Kuka tekee korimuutoksia? 52 -Buick

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja MP65, 31.10.2006.

  1. MP65

    MP65 1st gear

    Olisi tilaisuus korjata talteen tutulta 52 Buick,varmatoiminen reissureki jolla sahattu konerempan jälkeen (suora kasi)ylös alas länsirannikkoa ongelmitta . Laite on 4-ovinen, ja sellaisena en sitä haluaisi pitää. Ennen kuin haluan tai voin tehdä kauppoja, jatkosuunnitelmat pitäisi olla selvät.
    Auto tulisi mukanani Suomeen ensi keväänä ja haluaisin viedä sen suoraan pajalle 2-oviseksi muuttaamista varten. (avostakin voidaan keskustella jos hinta on kohdallaan.) Autosta ei ole tarkoitusta tulla mitään näyttelykalua, vaan pitää se käytttiksenä.
    Tarjoukset firmoilta tai yksityisiltäkin joilta löytyy näyttöä. Mulle on sama missä päin Suomea paja on. Aikataulun suhteen voin olla joustava -ei ole kiirettä saada autoa takaisin kesäksi, kunhan aikataulu ei mene ihan älyttömyyksiin.
    Hinta arviot vaikka yv:llä.
     
  2. v-v

    v-v Gearhead

  3. MP65

    MP65 1st gear

    Onhan toi Eyeball -saitti jo nähty - about hinta-arviota vaan tännepäin, kunhan jonkinlaisen käsityksen saisi tässä vaiheessa kuluista.

    Vaikkei itse työllä sitten niin hätää olisikaan, niin olisi kumminkin hiukka kiire selvittää nämä mahd. jatkotoimenpiteet autolle, mä kun en taida olla ainoa joka haluaa ko. Buickin
     
  4. v-v

    v-v Gearhead

    Lyö vaan auto konttiin ja päätä sit vasta kotona mitä teet sille!Se vaan sit harmittaa myöhemmin, silleen "Ois pitäny ostaa se auto" Itellä kävi niin mut sit onneks sai paikattuu tilanteen!
     
  5. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Minun mielestä autoja ei pitäisi pelkästä choppaamisen ilosta muuttaa! vaan että näyttäs niiku paremmalta! :odroll:

    Jatkakaa!
     
  6. MP65

    MP65 1st gear

    Mua itseäni ei vain yksinkertaisesti miellytä silmää kyseinen auto 4-ovisena, yleensä mulle on ovien määrää yksi hailee, ei vain toimi tässä tapauksessa. Käytännöllinen se on, kieltämättä.

    edit ´- näköjään tosin puhut choppaamisesta, mut anyway...
     
  7. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    :eek: ...Väitän et on viisaampaa ostaa 2 ovinen tai avo, jos kerta sieläpäin maailmaa ollaan mistä noita löytyy. jatkakaa...
     
  8. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Sen tein ja pointti ei ollut kyseisessä buickissa vaan tehdastekoisia rumemmissa kattolinjoissa joihin äsken surffaillessa törmäsin. piste.
     
  9. MP65

    MP65 1st gear

    Kun ei "täälläpäin maailmaakaan" ole nykyään valinnan varaa niin paljon kuin luulisi. Kyllä, netistä löytyy vaikka mitä, jos on rajoittamattomat rahaa käytössä.
    Tääkin Buickki on ensimmäinen kohdalleni sattunut, paikallisesti myynnisä oleva yksilö, joka teknisesti ok, mutta ei yli-hinnoiteltu.
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Sillä hinnalla ostaa Länsirannikolta hyvän 2DHT Buickin millä suomessa teettää kaksiovimuutoksen...
    Näin se vaan on täällä Suomen kansallissosialistisessa tasavallassa. Mutta osta ja tuo silti jos auto muuten miellyttää!
     
  11. MP65

    MP65 1st gear

    Varmaan just noin, mutta olisi silti kiva jonkinlainen about-arvio hommasta kumminkin.
     
  12. Karva

    Karva Gearhead

    No ... jos sen haluat kohtuu hinnalla ja hyvin tehtynä, ei ole kuin yksi vaihtoehto, tosin se on tehnyt viimoisen -30 vuoden aikana enemmän kuin riittävästi muutoksia, äkkiseltään veikattuna puolet suomen rodeista, kustomeista jne, on pajan kautta vuosien aikana kulkennu, siellä saat 4D - 2D , avo muutokset ja paljon muuta ...

    KOSSUS CUSTOM, Timo Koskinen Elimäki

    Kyllä Suomessakin saa ...
     
