Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Noillahan homma menisi niin, että ennenkuin vetämään edes pääsisi, olisi kaivettava jostain kontin alta vetolenkki, joka asennetaan takapuskurissa luukun alla olevaan reikään. Se kierrätysmuovinen luukku sitten hajoaisi avatessa, ja Jouni_K:n kuvaaman tapahtumaketjun päätteeksi vielä lenkistäkin lähtisi kierteet (ne kaikki ei kestä edes auton vetämistä lavetille, saati sitten rankempaa vetoa...)
     
  2. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    Vanin kulutusta joskus kyselevät tankatessa. Mulla on ollut vakiovastauksena, että " Tankillisella ajaa toista tuhatta kilsaa, niinkuin muillakin nykyautoilla" Osa on jäänyt katseleen on hölmö ilme naamalla, osa on taas älynnyt kysyä tankin kokoa.
     
  3. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    "Sellasen 14 mailia gallonalla pääsee normiajossa" oli harrasteaikoina hyväksihavaittu vastaus niille tankatessa ilmiintyville utelijoille... :p
     
  4. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    Sitten menee käsitteet sekaisin ja kertovat pokkana kavereilleen " Joo, noi kuulemma vie 14 gallonaa mailille"
     
  5. jacktheripper

    jacktheripper 1st gear

    Joskus 70-luvun lopulla työpaikkani isopomo vaivautui oikein kyselemään,jotta onkos tullut perittyä joku bensa-asema,hehehe.
    Kulutuksenkauhistelijoille vakiovastaukseni on,että eihän tässä mitään ongelmaa ole,kun ei sitä(bensaa)tarvitse jonottaa...
     
  6. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Morjensta!

    Hesarissa oli juttu katsastuksien hylkäysprosenteista ja kuinka jenkkiauto on päässyt esille: http://www.hs.fi/autot/a1458097070098?ref=hs-prio-4-3

    Jutussa ei paljon kommentoida jenkkiautoista, mutta etenkin kommenttiosiossa kyllä jotkut asiasta tietämättömät antavat tulla stereotypioitaan.
     
    Muokattu: 18.3.2016
  7. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Missä nuin halvat vakuutukset 0-bonuksil?
    Ite iskin ekana Aspenin Tapiolaa jossa n1000e vuosi 0-bonuksil.
    Sit kuulin että IFfiin jos jenkki kysees
    ja sieltä tosiaanki sain puoleen hintaan verrattuna toho Tapiolaan.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ifiä ei oikeen voita mikään noissa.

    Ainoo paska ettei saa yli 40v vehkeisiin osakaskoa.


    Volvoissa ollu aina halpa vakuutus (740/240/940) mut oon huomannu ku pari 2000-lukulaista autoa ollut niin siellä kyllä rupee hinnat kipuumaan.
     
    Crash_ tykkää tästä.
  9. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Jep IF;issä mul on kaikki jenkit. Ja jos yhtää bonareita sattuu olee nii halpoja kilsoja tiedossa ;) Omassa deltassa 55% bonusta nii pelkkä liikenne kokovuos 138e.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla 74 deville oli 136€ samoilla 55%:D


    No, nyt taitaa olla 700€ osakaskolla popissa kun muualta ei mihinkään järjelliseen alle 1000€ hintaan saanut.


    Mutjuu ot.
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Valituissa Paloissa oli joku 70-luvulle sijoittuva tarina ja siinä kerrottiin kuinka perheellä oli silloin ollut Dacia Duster. Saattoi olla suomentajan omaa sepitettä.
     
  12. Skoll

    Skoll 2nd gear

    http://i.imgur.com/k3NzVIx.webm
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    MUlle joku tuli kysymään joskus joulukuussa että eikö ole aikasta ottaa kesäautoa ajoon?

    Kyselin vähän ihmeissäni että mitä ihmeen kesäautoa?


