Kilpuriin kone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja PsykoDrift, 25.1.2008.

  1. PsykoDrift

    PsykoDrift 1st gear

    Eli tarkoituksena on rakentaa kevyt korinen kilpa-auto sellaiseen pelleilyyn kun drifting. LS1 Moottoria on moni suositellut mutta sellaiseen ei rahat juuri nyt riitä, vaikka saahan niitäkin 4000€ manuaali laatikolla.
    Muutamia toivomuksia, Litra tilavuus pitäisi olla yli 5l ja vaihteita pitäisi laatikossa olla ainakin 4, mielellään 5. Kone pitäisi saada kierrosherkäksi ja mielellään niin että kiertää sen 6500 - 8500 :D
    Suunnitelmissa yli 300hv halvalla.

    Kysymys kuuluukin.

    Minkä koneen itse laittaisit, Millä kombinaatiolla? (Männät, nokat yms) Remmi vai vapari yms.
     
  2. typewriter

    typewriter 3rd gear

    Voortin cossu? Kylläkin nelonen notta äänet puuttuu :-?
     
  3. PsykoDrift

    PsykoDrift 1st gear

    Puhutaan asiaa, cossu on hyvä kone fordissa mutta ei kiitos kahta paskaa sekoiteta yhteen. Olis kiva jos se toimiskin joskus :rotfl:

    Samahan se olis laittaa datsunin Sr20Det kiinni jos sinne cossu pataa meinaa laittaa, Kestäähän tuo datsunikin vakiona sen 350hv mutta vääntö puuttuu, Kasi tarjoaa sitä :odroll:
     
  4. jalavapony

    jalavapony 1st gear

    Halvalla et saa tehtyä yli 6000 kiertävää V8 konetta :soosoo:

    jos kierrosalue on tuo -8500 niin varaudu 10-15 tuhannen laskuun.

    katsele vielä uudestaan nelarikoneita tai mieti kierroslukutavoitetta
     
  5. PsykoDrift

    PsykoDrift 1st gear

    Älkää murehtiko sitä että paljon se maksaa, Ainahan sitä rahaa saa menemään. Jopa LS1 moottorin jatkojalostukseen.
    Ei sen ihan noin paljon tarvii kiertää mutta jotakuinkin sinne päin, ettei ihan -5500 olis maksimi :D

    Halpaahan se olis jos toi kymppi menis, Erääseen nissanin moottoriin meni viime kesänä yli 9000€ ja ei se silti toiminut :poff:

    Us-Parts on mukava paikka ostella, Varsinkin jos joutuu ostelemaan osia ohjehintojen mukaan :lol:

    Mutta olis kiva saada nyt niitä ideoita niin selviää hommatkin enemmän

    Edit: Tuohon 15k€ saa jo oikeastaan aika hyvin kiertävän koneen 6 lovisella lootalla ja ellen väärin muista niin tehoakin taisi olla liki 600 hv ja taisi kiertää jotakuinkin 9400 :D

    Kyllä 5000€ luulis jonkinmoisen padan rakentavan, varsinkin niillä hinnoilla mitä maksan itse osista :wink:
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei 5000e:llä rakenna tyhjästä mitään,mut katopa tuolta RACE-osiosta valmis chevyn 383,jos se on vielä myynnissä...
     
  7. 4Wheeler

    4Wheeler 3rd gear

    Minä en driftingistä mitään ymmärrä mutta miksi tuo kierrosluku on vaatimuksena ?. Kasin koneesta saa kutiteltua 400 hepan päälle pysymällä moottorin perusratkaisuissa siis alle 5500 kiekan. Tuon rajan ylimentäessä kustannukset nousevat rajusti. Kyllä kasinkin saa kierrosherkäksi vaikka se kiertäisi vain vakiokierrosalueella.
     
