Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead

    Niin taitaa olla siten etteivät isommatkaan 4-door henkilöautot valmistusmaasta riippumatta ole takapenkin osalta kovinkaan tilavia.
     
  2. kaarne

    kaarne Gearhead

    Nykyään jenkit ajavat SUV:eilla.

    Ovat varmaan suosittuja siitä syystä että niissä on tilaa.
     
  3. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Voi olla, toinen homma on se, että autot on suht halpoja siellä, mutta jos on ns. normaalisti lihava kuten minä niin sitä silti mahtuu vaikka Nissan Micraan, eri asia on ne läskipallot jotka liikkuu marketeissakin niillä sähkövekottimilla, ei sellainen mahdu edes mihinkään 60-70luvun full-size jenkkiinkään.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  4. spinout

    spinout Gearhead

    Ei noi vanhat normaalit full sizet (ei limot) sisältä niin valtavan tilavia ole koko helahoitoonsa nähden. Iso koko tulee lähinnä siitä, että jonkun esim 70-luvun Imperialin konepelli voisi olla helikopterin laskeutumiskenttä ja sen takapaksiin mahtuu monet Jimmy Hoffat.
     
  5. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ei vaan siksi, että siellä on tilaa. Euroopan vanhoissa kaupungeissa ei ole - Saksan osalta tilannetta toki korjattiin 40-luvulla... Lisäksi Euroopassa on verotettu eri perusteilla, jotka on tukistaneet isoja autoja.
     
  6. Skoll

    Skoll 2nd gear

    No juu siis eihän ne mitenkään erityisen tilavia ole, mutta jos vertaa eurooppalaiseen vastineeseen niin ero on kuin yöllä ja päivällä.

    EDIT: Alkaa pahasti mennä offtopicin puolelle.
     
  7. kaarne

    kaarne Gearhead


    Amerikkalaiset tiet ovat suoria ja leveitä, mutta kyllä autojen kokoon vaikuttaa myös niiden käyttäjien koko ja amerikkalaiset ovat ison kokoisia.
     
    yks toine mikko tykkää tästä.
  8. kaarne

    kaarne Gearhead


    Riippuu siitä mistä amerikkalaisesta automallista on kyse ja 2D on usein aivan onneton takapenkkitiloiltaan kun sitä vertaa 4D malliin.
     
    yks toine mikko tykkää tästä.
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ??? Tekeekö ovien määrä autosta tilavamman???

    Ei se 2 ovinen 900 saabbi ole ollut yhtään sem ahtaampi mitä 4 tai 5 eikä kyllä mun cadillaccicaan mikään ahdas ole vaikka on 2d???
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Japseihin verrattuna ehkä joo mutta ei kai jenkki niin iso ole että tarttee 5,5 metrisen auton jos saksalainen menee 3 metriä pitkään volkkariin?

    Lienee toi isous myös sen peruja että ajoivat siellä enemmän mitä täällä kun bensa halpaa ja pitkä akseliväli tunnetusti tuo mukavuutta ajoon. Ja kun siellä on tilaa niin ei ole tarvinnut pähkätä että mahtuuko se mk5 lincci keskiaikasille kaduille vai ei niin kun jossain italiassa. Euroopan kaupungit kun on tehty hevoskärryille, amerikkalaiset on jo modernimpaa suunnittelua
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On tuossa perää. Mun 74 oli ainakin ahtaampi kuin sedan. Ja kurkin joskus parkissa olleen saman ikäluokan grand marquisiin niin siellä näytti jo takaa ahtaalta.

    Sisätilat on osaamishommia. Nykynen passat yksi tilavimmista mulla ja ulkomittoihin nähden tilavin. Ei mitään ongelmaa istua itseni takana ja pääntilaakin on. Konttiinkin menee tavara.


    Moneen fullsizeen menee hoffa mutta ei kovin korkeita tavaroita. Sama vaivaa jenkkivaneja. Vanha ducato syö enemmän tavaraa jo.
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead

    Riippuu täysin tapauksesta.

    Eräs tuttu omistaa Dodge Polara Custom 2-Door Coupe vm. 1973 ja olen aivan varma, että sen 4-ovisessa versiossa on paremmat takatilat.

    Autoon joka on miltei 580 cm pitkä on onnistuttu tekemään jäätävän ahtaat takapenkki tilat.
     
  13. kaarne

    kaarne Gearhead

    Olen ollut töissä Amerikassa muutamia vuosia ja hyvin on jäänyt mieleen kuinka kauan kesti kävellä heikäläisten katujen yli toiselle puolelle.

    Ehkä ne ovat sitä varten niin leveät että hevoskärryt ovat mahtuneet helposti kääntymään.
     
    yks toine mikko tykkää tästä.
  14. kaarne

    kaarne Gearhead

    Takavetoisissa autoissa on yleensä matalahko tavaratila.
     
    yks toine mikko tykkää tästä.
  15. kaarne

    kaarne Gearhead

    On tässä kadussa ainakin leveyttä tarpeeksi ja huomattavan suoraviivainenkin se on.

    [​IMG]
     
    yks toine mikko tykkää tästä.
  16. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Oltiin rouvan kanssa vaihteeksi Vettellä(C3 ja kohtalaisen matala) käymässä kaupunkissa ja mentiin Citymarkettiin,olimme puolenpäivän huitteilla liikenteessä ja normiparkkipaikat onneksi aika täys niin peruutin perheruutuun.kerrankin sai avata ovet reilusti,toiselle puolelle parkkeerasi iäkäs pariskunta ja mies katseli Vetteä vähän happaman näköisenä ja vähän minuakin kun tulin ulos.Sanoin pilke silmäkulmassa että kyllä se on perheauto niin tämä vanhempi rouva kysyi onko se Citroen kun se on noin matala
     
    Karpov ja Skoll tykkäävät tästä.
  17. Seejii

    Seejii Gearhead

    Olen pistänyt merkille perhepaikkojen olevan eläkeläisten suosiossa (Pukuun katsomatta). Ovathan ne kätevästi lähellä sisäänmenoa.
    Itse käytän perhepaikkoja kun olen lasten kanssa kaupoilla
     
  18. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    toisaalta, ehkä jopa ämiriikkäläinen suurper(H/S)einen autontarvitsija on osannut/osaa valita uutta autoa ostaessaan kuljetustarpeisiinsa sopivan auton; hän, joka on tarvinnut hyvät takapenkkitilan, lienee osannut valita 4d:n? Ja hän, jolle takapenkkitiloilla ei niin pskan väliä, lienee osunut valinnassaan 2-ovisuuden puolelle? Uusio-/harrastekäyttäjät taas asia erikseen. Mutta kai heilläkin oma valinnan vapautensa hankinnoissaan lienee? Jos tyhmyyttään valitsee 2d coupen tarvitessaan ruhtinaalliset takatilat, lienee peiliin katsonnan paikka? J. Hoffa-kuljetustarve sitten erikseen.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin en tiiä voiko aina valita korimallien väliltä täällä pohjolassa tai muuallakaan aina.

    Mäkin ostin kupeen kun ei ollut neliovista lähellekään samassa hintaluokassa tai aiemmin ei ollenkaan tarjolla.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Täällä ostetaan niitä mitä on tarjolla. Jos liian rantuksi alkaa, huomaa pian että vuosia on vierinyt eikä edelleenkään just sitä autoa ole tarjolla järkevään hintaan minkä tahtoisi.
     

Kerro tästä muillekin!