kokemuksia ruiskujenkkien lastuttamisesta ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja impala67, 26.9.2014.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Uudehkoja ruiskujenkkejä ollut pidempään käytössä jo kaikilla, ja 91 uudemmathan on kaikki niitä. En liene ainoa jolle tulee mieleen jonkinlainen virittäminen. Mutta maailmalla on jos jonkinlaista "superturbo-powerchippiä" joista ei oikein viittis vaan kokeilla onko niistä mitään hyötyä vai pelkkää haittaa.

    Ei hakemallakaan löytynyt oikein kuvaavia kokemuksia keltään. Vai salaako näitä kaikki tekee? Tuuninkipoikien palstallekaan ei viitsi vanha setä mennä tyhmiä kyselemään.
     
  2. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Eikös tuommoinen "lastu" lämmitä lähinnä myyjän lompakkoa jos kyseessä on vapastihengittävä auto? Niinkuin valtaosa amerikkalaisista. Eihän vakio vaparikonetta merkittävästi paremmin elektroniikalla saa hengittämään, kyllä se tarvitsee ihan fyysisiä viritystoimia imu- ja pakopuolelle. Ahdetut on sitten asia erikseen, elektroniikka kun ohjaa ahtopainetta ja syöttöä niin pelkällä lastulla saadaan ihan todellistakin lisävoimaa.
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    "Lastutin" tuon 2004 Crown Victorian mikä mulla on käyttiksenä. Tilasin siihen http://www.blueovalchips.com :sta auton ja käytettävän polttoaineen speksien mukaan tehdyt softat ja käsikapulan, jolla ne softat saa ladattua sisään. Vaikutusta oli kyllä kiitettävästi. Alkuperäisen ja päivitetyn auton käytöksessä on huomattava ero positiiviseen suuntaan. Kulutuskin taisi pienentyä.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi on vissiin optimoitu painottaen päästöjä 99%, vaikka kuluttais enemmän niin jokunen hitunen jotain myrkkyä tulee vähemmän.
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Noi poliisi Crown Vic:it on suunniteltu siten, että ne voi käyttää ihan mitä vain bensiiniä, mitä amerikan takamailta löytyy. Suomalainen 95:nen on sikäläisittäin aika superia, joten softat pystyi säätään sen mukaan.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kirjastosta löytyi semmoinen kirja jossa insinööri jolla kokemusta myös f1 laitteista testasi muutamaa automerkkiä juuri siitä syystä onko ne lastut pelkkää rahastusta,lopputulos oli jollain merkillä muutama heppa lisää korkeampi okt ,jollain kasvoi kulutus mut ei tehot,loppu sanat oli suunnilleen et joutavaa rahan tuhlausta,kun vaihtelee osia koneeseen ja sitten uusi lastu onkin jo eri asia.mutta jos tuntuu hyvältä niin siitä vaan,syödäänhän sitä lumelääkkeitäkin ja toimii.
     
  7. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Oon kullut sellaisen sanonnan että: Turhaa kuin vaparin lastutus.
    Taitaa pääsääntöisesti olla että lastutettu "tuntuu" paremmalta, mutta mittaamalla ei eroja juurikaan saa?
     
  8. impala67

    impala67 Double Gearhead

    eli yksi kokemus viidestä tähän mennessä tuosta crownvicin lastuamisesta. hyvä. itsellä siis on vain samanlaista ennakkoluuloa, ei lainkaan tietoa aiheesta. mukava kuulla että joku on uskaltanut jo kokeilemaan ja saanut positiivistakin tulosta.
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mää tilasin joskus 90 astroon ebaysta jonkun mikä lienee chipin mikä vaihdettiin ecuun. perstuntumalla vaikutti että olisi ollut vähän pirteämpi mutta laatikko ainakin alkoi pelaamaan enempi mun maun mukaan vaikka siihen ei tuo äly mitenkään vaikuta eli joku vääntökäyrä ehkä muuttui koneessakin pikkasen? Kulutus ei ainakaan noussut vaikka enpä mä juuri ole niitä mittaillutkaan
     

Kerro tästä muillekin!