  8. XVD

    XVD Gearhead

    aivan juuriki näin..kyllä v8 vetää jo tarpeeksi 6000rpmää ja alle. sitäpaitsi eiköhän se sitä runtua vejä kuitenki enemmän väännöllä ku kierroksilla :odroll:
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    Mikäli ei tarvi uutta lohkoo sekä kampuraa ostaa niin kyllä tollasen 400heppasen myllyn tekee chevyn,moparin ja fordin? pikkulohkosta viidellä tonnilla. Ensin kannattaa päättää mistä merkistä tekee, chevy 350 on tässä tapauksessa halvin ja taitaa olla myös kevein.

    Mutta jos ei jaksa rakennella niin ehkä näin kävis helpoiten.

    http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

    Tosiaan jos haluaa että se kone kestää jatkuvasti kierroksia +6500 niin tohon 5ke ei kyllä tahdo päästä. Mielestäni 5500rpm suorilla putkilla pitää jos semmoset mölinät että muut driftinki ukot on ihmeissään?
     
  10. valiant65

    valiant65 Gearhead

    No eikös tähän driftaus-juttuun kaiken kustannustehokkain olis ostaa gremliniltä se gt musse johon sitten torppaa turbon tai sentrifugaalin?

    Mulla on tollanen LS1 ja T56 paketti tulossa omaan foxiin, mutta jos kysyntää ilmenee, voisin vaikka vielä luopuakin tosta paketista..?
     
  11. Fastback

    Fastback Gearhead

    Kaikista tuo 400 hv onnistuu. Mitä tulee keveyteen, niin ei 350 ole mikään keijukainen. Moparmiehet puhukoot puolestaan, mutta kaikki 260-289-302-35w-351c ovat gm 350 mottia kevyempiä.

    Driftaukseen pitäisi rakentaa '68 Mustangi supran koneella, näin mä olen kuullut ettei oikein kasilla kumi pala... Tosissaan otettaessa, niin en minäkään kyllä haluaisi hirveää jenkakonetta tommotteen touhuun. Mun ideologia olisi maks. 6500 rpm jenkaava isolohkoinen vääntökone, sanotaanko 3.50:1 perällä ja manuaalilla. Mitä tommottia on radalla joskus nähnyt niin melkoista sladitusta vaikka yrittää ihan tosissaan aikaa. Sitä kun ylikorostaisi riittävällä kaasunkäytöllä niin luulisi sladia riittävän.
     
  12. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Vaikka oonkin chevymies niin mites olis fordin 302? siinähän on 3 tuuman isku ja 4" poraus?

    Ei muuta kun selaamaan kataloogeja, jossain muistan nähneeni myytävän chevyyn 2.85 tuuman iskulla olevaa kampuraa, siihen pitkät veivit niin johan kiertää.
     
  13. valiant65

    valiant65 Gearhead

    LS-perheeseen kuuluvassa LR4:ssa (vortec 4.8ssa) olis vakiona 270hp@5200rpm ja sylinterimitat poraus 96mm x isku 83mm. Siihen vaikka LS6 nokka ja joku kiva pöhistin esim S475 1.10 pakopesällä, niin kyllä palaa kumi, vinkuu kuin sika ja olis eritoten HALPA.
     
  14. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    No minä mitään bemaria ite enään koskaan laita, mut aattelin ehottaa E34 M5 bemarin 3,6litran 6tos mottia.. Tehoa on 315hv kierroksia 7200 rajotinta vasten + lastulla varmaan likemmäs 8000 asti.. Mut alle 4000ringin ei kyllä mitään tapahu.. Et saat sit huudattaa sitä tuolla radalla.. :poff: Mut itehän kaipasit kierroksia.. :rotfl:
     
  15. jalavapony

    jalavapony 1st gear

  16. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tosta asiasta maa oon kylla ihan samaa mielta :rotfl:
    Toi Fortin 302 on hyva kone ja jollei siihen ahdinta jostain syysta halua niin 347 stroukki setteja saa $1k;lla ja edelwaissin alukannet siihen niin sitten onkin se 400hp jo aika liki 8)
     

Kerro tästä muillekin!