Kompuran messinkiliitin murtui

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja RikuK, 10.9.2018.

  1. -tl-

    -tl- Gearhead

  2. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla nyt läjässä tuo kompura, uutta osaa tuli siis lohko ja tuo yhdysputki lohkon ulostulon ja säiliön välille kun murtu purkaessa.

    Nyt ongelma että ilmat tulee tosta messinkinipasta pihalle sen sijaan että kompura oikein täyttyis ja kompura tuntuu pyörivän tosi nihkeesti ihan kun seinää vasten pumppais ilmaa? Ton rivotetun tötterön jälkeen kun löysää ton säiliöön menevän putken ni pyörii ilosesti, heti kun ei pääse paine karkuun ni pyörii tosi nihkeesti.

    Kyl sinne säiliöönkin ilmaa menee mutta niin nihkeesti jaksaa pyöriä etten kehtaa tota sähkömoottoria väkisin rasittaa...[​IMG]
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Se messinkinippa taitaa olla ylipaineventtiili.
    Jotain on tukossa tuosta eteenpäin. Sulla on varmaan säiliöliittimessä oleva takaiskuventtiili väärin kasattu.
    Tuossa sähkökytkimessä on toiminto, joka kompuran sammuessa suhauttaa syöttöputkesta paineet pois, niin kompura pääsee lähtemään käyntiin ilman vastapainetta.

     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Se takaisku ei oo koskaan ollu irti tai auki ni ihmetyttää et se ois seisoes menny jumiin. Mut pitänee ottaa auki ja tutkia varmaan jos se siellä vaan jumittaakin, tai kokeilla ensin vähän väkivaltaa sille kompura päällä jos aukeis.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Just tuota vihreää oon valanut usean kerran H-D:n pinionaxelin mutteriin ja vielä täyttänyt boorit rattaan ja axelin välistä samalla aineella. Aina on auennut avaimella eikä ole vältsisti tullut edes tohotettua ennen aukaisua.
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Onko tuohon ollut joku erityinen syy? Itse laitoin kyseiselle mutterille soft lockia ja on se 15K km pysynyt. Sovelissa se ratas on kartiolla ja tiukassa ilman liimaakin. Ostin siihen ulosvetäjän.
     
  7. darpen

    darpen Gearhead

    Loctite 243 ja toi vihreä pitäny molemmat hd:n pinionmutterin kiinni.
    Myös aikana ennen compensaattoria, eli kovalla rattaalla.
    Vihreän irroittamisessa lämpö tekee ihmeitä.
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Hd:n motteja työkseen korjaava mulle sanoi ettei tarvi stydiä liimaa. Mutta mielipiteitähän riittää. Kunhan koossa pysyy.

    Kompensaattorin heitin helevettiin vuosia sitten. Motorin rattaalle jos laitan edes sitä pehmoa softlockia niin ei aukea ilman metrin jatkovartta.
     

Kerro tästä muillekin!