Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    väittäisin että kun lisäsin muovisen 1" korotus palan kaasarin ja imusarjan väliin, tuosta ominaisuudesta ei oma galaxie enää kärsi.
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    1400cc motilla ja täydellä kuormalla kuspäistä ohittelua 4-tiettä ??? ???, luulempa että enemmin verenpaineita nostattavaa, "vittu tällä paskalla ei pääse ohitse ohitus haaveilua " :rotfl:

    lisäksi ko tojo huutaa 3500 kierroksella kun vauhtia on 100 km/h ja
    tilannetta ei yhtään helpota 3 lapsen huuto takapenkiltä , milloin ollaan jo perillä :rotfl: ratkiriemukasta reissua varmaan.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tietysti näin.
    Lopputulos on kuitenkin, että Tojon vaijeri on kireällä.
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    juuh, ja muutama vuosi sitten jäi tämä tojota valot päällä parkkiin= akku tyhjäksi. Yksisuuntaisella kadulla, tiukassa paikassa tojo.. noh mä lähdin galaxiella apuun, yks suuntaista väärään suuntaan, että sain galaxien keulan lähelle tojoa, ja lähtihän se tojo käytniin, kyllä ihmettelijöitä oli ympärillä kymmeniä , varmaan fiksuimmat kuvittelivat että jenkkiromu vanhukselle annettiin virtaa, ja jenkki kusipää kuski oli parkkeerannut todella röyhkeästi väärinpäin romunsa :rotfl:
     
  5. capri30S

    capri30S 1st gear

    Tulipas kiva mieli, kun joku ihan tuntematon 50-60 vuotias mies tuli jutulle kun olin lähdössä pikapilla syömästä, hymyili ja morjesti, katoin ensin että tunnenko mä ton jostain, mutta ei sytyttänyt.. Morjestin kuitenkin takas. Menin autoon niin se jäi siihen katteleen ja rohkas sitten mielensä ja tuli sanalle:
    "komee pikuppi" No minä siihen että kiitos, "onks tää ihan alkuperäinen?"
    -Ei, on tähän remonttia tehty, peltiremppaa ja maalattukin, mutta oon koittanu pitää vähän kunnossa.. "toimiiks kaikki?" -Juu, toimii, paitsi vakkari. "minkä ikänen tää on?" -Kasikuus rekisteröity "No onhan sillä jo ikää! Komee peli!" -No, alkaahan toi ympärivuotinen käyttö vähän näkyä, että tarvii taas keväällä pari päivää käyttää siistimiseen. "No juu, mutta on se hieno. Moro" -Kiitti! Moro.
    Suurinpiirtein tollanen dialogi siinä käytiin, ja mukava että jotkut osaa arvostaa, toikin heppu ajeli jollain uudehkolla vitolla itse. Kyllä niitä nenännyrpistelijöitäkin on, valitettavasti.
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Nyt kun mitä kuukauden tuolla satellitella huristellu ni on kyllä saanu kuulla vähän väliä miten "näitä ei nää talvella", "koskaan maaliskussa tälläsen kyytiin pääse" yms, talviautohan se vaan on :rotfl:
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mahtaisko 20 mm riittää? Sellasta olis saatavilla.
     
  8. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Paras oli kun paikallinen kebabbipaikan kokki tuli ihmettelemään -69 corvettea...uuh ihana auto (tai jotain) Mika Moottori? 5.7L...Uuuh jne Karim tyyppistä ääntelyä. :D
     
  9. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    paikalliset ei viitti ees enää kääntää päätään,
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Uskaltaisin väittää että riittää.
     
  11. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Ja edselissäni on jopa noin 15mm korkea pala alumiinia, sekin toimii kun kaksi paksua tivistettä eristää kaasarin imusarjasta.
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Täytyypä rakennella sinne semmonen jossain vaiheessa. Mulla ei ole nyt mitään kommentteja jenkkiautoista kun ei ole vielä auto liikenteessä. Katotaan vielä toi ens viikon ¨takatalvi¨..
     
  13. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Kaverin naapuri töytäsi saman tien katsomaan netistä paljonko autoni kuluttaa, kuulemma paljon. Itse ajaa jollain uudella civicillä vaihdettuaan TSI-volkkarin pois kun kuuli ongelmista...
    No ostaahan TSI-remontin hinnalla parhaimmillaan 5 vuotta polttoainetta.
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tai sitten se vakio kulutusosan vaihto alle 100 000 kerran jopa kaksi,nuori herra vaihdatti faking 2 massavauhti pyörän ,(vm 2013) :eek: halvin oli 1600€ pääasia kun vie vähemmän,olishan tuolla saanut värtsilästä jonkun litran ostella.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^ Ja vaikka ei tarttis vaihtaa ikinä mitään niin kuka perkele jaksaa volkkarilla ajella.


    Nyt kun olen löytänyt rockauton, en enää valita varaosien hinnasta vaan rahdin kalliudesta :lol:
     
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tänään itiksessä puhoksen puolella ei meinannut millään löytää parkkipaikkaa.
    Äkkäsin kuitenkin, että pariin vierekkäiseen ruutuun oli työnnetty lumet.
    Siis ne vähäiset, mitä täällä on. n. reilu metrin korkuinen kasa oli jäljellä.

    Eikun kasan päälle vaan. Ohi kävellyt äijä jäi seisoskelemaan siihen, kun peruutin kasan päälle. kehui autoa, ja totesi, että kevyesti näytti nousevan.

    Onneksi oli pakattua lunta, koska toi rohjon omapaino on 2300Kg.

    Ja oli muuten eka kerta tänä talvena, kun pääsin hyödyntämään ton "offivehkeen" ominaisuuksia. :wink:
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Täsmälleen samassa paikassa viimetalvena sama juttu. Paitsi että ajoin Jeepin lumikasaan hieman liian rehvakkaasti. Kun piti lähteä kotiin, niin ei meinannut päästä lumesta pois.
    Onneksi kuitenkin oli sen verran pitoa että irtosi ilman apua.

    Siinä vasta olisi saanut kuulla vinoilua ja kommenttia, jos olisi joutunut pyytämään hinausapua keskellä lauantaipäivää.
     
  18. 5EISKA

    5EISKA 1st gear

    Tyttärelleni tuli kaveri koulusta leikkimään 8v jonka Isoveli mukana 11v, pysähtyi tuijottamaan pickaria -67 c-10 (projekti ehkä joskus)jossa vielä liekkejä ja unohti hetkeksi tajuntansa ja hoki vaan Auto..Auto.Auto,.Vaimo ei edes uskaltanut avata tallin ovea,koska pelkäsi jo käyttäytmistä nähdessään sen oikeen -57 chevyn kiiltävänä....
     
  19. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Eilen menin vaihattaan uusia kumeja -70 chargeriin niin rengaspajan nuori asentaja tuumas että "tämmösiin autoihin ku sais aina vaihtaa renkaita niin oisin loppuikäni näissä hommissa" .. :)
     
  20. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Värtsilässä tuli yksi tyyppi kyselemään kaikkea Chevystä, aikoi ostaa samanlaisen lava-auton koska kevyt-kuorma-autolla on niin halpaa ajella ja etenkin kun tankkaa Venäjällä. Kulutuskin tuli mainittua siten että sellaisella 15 litran kulutuksella ajaa melkein koko vuoden ajot verrattuna h-a dieseliin, kiitos käyttövoimaveron.
     

Kerro tästä muillekin!