Kesä tulee ja A- kuume yltyy...

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Jimmy Dart, 13.5.2010.

  1. MJF

    MJF Gearhead

    Kysäisin vähän siitä koneesta eilen. Se on nyt viime vuosina ostettu moottori jostain Kuusamon seudulta, eli siinä autossa se ei ole koskaan ollut. Eli käytännössä kunnosta ei ole sen kummempaa tietoa mikä se on :-? Keulalla oli kuulemma jo vuonna -90 ostaissa 225. Siellä nyt paikallaan oleva moottori on lähtöisin -64 Dodge 330:stä, joka kasitettiin niihin samoihin aikoihin.
     
  2. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Kävi tossa eilen ehtoola kylässä pari nuorta kaveria Lohjan suunnalta joilla oli rakenteilla -70 4D Valtteri 440 Moottorilla. Nää nuoret harrasrtajat tuli hakemaan multa peltisarjan laippoja ja sitten myös katselemaan ton Löijyn rakentelua, eli miten toi motti ja tsydeemit sinne oikein mahtuu. Oli todella ilo huomata, että parikymppisetkin kaverit on innostuneita tommosista vehkeistä ja niiden virittämisestä. Tuli oikein hyvät fiilikset heidän vierailustaan 8)
     
  3. kinde

    kinde Gearhead

    -67 2 D on takas tontilla, ei kuulemma viihtynyt uudessa paikassa. :rotfl: :poff:
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo,menee aika monismutkaseksi... :) Eli paikallaan oleva on 225 ja kumpi lie se irrallaan oleva? Miten muuten 170:sen erottaa 225:sesta ilman purkamista vai erottaako mitenkään?
     
  5. MJF

    MJF Gearhead

    Ei kai siinä mitään monimutkasta oo, sielä keulalla oli 225 jo silloin kun kaveri sen osti vuonna 90. Siellä nyt paikallaan oleva moottori ei ole sama kuin vuonna 90, vaan -64 330:n keulalta sinne nostettu 225. Alkuperäsestä 170 koneesta ei oo täällä mitään tietoa missä se on, eikä myöskään missä vaiheessa se on vaihdettu pois. Ettei olisi ollut jo teillä ollessa 225 minkä remppasitte? Se kone oli mm putkitettu kun sitä tein uusiksi.
    Moottorit tunnistaa äkkiä vesipumpun ja kannen välisestä letkusta, 225:ssa se on 7-8cm ja 170 tuumaa lyhempi. Toki lohkon numeroistakin jos paskakerroksen alta löytää. Numerot on stanssattu lohkoon kansitasoon sytytystulppien puolelle laturin kiinnikkeen kohdalle.

    Ei tainnut selventää yhtään :rotfl: :poff:
     
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Selvensi hyvinkin,kiitoksia.Velipoika vaan kävi hämmentämässä soppaa lisää kun totes ettei se irtokone tosiaan ollu se orkkis,siinä oli kuulemma ollu punanen lohko ja tässä irtomyllyssä se on sininen...Vaan eipä se sitten se ollukkaan. :) :) Eipä tuolla niin väliä,kunhan tietää mikä siinä nyt on kiinni.
     
  7. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Ilmeisesti noissa A-koppasissa sitä jotain on, kun tota Löijyä kyselee kaksikin eri tyyppiä ostettavaksi. Enkä edes oo ilmoittanu, että se on kaupan :eek:

    Toisaalta, kaikkihan on kaupan jos hinta on oikea... :rotfl:
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tänään purin sen mukana tulleen irtokoneen,oli 225 ja on meinaan tikissä.Reunaa pytyissä nolla ja ei paljo männät hölsky.Haiskahtaa rempatulta :wink: .Onko noissa sarjoissa muuten ideana että imusarja lähtis pelkästään ylemmät pultit aukomalla+se liitos pakosarjaan? Tossa irrallaan kun purin niin tuli vaan mieleen että miten ne alarivin pultit saa irti/kiinni jos kone on autossa paikallaan?
     
  9. jariha

    jariha Gearhead

    kokopakettina yleensä itte irrottanu? semmosen vartin sitä lämpöstä kynttelikköö sielt konehuoneest kampeaa pois :rotfl: hemmetin pitkää jatkoa 1/4 räikkäsettiin ja silmät kiinni ni kyl ne mutterit sielt aukeaa/löytyy :D
     
  10. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mä jouduin heittään jousivartta kehiin vaikka oli kone irti :rotfl: :rotfl: .
     
  11. MJF

    MJF Gearhead

    Muutaman kerran kun aukoo ja ruuvaa kiinni niin kyllä ne sieltä rupiaa löytyyn :)
     
  12. jariha

    jariha Gearhead

    niinpä ja tarpeeks usein kesässä ku irrottaa nii tulee rutiini :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!