  13. MP65

    MP65 1st gear

    Tuttu nimihän se tuokin on jo vuosien takaa, ja itse-asiassa ensimmäinen nimi joka tuli mieleen. Yhteystietoja kellään? Ainakaan googlella huomannut että olisi nettisivuja.
     
  14. Karva

    Karva Gearhead

    Laitan sulle yhteystiedot, herra kustom on tavattavissa autokorjaamollaan ihan normaaliin tapaan ...

    Mr Kustom on yleensä mainostannu FSRA sivuilla ja lehdessä on yhteys tiedot.
     
  15. CTS

    CTS Gearhead

    Tarkoitit varmaankin Suomen sosialidemokraattista tasavaltaa?
    Ei taida hallituksessa tai eduskunnassa istua yhtään kansallissosialistia.
     
  16. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    Tollaisen muutostyön hintaan vaikuttaa paljon löydätkö orkkis 2d ovet vai pitääkö jatkaa omia ovia.Kannattaa etsiä ovet vaikka vähän huono kuntoisetkin helpotttaa duunia älyttömästi.

    jotain joskus tehnyt,
    http://public.fotki.com/Recyclers/
     
  17. MP65

    MP65 1st gear


    No siinä tulikin hyödyllinen vinkki.
    Tietääkö kukaan käykö minkään muun vuosimallin ovet 52een?
    Jos homma etenee, tuolla pitäisi taas käväistä (moni varmaan jo tietääkin, mutta kaiken varalta)
    http://www.pvilleparts.com
    Aavikolla 4000-5000 vanhaa autoa.

    Etusivulta klikkaa GM logoa, ja kuvassa näkyy pitkä rivi 50-luvun alun Buickeja. Kävin viimeeksi pari vuotta sitten, kokonainen, ajokunnoton auto, usein ilman tekniikkaa noin $3000. Kuljettavat Losin satamaan neljälläsadalla. En vaan muista oliko kaksi-ovisia.

    Edelleenkin tarvis edes suuntaa antavia hinta-arvioita.
     
  18. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Kannattaa ottaa suoraan yhteyttä nimim. Eyetechiin ja kysyä arviota. Tosin kun kyseessä on yli 50 vuotta vanhan auton korimuutokset niin vastaus tullee olemaan aika ympäripyöreä.

    "Hmm.. jahas 1952 Buick... katsotaanpa hinnastosta.. jahas se on sitten xxxx euroa + alv." :)
     
  19. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Ei sillä, että minun pitäisi tekemiäni hommia jotenkin selitellä, mutta mainittakoon silti:

    Sivuilla näkyvien chopattujen autojen kattolinjat ovat ainakin olleet omistajiensa mieleen ja he ovat niihin olleet tyytyväisiä, muulla ei liene väliä (??)

    Nettikuvista ei mielestäni saa aina oikeata käsitystä, johtuen esim näyttöasetuksista tms propellihattuhommasta, parhaimman kuvan lienee saa kun näkee ne luonnossa (oletko nähnyt?)
    Siltikin kustomeissa lienee "kauneus katsojan silmissä".

    Mainittakoon vielä, että en halua aloittaa mitään juupas-eipäs keskustelua, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

    Sama homma näissäkin, pääasia lienee se, että hommat on tehty myös laadullisesti hyvin ja ne ovat sellaiset kun auton omistaja on halunnut.
    Näin ainakin minulle.

    Ja sitten tuohon alkuperäiseen kysymykseen; hinta riippuu monesta asiasta niin kuin on todettu. Halvin vaihtoehto voi olla se, että ostaa valmiiksi kaksiovisen.
    Arvioisin, että hintahaitari liikkunee kaikkinen kuluineen jossakin 1000-3000 euron huitteilla.
    Voipi se olla halvempikin tai kalliimpi, se riippuu monesta asiasta, minä teen hommat tuntityönä en urakalla.
    Mutta nyt sinulla on ainakin yksi arvio, nyt muut halukkaat saavat halutessaan tarjota halvemmalla.
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Eikä ne peltityöt (ne ovimuutoksethan nyt vääntää kuka vaan... :wink: ) mutta jos koittaa metsästää valmiita 2D-ovia ja sitten siihen päälle tilaa jokaisen 2D-listanpätkän ebaystä ja verhoilukin pitää saada ja niille taustat ja kääntyvä penkki, niin ja uudet lasit ja niiden mekanismien muuttamiset ja tarvittavat silumiinikarmien ja sinkkipainevalulistojen muutokset...

    Mun pointti on vaan se, että kun niistä neliovisista taksimalleista on täällä Suomessa väännetty vaikka mitä sen takia kun muuta ei ole ollut, niin ei se tarkoita että niin pitää vieläkin tehdä.
     

Kerro tästä muillekin!