konepelti irvistää..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja LM23H0R, 14.9.2010.

  1. LM23H0R

    LM23H0R Gearhead

    Auto: -70 dart

    Otin konepellin talveksi pois kun remontoin konetta ja keväällä kun laitoin takaisin niin tulipellin puoleinen reuna ei laske vaikka kuinka säätäisi/tutkisi.. ja ei pitäisi kantaa ainakaan mistään..

    Onko muille käynyt vastaavaa ja mistä ihmeestä se laskee..? onko niissä jousissa joku säätö..?
     
  2. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Veljen -68 Dartissa oli kuskinpuolella kans konepelti samalla tavalla koholla.
    Se meni kohilleen,kun löysäs saranan pultit,ja paino kädellä oikeelle korkeudelle,sit vaan pultit kiinni.
    Tosin mulla oli lokari irti,kun sitä piti hitsata.
    En sit tiedä saako sitä muulla systeemillä laitettua.Kertokoon viisaammat.
     
  3. L.P.

    L.P. Gearhead

    Konepelti on neljällä ruuvilla kiinni saranoissa, 2 per puoli. Edessä on sädettävät kumistopparit. Muita säätömahdollisuuksia ei ole.

    Jääkö konepellin ja tulipellin väliin rakoa koko matkalta vai vain toisesta laidasta?

    Olet varmaan jo kokeillut konepelti auki ja löysää takimmaisia kiinnitysruuveja saranasta. Sitten vääntää konepellin etuosa ylöspäin. jos säätövara on loppunut kesken niin kiristää takimmaiset pultit ja löysää etummaisia.

    Eikö kiinnitysreikien kohdalla näy merkkiäkään siitä, missä kohti ruuvit isoine prikkoineen olat olleet ennen irrotusta. Tästä opimme sen, että aia kannattaa merkata kun irrottaa korin osia.
     
  4. raggar

    raggar Gearhead

    Sama juttu, pelti tuli justiinsa vanhoihin jälkiin, silti on takapäästä n. 10 milliä koholla. En oo ees koettanu säätää, on saanu olla noin :odroll:
     
  5. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    moppe

    Homma vaatii hermoja...Tässä pätee kerran toeamani sanonta: "Pilkku sinne, pilkku tänne ,onko se niin tarkkaa!" Ei se ollu omassa dartissakaan koskaan suorassa...jos meni kiinni ja pysyi niin sillä hyvä :) Meni hermot! Kyllähän se kori jonkun verran aina elää, huomasin sen kerran kun istuin dartissa pakkasen jälkeen suorassa auringonpaisteessa, kivasti naksui ja paukkui, samaan tapaan kuin peltikatto... :) Sitten kun vääntösauva menee, niin huomaa selvästi et kori nitkahtaa. Kestää aikaa että palautuu ennalleen...
     
  6. mavi

    mavi Gearhead

    Ootte aika tumpeloita noissa konpellin säätöasioissa.
     
  7. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Tässä taas hyvä "ohje", joka auttaa harrastajaa eteenpäin.

    Voisiko joku konepellin saranan nivelistä olla jumissa, suihke rasvaa niveliin, niin voisi alkaa toimia.
     
  8. mavi

    mavi Gearhead

    Konepelleissähän on kaksi pulttikiinitystä per puoli, joissa on isot vapaareijät saranan puolella näitä isoja vapaareikiä hyväksikäyttäen saadaan säätö joka suuntaan, ylös-alas-eteen-taakse, jos tää ei riitä on
    kyseessä jokin isompi virhe auton korissa kolari tai muu, joku ?? syy.
    Pulttien alla täytyy olla(isot ja paksut) korialuslevyt että kiinnitys pitää, isosta saranan vapaareijäijästä johtuen.Konepellissä on yleensä kierteet, elikä ei muttereita ole missään.Toivottavasti tästä on apua ongelmiin .
     

Kerro tästä muillekin!