta -35%

    Kontit ovat saapuneet 5.syyskuuta
     
  3. vitoni

    vitoni 1st gear

    Onkohan tämä hinnanalennus vihjeenä autojen/osien omistajille, että nyt on jollakulla maksuvaikeuksia, ja että jos tavaransa konteista haluaa niin kannattaa toimia itse ja maksaa kamat ulos?? Ja tämä kysymys ei tarkoita sinua Velppa, vaan varmaan arvaat itsekin ketä tarkoitetaan. Ihmiset ovat hiukan ärtyneitä, jopa minäkin.TÄ :eek:
    Ihan hyvä että asiat on järjestetty sillai ettei mee romut tullihuutokauppaan.Kiitos siitä.
     
  4. laundrybros

    laundrybros Gearhead

    Saattaapi yhden nimettömän maksuvaikeudet vaikuttaa koko skenen uskottavuuteen. En pidä pahana jos rahattoman nimeen viitataan suoremminkin.
     
  5. vitoni

    vitoni 1st gear

    No joo, ehkä sen voi suoremminkin sanoa, mut mulla on hiukka epäselvää, että mikä tähän tilanteeseen johti?? Eli kun autot saapuivat satamaan niin konttiyhtiö pisti ne "holdiin", mut miksi???Jotain maksuvaikeuksia on ollu mutta mistäs niitä maksuvaikeuksia on tullu??, autojen omistajathan ovat kuitenkin maksaneet rahdistakin.Vai onko laivayhtiö nostanut yllättäen rahtien hintoja, konttien vuokrat nousseet vai mitä vattua on sattunu??Noh, tärkeintä olisi jos jokainen saisi omansa pois.
     
  6. kupeevoortti

    kupeevoortti Gearhead

    kai ne vaikeudet on lähteny käyntiin world cargon ja timpan sotkuista kuka maksaa ja mitä ja kuinka paljon jne.
    joka tapauksessa taitaa noilee konteille vaikea saara loppusumman maksajaa. oma lehmä on melkein pois ojasta koska kontin, jossa mun/ kaverin kamat on (ehkä) on lunastanut se joka sen alunperin oli tilannutkin. meirän kamat vain meni " vahingossa" kaverin konttiin. summa ei ollu aiva pienimmästä päästä.

    oiskohan suomenmaas maharoton ajatus järjestää kolehtia jolla sais ko. kontit lunastettua. ei kai oisi esim tämän foorumin käyttäjille nokkaa päälle paljon mitää. kaikilta varmahan löytyy nettipankki jolla homman vois hoitaa kätevästi. esim. euro/ nuppi. oisko ideoita miten tuon vois järjestää?

    vai nostaako suomalainen kateus yms. sellainen päätänsä.

    sais vihroinki tämän topicin haurata!!!!
     
  7. Jakke

    Jakke 3rd gear

    Voi olla ettei tämä topicci kovinkaan helpolla vaivu unholaan. Taitaa porukoilla olla sen verran autoja yms muuta kivaa teillä tietämättömillä.

    Itellekkin pitäs tulla kontissa "kivaa" tammikuun aikana.. Tosin piti tulla jo syyskuussa.

    Eipä ole myyjän toimesta paljoakaan vaivauduttu kertomaan tilanteesta.
    Jos ei tule tammikuussa tavarat niin en kyllä paljon sanoja säästele kun sitä firmaa "kehun"
     
  8. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Onko kellään tietoa kuinka paljon pitäis maksaa että sais kaikki kontit pois sieltä? kuinka isosta summasta on kyse?
     
  9. vitoni

    vitoni 1st gear

    Toi on tosiaan aikas hanurista toi tiedotuspuoli,mutta eniten kiinnostaa se että tekeekö tämän" tarinan" päähenkilö kaikkensa rahoituksen ja ratkaisun aikaan saamiseksi, vai toivooko hän todellakin että asiakkaat maksavat omansa ulos.Nyt on asiaa niin pitkään vatvottu että musta rupee tuntuun että näitä laskuja ei aiotakkaan maksaa, ja vielä kun meinaa toi lamakin vielä työntyä esiin,niin saattaa toi rahan etsiminen olla tiukassa, mut saas nähdä kuin käy. Anteeksi vain kaikille mun pirujen maalailuista, toivotaan ettei nää ole faktoja.
     