    Tänään oli kanssa yks oikeen keskustelu:
    Joku tyyppi: "Jaahas teikäläisillä on ajokausi jo alkanut"
    Minä: "Jaa että mitä että?" (nostelin siis tavaroita pois autosta enkä kuullut selvästi)
    JT: Niin että on jo kelit lämmenneet sen verta että pystyy ajamaan
    M: Mikäs sen kylmällä ajon estää?
    JT: Noihan ei lähe kylmällä käymään lainkaan kun noi on suunniteltu sinne Californian lämpöön eikä Suomen oloihin.
    M: Jaa, kyllä tää vaan toimi, 31 astetta kun oli pakkasta ei jaksanut pyörittää omalla akulla, mutta lähti käyntiin kun anto vähän lisävirtaa.
    JT: Onko sulla siinä V8? Ne ei kyllä lähe käymään pakkaskeleillä
    M: Kyllä mulla lähti, en sitten tiiä miksei lähtis.
    JT: Kyllä susta näkee että valehtelet, ei nää voi lähteä käymään kylmällä kelillä, tajuaahan sen jo tyhmempikin mikä talviauto sulla on?
    M:Niin toi on mun talviauto, en minä nyt nastarenkaita kesäautooni laittais, vai jatko itte kesällä nastoilla?
    JT: Ei teistä tiiä, nää ei kyllä toimi talvella joten sellasta pajunköyttä on mulle turha syöttää. Miks koitat huijata mua, eikö kantti teillä jenkkimiehillä kestä myöntää että ne autot on ihan susia täällä? Vai miks oikeen huijaat mua?
    M:Siis mitä ihmettä nyt??? 88 toimi ihan hyvin talviautona, mikä siinä on niin outoa.
    JT: Ha! Tiesinhän minä että sulla on joku toinen talviauto, kato mua ei ihan niin vaan tollasen jenkkimiehet huijatakkaan!!!
    M:??!?!?? Siis tää auto on se 88????
    JT: Niin varmaan....

    Ja lähti menemään:confused::eek:
     
    Pertti K tykkää tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^ "hei äijä katos tänne konttiin" kops tömps. Oho se meni kiinni.

    Aukaisu tarvittaessa kevväämmällä.
     
    lojo80, juha745 ja Crash_ tykkäävät tästä.
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ameriikkalaiset itsekin on ihan samanlaisia. Kyselin sikäläiseltä harrastepalstalta että pitäisiköhän välijäähyn pumpun hotwiretys purkaa, ettei neste kierrä koko ajan imusarjaa jäähdyttämässä -30 lukemissa, pelkäsin että jäätyykö kaasuläppä selälleen maantieajossa. Niin olivat sitä mieltä että ei se lähde edes käyntiin tai vähintäänkin räjähtää hetikohta. Ei autoja ole suunniteltu niin kylmässä toimimaan. Herneet meni nenään heti kun valistin vähän miten täällä meillä.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Amerikkalaiset nyt vaan osa on tyhmiä kun ei edes ole oman maansa asioista perillä.

    Jos bensa-autossa säädöt kunnossa ja huollot niin onko mitään merkkiä/mallia mikä ei hyvällä akulla lähtis tulille kovallakin pakkasella?
     
  17. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Viikonloppuna oli eräs hyvänpäivän tuttu kaupassa samaan aikaaan ja siinä juteltiin ja sanoin odottavani että rouvaa.Siitä kysymys että miksi olen jo kaupassa että eikö voitu tulla samalla autolla?(asumme n.10km päässä)vastasin että olen ollut jo muutaman tunnin jo kyseisessä kylässä nikkaroimassa harrastepeliä.No mikäs harrastepeli on?vastasin että vanha amerikkalainen"urheiluauto" vähän ihmettelyä ja sitten että eikös se kulutakkin ainakin 15l sadalla?johon vastasin että siinä hujakoilla,seuraava tokaisu oli että siinä kuolee monta oravaakin?sitten en osannut sanoa enää mitään
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Liito vai niitä tavallisia? Olisit sanonut, että ei niist tavallisista niin väliä.
     
  19. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mä taas aina ajattelen Polaraa käynnistäessäni, että ainakin seitsemän pingviiniä joutuu uimasilleen. Hesan ruusinkissa käydessäni nautin tilanteesta, kun hipsteri kärsii ja kokee toiseutta polkiessaan Jopolla Hai-saappat jalassa kotiin, minun "tuhlatessa" fossiilista polttoainetta.
     
    karpo29, jacktheripper, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Niin siis Hai saappaalla EN viittaa Hai nimimerkiin!!!

    Perskules kun meinasin morkata tuttua harrastajaa: Sorry.
     

Kerro tästä muillekin!