Kiitoksia vastauksista. Rockautosta olen jotain hilpettä sysyyn tilannutkin, mutta ei pistänyt nuo nivelet silmiin.. Onkos muilla ollut ongelmia kuskin ikkunanostimen kanssa? Nousee ja laskee kyllä, mutta pitää pitää katkaisijaa kokoajan. Korjautuuko nippelin vaihdolla?
Oisko vaan kadottanu raja-arvot? Muutamassa autossa on ollu samaa ja korjaantunut ihan helposti. Ensin painetaan nappi pohjaan ja katsotaan kun ikkuna menee alas. Pidetään nappi pohjassa vielä ja yleensä oven sisältä muutamassa sekuntissa kuuluu "naks/klik". Siinä siis ala-asennon raja-arvo. Sama homma ylöspäin. Voi olla että joutuu muutaman kerran harjoittelemaan. Tämän jälkeen on ainakin toisissa laitteissa toiminut.
moro. veikkaan, että sulla kalkkasee kallistuksenvakaaja edessä. runkokiinnikekumit kuluneet väljiksi. ne voi korjata lähes ilmaisella poppakonstilla tai hommaamalla uudet. poppakonstissa vakaajaraudan kumien kiinnityskohdat puhtsataan ja voidellaan vettä kestävällä vaseliinilla, jonka jälkeen tangon päälle kiepautetaan n. 2mm paksuinen kumisuikale, joka teipataan sähköteipillä siihen kiinni. sitten vakaaja takas paikoilleen vanhoilla kumeilla.
Moikka oisko mikä hyvä vian luku laite crd 300c malliin ? Oisko toi puolalalisten veriso hyvä voiko sillä tehdä esimn polton dpf:ään.
elekman maxidiag on toiminu moitteetta. suosittelen tyhjentämään dpf-pöntön ja sitä edeltävän katin sekä poistattamaan egr:n ja swirl-läpät toiminnasta.
Hiukkassuodattimen meinasin itsekin hävittää, mutta kaveri joka vastaavan romun kanssa on aika paljon käyttänyt aikaa ja rahaa kommentoi että se katti kannattaisi ehkä jättää? Ei se vissiin kamalasti virtausta vastusta, mutta käry on aika kamala auton perässä. Haisee wanhalle traktorille.
tartteeko sitä välttämättä haistella sitä käryä siellä perässä..? eikä se käry ole kuin korkeintaan ajoittain, mutta totta kaverisi puhkuu... katin jättämällä pakosuihkutus roihuaa jo osin katissa eikä niin suuria määriä polttoaineaerosolia pääse putkistosta ulos.
Miksihän läpät kannattaa poistaa toiminnasta mikäli ne toimii? Se ei nimittäin tuo moottori toimi yhtään paremmin läpät disabloimalla. Sen ymmärtää ku se moottori kärähtää että sitten disabloi ne sillä huijaus vastuksella ettei tarvi tehä 1.5 tonnin remppaa mutta niin kauan ku ne pelaa niin se on parempi kans että ne on käytössä.
En ajattele noin pitkälle vaan en tahalleni huononna autoa ennakkoon niin kauan kun se toimii kuten pitää. Toinen juttu se että muistaakseni OM642 läpät on vielä jousikuormitetut eli ilman moottorin vetoa ne palautuu aina auki.
Netistä varmaan löytyy. Muistan lukeneeni aikanaan että läpät palautuu auki ilman läppämoottorin vetoa jos ei oo mikään muu hajonnu kuin se ite moottori. Tokihan ne suositellaan lisäksi vielä lukittavaksi auki asentoon etteivät vahingossakaan pääse sitte sulkeutuu yhtäkkisesti mottia kuormittaessa.
ne imukanavat on 250tkm jälkeen niin täynnä öljynsitomaamustaanokimassaa ettei kukaan usko ellei itse näe. imukanavissa olevat läpät ovat muurautuneet umpeen ja eivät enää pysty hoitamaan varsinaista tehtäväänsä. läpän puoleinen kanava on yleensä muurautunut umpeen öljyisestä nokimassasta. muutaman koneen imusarjat irrallaan/purettuna nähneenä voin näin sanoa. siinätilanteessa ei auta enää läppäakselin lukitseminen. ainoa oikea tapa on puhdistaa imusarjat sisältä osienpesukoneessa, jolla voi sumuttaa pesuliuosta paineella imusarjan kanavien seinämiin. omasta crd:stä poistin dremelillä kaikki läpät ja tukin läppäakselien aukot umpi popniiteillä. ei tarvii lastuttaa kun tehot ja väännöt palaa alkuperäiselle tasolle.218/510
läppien ja niiden akseleiden poisto ei ainakaan ns. persdynossa vaikuta ainakaan negatiivisesti. nimimerkillä omakohtaista kokemusta ON.
Ei se mitä iteki lukenu niin isompia negatiivisia vaikutuksia ole ollut varsinkin jos ne läpät on kokonaam poistettu. Toki ei ne paremmiksikaan ole muuttunu ku mitä toimivien läppien kanssa. Kyllä tuo CRD oli semmonen pelle pelottoman moottori että kyllä pääsee helpolla ku laittaa vaan sen Hemi moottorisen yksilön. Tuo läppämoottori episodi kun on vain yksi tarina monien joukoissa minkä kaiken kanssa saa taistella ton motin kanssa.
Hei, Huomasin pari viikkoa sitten, että ainakin tyhjäkäynnillä ollessaan mun 300c Hemi päästelee säännöllistä "päks" ääntä noin 20-30 sekunnin välein. "Päks" on aika hyvä kuvaus äänestä, ihan kuin joku säätöventtiili tai vastaava loksahtaisi tasaisin väliajoin. Ääni kuuluu selkeästi parin kolmen metrin päähän, vaikka ei kauhean kova olekaan. Aluksi luulin, että se voisi olla jäähdytyksen ylipaineventtiili mutta ei se taida olla. Vaikuttaa, että ääni tulisi konehuoneen vasemmasta reunasta, auton edestä katsoen. J-P