  10. vitoni

    vitoni 1st gear

    No hintaa kait on kertyny noin 4000-5000e/kontti, josta ovat sopineet -35% hinnanalennusta ja mulla ei ole edes tietoa monta konttia siä on.
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Koska demurrage -kulut on valtavia verrattuna vaikkapa tämän päivän lyhytaikaiseen lainarahoitukseen, niin epäilen firman halukkuutta lunastaa kontteja ulos.

    Tai sitten ollaan niin sipissä, että lainarahaa ei kertakaikkiaan enää irtoa.

    En tiedä minkähintaista kalustoa konteissa makaa, mutta itse kärsisin tässä kohtaa tappion (=lainaa pankista...) ja lunastaisin kamat ulos satamasta. Kulujahan voi sitten yrittää hakea takaisin vaikka raastuvan kautta.

    Ikävä juttu kaiken kaikkeaan.
     
  12. Alvari

    Alvari Gearhead

    5700e per kontti ja niitä on siellä,enää kaksi koska yhden on jo asiakas itse maksanut ulos.Luostarinen ei enään niitä aikonut maksaa kehoitti hommaamaan rahaa ja hakemaan omat romunsa satamasta,että kiitos sinulle velppa!ja niinhän se oli,että suomen maksuista homma ei kuulemma jää kiinni???nyt kenellä siellä on tavaraa/auto kontissa nro:ZCSU 861949-7 niin puhelin kuumaksi P:0503037280
     
  13. vitoni

    vitoni 1st gear

    Hmmm,sen verra omista osista tietoo, että ne on kontissa jossa on musta ss camaro, kontin tunnuksia mulla ei ole. ken tuntee autosa niin paiskatkaa yv.
     
  14. kupeevoortti

    kupeevoortti Gearhead

    oisko se nyt kuulkaa aiva maharotoon juttu jos harrastajat ojentaas auttavan kätensä ja kerättääs kolehti näille joilla on viä tavaraa kanis. saataas eres osa summasta kasahan.

    omaa etuani en täs aja vaan tierän miltä tuo orottelu ym. tuntuu. Ois aika hienoa jos harrastekentältä löytyys ns. talvisodan henkeä.
     
  15. gonzo

    gonzo 1st gear

    multa löytyy 50 euroa kolehtiin.. odotin omaa autoa 8 kk( timpan välittämä....) ja tiedän hyvin mitä se on. jos vaan olis mahdollisuuksia muutamaankin euroon niin varmasti asianosaisia auttaa. mutta miten asia hoituisi?
     
  16. vitoni

    vitoni 1st gear

    Eli seuraavksi rupeamme selvittelemään kenellä kaikilla on osia/autoja konteissa. PYYDÄN ETTÄ KAIKKI OSIEN JA AUTOJEN OMISTAJAT ILMOITTAUTUVAT esim. minulle yv:llä.
     
  17. gonzo

    gonzo 1st gear

    Tähän asiaan voi varmaan velppa tarjota apuaan...siis toden näkösesti löytyy asianomaisten tiedot.
     
  18. Make Hakala

    Make Hakala 1st gear

    Hyvä gonzo. 50 lähtee täältäkin. Tiedän miltä tuntuu odotella kun oma oli matkalla n.7 kuukautta. Tsemppiä odottajille. kupeevoortti, tosi hyvä ajatus tällaiseen. Pienelläkin panoksella saadaan hyvä mieli kavereille, eihän tää heidän vikansa ole. Vaikka itse näihin leikkeihin on lähdetty niin kuitenkin.... ja on tässä itse tullut jotain opittuakin, varmaan muutkin ovat jotain oppineet :(
     
  19. Alvari

    Alvari Gearhead

    Kiitos gonzo ja make!!! olen eilen pyytänyt velpalta nimiä,mutta eipä näytä niitä saavan lähetettyä? joten KENELLÄ ON AUTO VIELÄ KONTISSA NIIN LUURI KOURAAN!!!!!!------>0503037280 (auto olikin cadi)
     
  20. willalande

    willalande 2nd gear

    kyllä on aika pahaa luettavaa. opiksi otan ja ostan vain jos tavaran näen.
    mitään en kyllä tilaile "postimyynnistä"
     

Kerro tästä muillekin!