Komea volkswagen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Dodge 360, 28.6.2006.

  1. Dodge 360

    Dodge 360 3rd gear

  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead


    Tämä auto tuli eilisiin tapahtumini Kandasta. Herätti kyllä ihmetystä rodiäijissä. On helvetin hienosti tehty! Ei muuten ole aito Hebmüller... :)
    Tuo auto oli TYYLIKÄS. Sitten toinen Kupla oli se musta-valkoinen, jossa on poliisivalo katolla (VW-foorumilaiset voi varmaan linkittää kuvan tänne). Se oli HÄRSKI! Ei taida kuplasta paljon häijympää enää saada!!! Hienoja oli molemmat. Ennakkoluulotonta rakentamista uusilla ideoilla!
     
  3. JKL Raggars ry

    JKL Raggars ry Gearhead

  4. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Hehee.. Toi Rat patrolin omistaja on juuri tuon www.volksrods.com sivuston perustaja, jossa allekirjoittanut on jäsen nro. 14 samalla käyttiksellä kuin täällä... :wink:

    Tuolta members rides osingosta löytyy lisää projekteja sekä valmiitakin rodeja..

    Steve:llä (Ratpatrolin omistaja) on myös yksi avoPU Volksrodi sekä -54 Mercury:
    http://volksrods.com/dd3262f0.jpg
    http://volksrods.com/dd826480.jpg

    Geoff taas (Heb roadster rodin rakentaja) on myös tuttu saman volkrods.com foorumin kautta. Geoff kertoi saaneensa inspiksensa juuri minun Hebster projektista joka on ollu käytännössä työn alla vuodesta -96... :oops:

    No minun on tarkoitus olla rekisteröitynä ensi kesäksi.
     
  5. Muki

    Muki Gearhead

    Täytyy kyllä sanoa että en muista milloin olisi innostunut näin paljon kun nyt volksrod.com sivustolla käynnin yhteydessä. Nehän on aivan htin makeita ! Mitä mitä mitä. Tehdäänkö näitä härmässäkin ?
     
  6. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

  7. Forsbacka

    Forsbacka 1st gear

    Kyllä kai ainakin yritystä on. Yksi oli taannoin jossain myynnissäkin.
    Vähän vaan nuo säännökset taitaa vaan näitäkin rajoittaa.
    Lokarit pitää olla. Etuvalojen paikat: 500mm maasta ja maks 400mm ulkolaidasta. Vielä riittävä näkyväisyys asteina ulos ja sisään. Se missä kaikki vaatimukset täytyy ei ehkä ole se fikuimman näköinen sijoituspaikka. Samat ongelmat tietysti vilkkujen kanssa. Renkaan halkaisijaa saa kasvattaa max sen 51mm. Ei mitään uutta, mutta kun lähtökohtana on se kuplan 5,60-15, ni ei kovin suurista renkaista kannata haaveilla. Etuakselista voisi selvitä poikkeusluvalla. Millä sen sitten perustelet, että miksi kuplan huono akseli 70- luvulta pitää vaihtaa vielä huonompaan, joka on jostain 30 -luvulta?
    Tässä nyt nää päälimmäiset mitkä itteä sapettaa.
    Kaikkien asetusten mukaan kun menee, niin ei jää bugrodeista paljon muuta jäljelle, kuin kupla ilman lokareita.
     
  8. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Jos rakentaa vanhemmasta kuin -58 niin noi 500mm maasta ja 400mm ulkolaidasta ei päde. Joku Maastriicht tai joku sopimus... Tosin sanoen noi mitat koskee vain -58 ja uudemmat ajoneuvot.

    Edit: Tuossa on mielenkiintoista juttua:
    http://www.pauliylikoski.com/Portti/Rokla/images/Voimaantulo_1_ osa.pdf

    Monet on muuten noita rakentanu myös niin että koria on lyhennetty ovien takaa ja jättänyt pohjalevyn vakiona etuakselia mukaanlukien. Siirtämällä etuosa taaksepäin on saatu sama effekti että etuakseli on siirretty eteen... :wink:
     
  9. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Oikeasti mielenkiintoista juttua. Esim. ohjauslaitteista. 1.12.1957 tullut voimaan asetus jonka mukaan ketjua, teräsköyttä yms. ei saa käyttää ohjauspyöränä. Tuohan tarkoittaa sitä että tota vanhempaan autoon voi laittaa ketjuratin kun eivät silloin ole olleet kiellettyjä.

    Ja tonhan varmistaa vielä saman opuksen ohjauslaitteita koskevissa ohjeissa kohta jossa mainitaan että ajoneuvoihin, joiden valmistusvuoden päättymisestä on kulunut vähintään 25 vuotta, sovelletaan vaatimuksia jotka olivat Suomessa voimassa ajoneuvon valmistusajankohtana.
     
  10. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

  11. Forsbacka

    Forsbacka 1st gear

    Noi käsikirjat oli mielenkiintoisia. Kiitos linkistä.
    Etuakselin siirto rungon ja akseliin tulevalla jatkopalalla tai sitten vain jatkamalla runkoa voisi kai ainakin teoriassa olla sallittua. Ainakin jos jatkopala olisi "tehdastekoinen". Volksrodeiltahan niitä kai voi tilata. Sillon kai se on tehdastekoinen, kun sitä ei oo ite tehny? Kiinnikkeitähän saa hitsata ihan luvalla. Kai niitä nyt yhen kymmenen senttiä voi samalla hitsata "vinoon"...

    Mitenhän muuten, olisko missään tuoreemmassa vehkeessä atuakselia jota voisi hyödyntää? Tuoreemman akselin vaihto olisi varmaan helpompi perustella AKE:lle. Missään vehkeessä esim päällekkäisiä kolmiotukivarsia? Eipä taida juurkaan olla.
     
  12. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Miullakin tuo kupla odottaa vuoroansa muuntumisleikissä, ja noi kuvat kyllä saa vaan vettä myllyyn. Täytys vaan tosiaan selvittää nuo akselistomuutoshommat, että miten ne sitten toteuttaisi. Eniten häiritsee kun nuo loksut pitää olla. :argue:
     
  13. rysty

    rysty 1st gear

    Tarviiks autoissa olla vielä lokarit? Prätkistähän se sääntö hävis TEORIASSA jokunen vuosi sitten.
     
  14. Forsbacka

    Forsbacka 1st gear

    Kyllä kai ne tarvii. Aiheesta on oikein direktiivillä säädetty.
    Tiedä sitten onko riittävän vanhat härvelit vapautettu näistä.
    Oma auto on 70-luvulta, niin ei ole tullut sitä vanhempia koskevia säädöksiä niin tarkkaan kahlattua.
     
  15. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Jos joku vääntää kuplasta rodia, nin mulla ois kuplan 5-pulttisella jaolla olevat 16" vanteet (2kpl), et jos kiinnostaa. Ei oo kovinkaan mädät. hp40e/pari.

    0400-793706/yv
     
  16. Hebster52

    Hebster52 3rd gear

    Tohon jatkeeks että pre-57 auto ei tarvi lokareita...
     

Kerro tästä muillekin!